≫ 

"Smrt" klasičnih automobila ubrzano stiže, elektromobili osvajaju svet mnogo brže nego što očekujemo

Kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem ubrzano dolazi, a veliki proizvođači automobila sve češće najavljuju smanjenje njihove proizvodnje...

  • 40
BMW i4 M50 Foto: BMW

Ono sa čime se automobilski svet danas suočava nije samo stvar ponude i potražanje, ili samo ekologije. U pitanju je tehnološka revolucija! Oni proizvođači automobila koji se slažu sa ovom konstatacijom, ubrzano se kreću ka potpunoj elektrifikaciji.

"Smrt" motora sa unutrašnjim sagorevanjem ubrzano dolazi budući da veliki proizvođači automobila sve češće najavljuju planove za smanjenje njihove proizvodnje, kao i za njihovo potpuno ukidanje, piše BBC.

General Motors potpuni prelazak na električna vozila najavljuje do 2035. godine, dok Ford ističe da će kompletna gama modela za evropsko tržište do 2030. ići na baterije. Do iste godine Volkswagen planira da u proizvodnji ostane samo 30 odsto vozila na fosilna goriva. Jaguar će od 2025. prodavati samo električne modele, dok će švedski Volvo, u vlasništvu kineskog Geely-ja, od 2030. kupcima nuditi samo elektromobile.

Električna kola, priključak za punjenje napajanje Foto: Tanjug/AP

Proizvođači verovatno imaju dobar razlog za ubrzano masovno proterivanje benzinaca i dizelaša. Globalna prodaja novih automobila je opala za petinu tokom pandemije korona virusa, ali je prodaja električnih automobila u 2020. godini porasla za 43 odsto, na ukupno 3,2 milliona.

To je trend koji je prethodno viđen u slučaju prethodne tehnološke revolucije - interneta. Od polovine devedesetih, kada je (1995.) samo 16 miliona ljudi koristilo internet, na početku druge decenije 21. veka došli smo do toga da je tri milijarde ljudi na svetu u svakom trenutku onlajn. Tolikom rastu je doprineo stalni pad cena kompjuterske opreme, koji je hardver učinio sve pristupačnijim ljudima. Izgleda da će tako biti i sa električnim vozilima...

Električni automobili su do sada bili dosta skuplji u odnosu na klasične, ponajviše zbog cene baterija. Danas, međutim, cena od 1.000 dolara po kilovat času, od pre 10 godina, sve je bliža iznosu od 100 dolara za 1 kW/h potrošnje, ističe za BBC, stručnjakinja za čistu energiju Madelin Tajson.

Volkswagen ID.4 Foto: Volkswagen

Električni automobili danas čine 5 odsto ukupno prodatih automobila. Stručnjaci, međutim, predviđaju da će njihov broj porasti na 20 procenata samo u naredne četiri godine. Do 2030. u svetu će se prodavati 40 vozila na baterije, što će biti prelomni momenat od koga će svaki novi automobil biti na elektirčni pogon.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 😷😷😷😷😷

    7. jun 2021 | 16:59

    Sada kupujom nov auto, ali ne elektrik jer je skuplji za 10 hiljada od istog modela benzinca.

  • Dejan

    7. jun 2021 | 19:16

    Probao sam više puta da vozim električni automobil i mogu reći da to đubre ne bih kupio nikad. Kad sam se vratio u mog benzinca, osećao sam se kao da sam ponovo rođen.

  • !!!

    7. jun 2021 | 23:52

    ubacite nekad u tekst podatak koliki je zivotni vek baterijama... od 4 do 9 godina, u zavisnosti kako se pune...a cena novih.....hahahahha

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA