≫ 

Ovo je francuska "duga devetka", dostojan naslednik legendarne "ajkule"

Novi DS 9 je postavljen na istu platformu koju koristi i Peugeot 508, s tim što je ovde reč o dosta luksuznijoj i ekskluzivnijoj limuzini

  • 1
DS 9

Foto: DS Automobiles

Od kako je poslednji Citroen C6 sišao sa proizvodnih traka 2012. godine, poznati francuski proizvođač u ponudi nije imao veliku luksuznu limuzinu, koja bi mogla da bude dostojan naslednik legendarnih modela DS ("ajkula"), CX i XM.

Modeli sa oznakom DS od 2014. godine se prodaju kao poseban brend, a najekskluzivniji predstavnik tog brenda do 2018. bila je luksuzna kombi limuzina DS 5. Sada je, nešto kasnije nego što je bilo planirano, stigao novi DS 9.

Limuzina je postavljena na istu platformu koju koristi Peugeot 508, s tim što je "devetka" dosta luksuznija limuzina i dodatno unapređena. DS 9 je sedan dužine 4,93 metra, sa međuosovinskim razmakom od 2,9 metara. Do mu omogućava dosta prostora u kabini, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnjim sedištima.

"Duga devetka" je opremljena brojnim naprednim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti i pomoći vozaču (Active Scan vešanje, DS Active LED Vision prednja svetla, sistem autonomnog parkiranja, sistem za nadgledanje mrtvog ugla, automatske kočenice, prepoznavanje saobraćajnih znakova...).

Ništa manje bogata nije ni unutrašnjost, za čije oblaganje su korišćene napa koža i alkantara. Prednja sedišta su opremljena grejanjem, hlađenjem i masažom, instrumenti su naravno digitalni, dok se na vrhu centralne konzole nalazi veliki ekran infotejnement sistema.

Posebno je zanimljivo to što je DS 9 opremljen sistemom autonomne vožnje nivoa 2, koji se može aktivirati do brzine od 180 km/h.

Kako Citroen planira da DS bude prvi čija će cela gama biti kompletno "hibridizovana" i "elektrifikovana", dva od tri pogonska agregata u ponudi dolaze u kombinaciji sa elektromotorima. Pored osnovnog PureTech 225 benzinca, a tu su i hibridni E-Tense 225 i E-Tense 4X4 360.

Ovaj poslednji je sam vrh ponude i predstavlja kombinaciju PureTech benzinskog motora od 200 "konja" i dva elektromotore od 110 i 113KS, koji zajedno ostvaruju ukupnu snagu od 360KS i obrtni moment od 520 Nm.

Nova francuska premijum limuzina na domaćem tržištu startuje sa cenom od 47.700, dok će kupci za najsnažniju i najopremljeniju E-TENSE 4×4 360 verziju morati da izbroje 80.000 evra.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA