Pala odluka: Nema odlaganja merenja izduvnih gasova, slede izmene propisa

U Auto-moto savezu Srbije kažu da automobili od 5. jula moraju da budu u fabričkom stanju na liniji tehnickog pregleda, odnosno da budu u onom stanju u kome su bili kada su proizvedena

  • 7
Majstor, auto, popravka, automehaničar, popravka automobila, tehnički pregled Foto: Shutterstock

Sva vozila će od 5. jula morati da zadovolje propisane standarde emisije izduvnih gasova da bi mogla da dobiju potvrdu o tehničkoj ispravnosti, ali će nadležni sniziti postojeće kriterijume, što znači da samo vozila koja vidno zagađuju vazduh neće moći da budu registrovana.

Međutim, u Auto-moto savezu Srbije (AMSS) kažu da prema zvaničnim podacima od tog datuma vozila moraju da budu u fabričkom stanju na liniji tehnickog pregleda, odnosno da budu u onom stanju u kome su bila kada su proizvedena i da zadovolje važeće kriterijume dozvoljenog zagađenja vazduha da bi dobila potvrdu o ispravnosti.

- To znači da će vozilo morati da ima katalizator ili DP filter ukoliko je s tim uređajima proizvedeno, ali i da na merenju emisije izduvnih gasova zadovolji propisane granice emisije štetnih materija. U suprotnom će se tretirati kao neispravno i neće moći da bude registrovano - precizirao je radnik na tehničkom pregledu AMSS-a Nikola Lovra.

Auspuh, katalizator, automehaničar, popravka automobila, majstor Foto: Shutterstock

On napominje da vozilo može da emitruje više zagađujućih materija i ukoliko ima katalizator ili DP filter, ali su oni zaprljani, ili zbog neispravnosti motora i drugih delova vozila.

- Pravilnikom o podeli motornih vozila je propisano da granične vrednosti emisije izduvnih gasova nisu iste za vozila sa elektronskim ubrizgavanjem i ona s karburatorom kao što su Jugo, Zastava 101 i slična starija vozila. Ona mogu imati veće vrednosti izduvnih gasova, tako da, ako se održavaju kakao treba moći će da prođu tehnički pregled bez većih problema - napominje Lovre.

On je dodao da i za ta vozila važi pravilo da moraju biti u fabričkom stanju, odnosno da imaju sve delove i uređaje sa kojima su proizvedena da bi zadovoljila kriterijume ispravnosti.

Tehnički pregled automobila, registracija vozila Foto: Marko Jovanović

- Zakonski rok za otklanjanje nedostataka je tri dana, a nakon toga se radi samo pregled uređaja zbog koga je vozilo vraćeno. Ukoliko se prekorači taj rok, kompletan tehnički pregled mora da se radi ispočtka, što podrazumeva i punu cenu pregleda - napominje Lovre objašnjavajući aktuelne propise.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Alex

    8. jun 2021 | 16:55

    Šteta a izbori su blizu 😊

  • Ing.mašinstva

    8. jun 2021 | 17:13

    Gospodo teško da je neko polovno vozilo u fabričkom stanju.

  • Roker

    8. jun 2021 | 19:40

    U Nemačkoj imaš rok od 15 dana da otkloniš nedostatke. Da li je realno da nabaviš deo i obezbediš majstora za 3 dana? Taj propis mora da se menja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA