≫ 

Ove automobile ćete baš svugde moći da parkirate

Dok je još pre tridesetak godina prosečan auto imao širinu do 180 centimetara, danas ima automobila širih od dva metra...

  • 0
Kia Picanto Foto: Kia

Veličine parkinga su iste već decenijama, automobila nisu... Logika kaže da se stvari sa vremenom menjaju, pa ako uzmemo u obzir rast gabarita automobila, jasno je da je savremenim automobilom sve teže kretati se gradskim ulicama izgrađenim pred 50 i više godina.

Ako izuzmemo tzv. "ženske parkinge", standard je 6 X 2,5 metara. I dok je još pre tridesetak godina prosečan auto imao širinu do 180 centimetara, danas ima automobila širih od dva metra. Ako se dva takva nađu na parkingu, jasno je da neće biti mesta.

U potrazi za najužim automobilima naišli smo na nekoliko iznenađenja. Prvo je da Smart nije najuži. Prošla generacija u širinu ima 175 cm sa retrovizorima, što je među boljim rezultatima. Novi Smart se raširio na čak 189 cm, odnosno 166 cm bez retrovizora. Mali gradski automobili su tu negde, pa tako Citroen C1 ide do 188 cm (161 cm bez retrovizora), Fiat 500 do 187 cm (163 cm bez retrovizora), a Hyundai i10 do 187 cm (166 cm bez retrovizora).

U segmentu gradskih automobila najuža je Honda e jer umesto retrovizora ima kamere. Širina je 175 cm. Ostatak konkurencije je na do 190 cm sa retrovizorima, bar kad govorimo o prethodnim generacijama (Citroen C3 188 cm, Škoda Fabia 189 cm...), piše Index.

Apsolutno najuži auto je, ako ga tako možemo zvati, Renault Twizy. Zahvaljujući svojoj arhitekturi kvadricikla sa jednim sedištem u redu širina mu je tek 139 centimetara.

Ako tražite pravi auto, apsolutni pobednik je Kia Picanto sa širinom od 159 centimetara bez retrovizora.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA