Povadio je sve iz svog sportskog BMW-a i dobio još moćniju u upravljiviju mašinu

Jutjuber priprema svoj auto za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti...

  • 2
BMW

Printscreen: YouTube/ChrisFix

Ako ste se ikada našli za volanom Mazde Miate (MX-5), onda razumete koliko manja težina može da utiče na performanse automobila: od ubrzanja do kočenja i upravljanja u krivinama. Jednostavno, lakše vozilo sve to čini bolje. Ali u kojoj meri?

To je rešio da ispita jutjuber ChrisFix, da bi utvrdio koliko može da "olakša" svoj automobil izvadivši mu kompletnu unutrašnjost. Krisov test uključuje ispitivanje ubrzanja i kočenja njegovog BMW-a 330xi (E46) pre i posle, kao i merenje težine svakog elementa koji je izvadio iz automobila.

Jutjuber priprema svoj BMW za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti. Pre nego što je "ispraznio" auto, prvo ga je izmerio, a zatim i testirao na stazi.

Na vagi je BMW 330xi imao 1.529 kilograma (s jednom četvrtinom goriva u rezervoaru). Za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo mu je 6,8 sekundi, a od "stotke" do zaustavljanja 52 metra. Inače, 330xi je jedna od najbolje opremljenih limuzina iz svoga doba, a oznaka "x" označava pogon na sva četiri točka, prenosi Jutarnji.

Cilj je bio da konačna težina bude manja od 1.360 kila. Zato je prvo je izvadio sedišta. Dva prednja sedišta i zadnja klupa imaju preko 80 kilograma. Zatim je iz prtljažnika uklonio tepih, rezervni točak, fabrički alat i pojačalo, čime je 330xi izgubio oko 35 kilograma. Originalni BMW-ov akumulator koji ima preko 20 kilograma, zamenio lakšim od 12V.

Nakon toga, uklonjene su unutrašnje obloge, naslon za glavu, sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuk suvozača i delovi komandne table, koji zajedno imaju 33 kilograma. Stakleni otvor na krovu i njegov elektromotor zamenjeni su uklonjivim panelom od stakloplastike, čime je izgubljeno dodatnih 15 kilograma. Tepih, izolacija i ostali materijali koji odbijaju zvuk "skinuli" su još 32 kilograma.

Kad je sve bilo gotovo, Kris je BMW odvezao na još jedno merenje težine, a vaga je pokazala konačnu masu od 1.334 kilograma, što je za 195 kilograma manje u odnosu na prvo merenje. Na stazi, vreme ubrzavanja od 0 do 100 km/h je palo ispod 6 sekundi (poboljšanje za više od 0,8 sekundi), a put kočenja je iznosio samo 43 metra (9 metara manje).

Video: Da li bi ste dali 40 hiljada evra za Bavarsku proizvodnju motora?

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mare

    14. jun 2021 | 13:19

    Ostalo je jos samo da vozac smrsa do granice anoreksije,osisa se na celavo,obrije i ceo izdepilira,i odsece nokte naravno,sve to utice na performanse.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA