500 "konja" snage, 1.000 kilometara dometa - superiorniji i od benzinaca i od elektromobila!

Konstruktori ovog automobila smatraju da je najrasprostanjeniji hemijski element u univerzumu odgovor na probleme sa kojima se suočava auto-industrija...

  • 36
Hopium Machina, električni automobil, gorivne ćelije, vodonik Renderi: Hopium / Promo

Francuski proizvođač Hopium konstruisao je svoj prvi prototip automobila sa vodonično - električnim pogonom, za koga su porudžbine već otvorene.

Zbog mogućnosti da se lako skladišti i transportuje, vodonik je sve više u centru pažnje u planovima vezanim za obnovljivu energiju. Međutim, vodonik još uvek nije spreman za masovnu eksploataciju. Ali, uprkos skepsi koja ga okružuje, vodonik je perspektivno gorivo budućnosti.

Olivije Lombard je još pre 10 godina pobedio u LMP2 klasi na trci "24 časa Le Mana" uz pomoć ove tehnologije. Da bi demonstrirao mogućnosti vodonika kao goriva, on je osnovao Hopium, malu kompaniju koja se bavi proizvodnjom električnih automobila.

Lombard smatra da će najprisutniji hemijski element u univerzumu biti odgovor na probleme s kojima se suočava industrija transporta. Njegova firma je obelodanila planove vezane za razvoj visokoperformantnih automobila na vodonik u oktobru prošle godine.

Francuski proizvođač je nedavno debitovao s prvim funkcionalnim prototipom "Alpha 0", na Viva Technology nedelji u Parizu od 16. do 19. juna. Svrha prototipa nazvanog Hopium Machina je da sertifikuje pouzdanost tehnologije gorivnih ćelija.

Dizajneri Hopiuma kao da su bili inspirisani Aston Martinom, a "zaštitni znak" automobila je karakteristična forma farova, koji izgledaju zaista sjajno.

Plastic Omnium iz Belgije je obezbedio dva rezervaoara za vodonik pod pritiskom od 700 bara. Jedan od njih se pruža duž centralne sekcije poda šasije, dok drugi, kraći, počiva na bočnim stranama ispod prtljažnika. Gorivne ćelije su smeštene uspravno. Renderi pokazuju značajno pljosnatiju šasiju u poređenju sa automobilom sa konvencionalnim pogonom, ali ona nije mala kao u slučaju baterijski pogonjenih vozila.

Machina može da se pohvali sa više od 500 "konja" snage i sa mogućnošću da pojuri brzinom od preko 230 km/h. Autonomija je impresivna i iznosi 1.000 kilometara.

Hopium tvrdi da rezervoari mogu da se napune za samo tri minuta. Vodonik je, u svakom slučaju, superiorniji u poređenju sa baterijama kada je reč o dometu, a uz to može da se "natankuje" za slično vreme kao i konvencionalna benzinska i dizel vozila.

U međuvremenu, Hopium je počeo da prima rezervacija u Evropi za prvih 1.000 jedinica Machine. Kapara iznosi samo 410 evra, a ovaj visokoperformantni, ekološki podoban automobil, ima projektovanu cenu od preko 120.000 evra. Na tržište stiže 2026. godine.

(Telegraf.rs/Vrele gume)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lala

    24. jul 2021 | 17:52

    Pa ti se covece sam sa sobom raspravljas, sve je bolje od punjenja baterija

  • Elektro-vozač

    24. jul 2021 | 14:52

    Vodonik je nekada bio "perspektivno" gorivo, odavno nije. Nije problem prisutnost - ima ga, već u malom milionu drugih problema. Prvo, nije prisutan u elementarnom obliku pa ga treba izdvajati. Elektroliza može biti najčistija od svih tih procesa ali je manje efikasna od punjenja baterije a drugi načini koje priželjkuje naftni kartel je prljav - izvlači se iz plina, fosilnih goriva. Tu nije kraj. Dobijeni vodonik treba kompresovati i prevoziti, često više puta. Svaki korak zahteva dodatnu energiju i donosi dodatno zagađenje. Ajmo dalje - na požare fosilaca je svet navikao - nisu ništa čudno. Električna vozila su 11 puta bezbednija (SAD statistika) a ona na plin opasnija što se tiče požara i eksplozija. Sva su "mala deca" za rezervoare sa kompresovanim vodonikom. Idemo dalje - punjenje električnih je rešen problem. Suprotne priče su samo marketinški potez onih kojima to ne odgovara i onih drugih u zabludi. Mnogo je bolje da se punjenje obavlja samo i bezbedno, gde god da ste. Najjeftinije je takođe. I punjačke stanice se relativno jeftino mogu postaviti svuda, pa i tamo gde nema ni elektrodistribucije (solarni paneli, vetrenjače), ni vode (npr. za vodonik), ni goriva. Sada već staromodne pumpe za gorivo su skupe zbog neophodne infrastrukture i dostave ali su opet "malo dete" u poređenju sa cenom i komplikacijom oko pumpi za vodonik. Zbog toga ih nikada neće postaviti koliko bi ih bilo potrebno. Setite se da gotovo svako ima utičnicu, samo je pitanje da li je pristupačna. Dakle: neefikasno, skupo, prljavo, nepraktično (u poređenju sa baterijskim električnim). E sad, ako uspete da zažmurite na sve to, ostatak je dobar. U pitanju su, zapravo električna vozila koja energiju dobijaju iz vodonika (i baterije, zapravo su skoro svi, ako ne baš svi, hibridi, jer gorive ćelije nisu dovoljno jake, a baterije omogućavaju regenerativno kočenje). Zbog toga mogu ponuditi vožnju jednaku ostalim električnim koja je, već poznato, daleko bolja od one kakvu nude fosilni.

  • Dzoni

    24. jul 2021 | 22:17

    Auuu sta je ovo, elektro vozac na aparatima,dop se sam sa sobom.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA