≫ 

Drastično ograničenje brzine stiže na Balkan: U gradu u našem komšiluku možete samo da "jurite 30"

Vlasti su već jednom ograničenje smanjile sa 60km/h na 50km/h, ali sada planiraju da ga spuste još niže...

  • 8
Ograničenje brzine 30 Foto: Shutterstock

Najave uvođenja drastičnih ograničenja brzine kretanja vozila u gradskim sredinama, poslednjih meseci su stizale iz različitih krajeva Evropa. Taj trend je sada stigao i na Balkan.

Više evropskih gradova ove godine je najavilo ili već uvelo ograničenja od 30km/h, kao meru povećanja bezbednosti saobraćaja na centralnim gradskim ulicama. Preporuku o donošenju takve mere dala je i Svetska zdravstvena organizacija, usled porasta broja saobraćajnih nesreća u svetu.

Prvi grad u ovom našem delu sveta koji bi uskoro mogao da primeni tako drastičnu meru ograničenja brzine je Brašov. Vlasti tog rumunskog grada planiraju da ograničenje primene, kao pilot projekat, na prometnim ulicama u centru grada, kojima se u velikom broju kreću oni koji koriste alternativne vidove prevoza, kao što su bicikli, skuteri i trotineti.

Ograničenje brzine 30 Foto: Shutterstock

Gradske vlasti Brašova navode da se stanovnici centra grada često žale na brzu vožnju, zbog čega su već jednom, 2016. godine, ograničenje smanjile sa 60km/h na 50km/h. Međutim, iako je donela neke rezultate, ova mera je doprinela da ljudi sada mnogo više vremena provode u saobraćaju.

I pored toga, vlasti Brašova su odlučne da uvedu novo ograničenje od 30km/h, na šta ih navodi i poražavajuća statistika, prenosi sajt Promotor. Naime, sa 96 smrtnih slučajeva na milion stanovnika, Rumunija je prva po broju smrtno stradalih u saobraćajnim nesrećama u Evropskoj uniji.

ograničenje brzine, 30 na sat, saobraćaj, brzina, ograničenje, automobil Foto: Pixabay

Među velikim evropskim prestonicama koje su uvele ograničenje brzine od 30km/h najdalje je odmakao Pariz, u kome se ova mera primenjuje na oko 60 odsto ulica. Ograničenje brzine će od septemra još biti prošireno, pa će zone u kojima je brzina veća od navedene, praktično, biti izuzetak.

U 80 odsto ulica Madrida takođe se primenjuje ovo ograničenje, dok su u Briselu samo glavni gradski bulevari izuzeti od ovog ograničenja.

Video: Sumanuti pohod na Beograd brzinom od 180 na sat: Tara se bahatila i divljala posle diskvalifikacije

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Map

    22. jul 2021 | 14:55

    Moje misljenje je da se sa tim nece postici nista naprotiv nesreca ce biti vise ,brzinu treba sa 50 podici na 70 a na otvorenoj cesti sa 80 na 100 i siguran sam da bi nesreca bilo manje a pri tom izvrsiti obuku biciklista i ko nije polozio kaznjavati a i pretrcavanje van pesackog prelaza takodje i to drasticno

  • Kiza

    22. jul 2021 | 15:58

    U Nemackoj u gradu gde zivim, u 90% ulica je ogranicenje 30. Sve lepo funkcionise, nema guzvi i svi poštuju brzinu. I oni sa losijim, starijim kolima i ovi sa ludim besnim. Kamera ima na svakom cosku i kazne su velike.

  • Ivan

    22. jul 2021 | 15:32

    Poskupece taxi opet u Beogradu zbog 30 na sat stvorice se jos vece guzve...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA