Kabrioleti su kul: Kako da dođete do svog ljubimca bez krova za što manje novca?

Međutim, posledice kupovine kabrioleta isključivo srcem mogu vas dovesti u situaciju da leto, umesto uživajući u vožnji bez krova, provedete popravljajući svog novog ljubimca...

  • 0
Yugo Cabrio, Jugo kabriolet Foto: Wikimedia/IIAleksandarII

Malo kome nije bar jednom u životu pala na pamet „genijalna“ ideja o kupovini kabrioleta. Čak i oni koji su tek dobili vozačku dozvolu i imaju veoma malo novca često maštaju o kupovini kabrioleta - nevažno koje marke, starosti ili sa kakvim motorom. Važno je da krov može da se skine, zato što je to jednostavno „kul“.

Da, slažemo se da su kabrioleti „kul“, tj. atraktivni, ali upravo zbog toga se mnogi vozači lako upletu u pravu paukovu mrežu raznih problema.

Izvlačenje iz te paukove mreže može da bude i komplikovano i skupo, pa umesto da leto provedete uživajući u vožnji bez krova, lako se možete naći u situaciji da vrele dane i noći provedete popravljajući svog novog ljubimca ili skupljajući novac za popravku, pišu Polovni automobili.

Nismo protiv kabrioleta!

Da se odmah ogradimo - sva ova upozorenja ne treba da vas odgovore od kupovine kabrioleta.

Samo pokušavamo da vas upozorimo na moguće posledice ako kabriolet kupujete isključivo srcem, samo zato što vam se neverovatno sviđa. Tako zbog jednog negativnog iskustva možete da zamrzite kabriolete do kraja života.

Da pojasnimo - mnogi imaju ideju da kupe kabrio samo za dve-tri letnje sezone, bukvalno samo za zabavu, za vožnju po lokalu, parkiranje ispred kafića i slično. Praktično da posluži umesto motocikla onim vozačima koji oduvek imaju želju da kupe neki sportski motor, više zbog privlačenja ženskih pogleda (ili obrnuto) nego zbog uživanja u vožnji ili realne potrebe.

Mercedes-Benz SLK Foto: Pixabay

Zbog svih gore navedenih razloga neki vozači žele da kupe najjeftiniji kabrio koji je (donekle) ispravan, može da prođe tehnički pregled ili je već registrovan i da deluje koliko-toliko pristojno. Naravno, i mnoge žene obožavaju kabriolete, naročito one manje, jer su im jednostavno neodoljivi.

Međutim, kada stigne prvi kvar ili jednostavno potreba za ozbiljnijim redovnim održavanjem, čitava ideja o jeftinoj „igrački“ za leto pada u vodu. Tada se mnogi razbesne...

Mogući problemi sa krovom

Pre kupovine dobro proverite kako funkcioniše krov, bez obzira da li se otvara „na dugme“ ili ručno.

Možda će prodavac da vam kaže da je u pitanju neki manji kvar koji može lako i jeftino da se reši, samo što on nikako nije uspevao da nađe vremena da ode kod majstora ili da sam to uradi. Budite pažljivi u takvim situacijama da se ne bi ispostavilo da je popravka kvara u stvari veoma skupa.

Mazda MX-5 Foto: Unsplash

Prostor na zadnjoj klupi

Po nepisanom pravilu pozadi su u kabrioletima samo dva mesta za sedenje, pri čemu nije lako da se uđe ili izađe, sedišta su neudobna i ima malo prostora – kod nekih su zadnja sedišta gotovo beskorisna.

Naravno, ima i kabrioleta u kojima pozadi može prilično lepo da se sedi, ali obično je reč o većim i skupljim vozilima koja se uglavnom ne uklapaju u našu priču.

Šta se nudi na domaćem tržištu?

Najjeftiniji primerci, npr. od 500 do 800 evra mogu da deluju vrlo primamljivo, iako je očekivano i sasvim logično da imaju razne mane. U ovom cenovnom rangu mogu da se nađu i potpuno ispravni ali prilično stari kabrioleti, kao npr. Ford Escort, Opel Kadett, VW Golf II i slično, ali i noviji, proizvedeni posle 2001. godine sa nekim kvarom.

Upravo ti noviji sa nekim kvarom nam obično deluju vrlo privlačno s obzirom na nisku cenu, pošto računamo da ćemo taj kvar relativno jeftino rešiti u servisu ili u još boljem slučaju sami popraviti.

Može da se nađe Peugeot 206 iz 2001. ili 2002. godine za 600-700 evra, ali za taj novac ne možete da očekujete ispravan automobil. Možda kvar nije veliki, mada možda postoji upravo neki problem sa krovom koji može naknadno da vam zakomplikuje život.

Peugeot 307 CC Foto: Pixabay

Isti model istog godišta može da se nađe i u potpuno ispravnom stanju, pristojno očuvan za oko 2.000 evra.

Peugeot 206 kabriolet je vrlo čest u oglasima. Ponuda je prilično bogata i šarolika, ali treba imati u vidu da oni najjeftiniji primerci, kao uostalom i obični automobili, jednostavno obično imaju neku manu ili u vidu kvara, očiglednih znakova da je auto bio ozbiljnije udaran, preterano pohabanog enterijera, naročito ako je reč o kožnom enterijeru…

Stoga se ne zalećite samo na činjenicu da auto spolja deluje atraktivno, već obratite i pažnju na takve stvari. Jednostavno, važe ista pravila kao i kada kupujete normalan automobil. Za svaku manu koju uočite pokušajte da procenite koliko će koštati da se popravi, naravno ukoliko želite da je popravite ili sređujete. Možda je problem samo estetske prirode koji vama uopšte nije važan i ne želite da trošite ni vreme ni novac da ga sređujete.

Uostalom, uvek ostaje pitanje da li se isplati da uložite npr. 500-600 evra u sređivanje kožnog enterijera ako ste auto platili 1.200 evra. A kožni enterijer je naročito problematičan zbog toga što relativno malo vlasnika pravilno održava kožna sedišta i druge delove presvučene kožom, pa koža ispuca, izbledi i slično.

Volkswagen buba kabriolet Foto: Pixabay

Pogledajmo šta se nudi u rasponu od 1.000 do 4.000 evra u oglasima na sajtu Polovni automobili:

  • Peugeot 206 CC
  • Peugeot 307 CC
  • Renault Megane II
  • Peugeot 207 CC
  • Citroen C3 Pluriel
  • Opel Astra H
  • Opel Astra G
  • Opel Tigra
  • Smart ForTwo
  • VW Nova Buba
  • Audi A4 Cabrio
  • Mercedes-Benz SLK
  • VW Golf IV
  • Ford StreetKa
  • Nissan Micra
  • Mitsubishi Colt
  • Mercedes-Benz CLK
  • Saab 9-3
  • VW Eos
  • BMW Serije 3

U vreme pisanja ovog teksta na sajtu Polovni automobili u ponudi je bilo preko 900 kabrioleta, po ceni od 600-700 evra za najjeftinije primerke u voznom i relativno pristojnom stanju (po opisu u oglasu), do preko 50.000 evra za razne modele marki Mercedes, Jaguar, Audi, Porsche, BMW..

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA