≫ 

Briselska zabrana benzinaca i dizelaša ujedinjuje Francuze i Nemce: "Ostavite nam hibride!"

Proizvođači automobila već su izrazili zabrinutost zbog mogućeg gubitka radnih mesta sa prelaskom na električna vozila, a sada i zvaničnici dve države imaju primedbe na predložene mere

  • 14
Mercedes-Benz-C 300 d e, hibrid, plug in hibrid, punjenje baterije Foto: Pixabay

Nakon što je Evropska komisija, u okviru paketa klimatskih zakona, predložila ubrzan prelazak na električne automobile i prestanak proizvodnje i prodaje vozila sa pogonom na fosilna goriva 2035. godine, javili su se i glasovi koji sa time baš i nisu u potpunosti saglasni.

Neki proizvođači automobila već su ranije izražavali zabrinutost zbog gubitka radnih mesta usled prelaska na električna vozila. Sada je neimenovani zvaničnik iz kancelarije francuskog predsednika Makrona, za medije je izjavio da francuska vlada podržava planove za smanjenje emisija štetnih gasova, ali ne baš upotpunosti.

Francuska smatra da smanjenje štetnih emisija do 2030. treba da iznosi 55 odsto, umesto 65 koliko predlaže Unija. Takođe, Fracuska želi da autmobili sa plag-in hibridnim pogonom ostanu na tržištu, što je ukupno blaži pristup smanjenju štetnih emisija u odnosu na predloge iz Brisela.

auspuh, dim, izduvni gasovi Foto: Unsplash

Sa sličnim stavovima medijima se obratio i nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer, koji je za agenciju DPA rekao da proizvođači automobila treba da budu svesni da dolaze stroža pravila, ali da specifikacije koje se traže od proizvođača moraju da budu tehnički izvodive. Šojer je istakao i da se mora ostaviti više prostora za hibride "sa utičnicom", kao i da bi trebalo posvetiti više pažnje pogonu na vodonik za kamione i teretna vozila.

Izgleda da brojni proizvođači automobila nove mere EU ne dočekuju baš sasvim spremni, budući da se nisu nadali da bi zabrana proizvodnje vozila na fosilna goriva mogla da se odnosi i na hibride. Većina je smatrala da put do potpune "elektrifikacije" cele proizvodne game vodi preko "hibridizacije", odnosno da bi ceo proces mogao da potraje duže.

Da li će takva očekivanja navesi Brisel da razmisli o određenim korikcijama predloženih mera, ostaje da se vidi.

Video: Novine kod tehničkih pregleda automobila

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • RoBot

    15. jul 2021 | 21:07

    Dok se napravi jedna baterija za elektricni automobil, potrosi se vode i zagadi se planeta vise nego sto jedan benzinac moze za ceo radni vek. U cemu je fora, zna li neko ?

  • Realista

    16. jul 2021 | 11:06

    Ništa od tog, tj. Ništa od elektrifikacije sve dok ne izmisle novi način punjenja baterije tj. Da traje kao punjenje rezervoara goriva dakle ne više od 10min, da možeš kupiti porodični auto za prosječno od 20.000eura i da el. punionica imamo kao što imamo pumpi. Baterije, naravno moraju biti neke revolucionarnije, da su lakše i manje a sa dometom od minimalno 500-600km i da mogu minimalno 10godina izdržati korištenje ili da su izmjenjive. Ništa od ovog do sad nema, jedini pravi put je preko hibrida, da se smanji zagađenje a da se da vremena tehnologiji.

  • Roki

    18. jul 2021 | 14:50

    Dobar savet si sebi dao, pogledaj siru sliku! Svakako si ti taj koji uporno forsira lazi, imao si nedavno bas ovde clanak o tome kako se dio ljudi vraca sa ev na fosilna zbog ne prakticnosti, problem je posveti svoje vreme na punjenje! Objasnjeno ti je mnogo puta, previse puta da ljudima koji nemaju garazu i opcenito ne mogu punit kod kuce punjenje predstavlja velik problem! To sto je tebi lako ne znaci da je svima... Daj mi molim te reci koji ev karavan moze covek kupit da moze vozit naprimer alat i radit s njim i zatim to isto vozilo koristit privatno za prevoz obitelji, naprimer auto kao sto je focus karavan? Vozilo koje nakon celog dana posla moze i popodne nastavit vozit a da ga ne mozes punit kuci, to isto vozilo da je elektricno u nekom trenutku mora cekat punjenje, vec sam ti pisao i o tome koliko je auto kao clio naprimer jeftiniji i brzi na duge staze od visestruko skupljeg elektricnog. Kao i uvek ti ces s lazima pokusat dokazat suprotno al kao i uvek uzalud!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA