≫ 

O njemu možete da mislite svašta, ali svakako nećete biti ravnodušni: Dan kada je "otišao" Yugo

Automobil u kome je većina nas prvi put sela za volan pre 12 godina zauvek je otišao u istoriju...

  • 22
Yugo, Jugo Foto: Pixabay

Na današnji dan pre 12 godina - 11. novembra 2008, sa proizvodnih traka kragujevačke fabrike Zastava Automobili sišao je poslednji 794.428 Yugo. Toga dana proizvedeno je devet automobila sa oznakom "Yugo Koral In L ekonomik", od kojih je poslednji završio u fabričkom muzeju.

Proizvodnja automobila u kome je većina nas prvi put sela za volan počela je jedan dan pre 29. novembra, najvećeg praznika nekadašnje Jugoslavije - Dana republike, 1980. godine. Kada je, pre četiri decenije, nastao, bio je to moderan automobil, osmišljen da naciju "fićista" odveze u 21. vek.

Početno slovo "J" je, zbog najvećeg izvoznog posla domaće auto industrije , postalo "Y", a kragujevački "mališa" se 1986. godine zaputio preko okeana, gde je postao najjeftiniji auto prodavan na tržištu SAD po ceni od 3.990 dolara (što je danas oko 9.500 dolara).

Zbog nastupa u inostranstvu, globalno najpozantiji predstavnik jugoslovenske auto industrije, dobio je i svoju najređu i najatraktivniju - kabriolet verziju.

Raspad Jugoslavije ostavio je Yuga bez brojnih delova proizvođenih u bivšim republikama, kao i bez velikog tržišta od 24 miliona ljudi. Bez obzira na postepeno osvajanje proizvodnje nedostajućih komponenti, vreme i napredak tehnologije počeli su da "gaze" našeg "jugića".

Danas, kada se sve sabere, realnost Yuga se može opisati na sledeći način: praktičan mali auto, jednostavan za održavanje, za koga su delovi bili jeftini i široko dostupni. Plus za Yuga ide i na račun jeftine registracije, dok se muka sa menjačem i paljenjem zimi većina nas dobro seća.

Ti i drugi razlozi doneli su mu neslavnu reputaciju jednog od najgorih automobila na svetu.

Osim prestanka proizvodnje Yuga, u novembru 2008. sa traka je sišla i poslednja serija od 320 "kečeva". Sa poslednjim modelom Yugo Skala 101 zvanično je ugašen stari Zastavin proizvodni program, a njegovo mesto je zauzela Zastava 10, odnosno Fiat Puno 2b.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lejla

    11. novembar 2020 | 16:34

    Jugo...simbol jednog vremena...dalekog i bezbrižnog...

  • Bokara

    11. novembar 2020 | 18:18

    Ja sam ga vozio od 18 do 24.I služio me je super,išao na more,vozio se po gradu.Većina ga pljuje,a ta većina se vozila autobusom.Barem pričam za moje drugare iz kraja

  • Bojan

    11. novembar 2020 | 20:09

    Najbolji auto na svetu. Vozio Yuga 5-6 godina i obisao pola Srbije i nikada nije zakazao. Redovno ga odrzavao i popravljao na vreme i terao je...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA