Svi novi automobili od 2022. dobijaju limitator brzine

Uređaj za inteligentno prilagođavanje brzine će sam moći da prikuplja informacije koje se šalju nadležnim telima na analizu...

  • 1
Gužva u saobraćaju, Saobraćaj, Automobili Foto: Shutterstock

Svi novi automobili koji se na tržištima zemalja članica Evropske unije budu prodavali od jula 2022. moraće da budu opremljeni tempomatom, što je obaveza koja će uticati na sve novije automobile od 2024. godine.

Taj sistem koji može da se deaktivira, može da ima nekoliko oblika, uključujući autonomni limitator brzine. Evropska komisija je usvojila nacrt uredbe kojom se utvrđuje obavezna upotreba uređaja za inteligentno prilagođavanje brzine (ISA - Intelligent Speed ​​Assistance) na svim novim vozilima (automobili, privredna vozila, teška teretna vozila) od 6. jula 2022. godine.

Za generacije modela različitih vozila koje će se u prodaji naći pre jula sledeće godine (npr. Volkswagen Golf VIII) oprema će biti neophodna od početka 2024. godine, prenosi Revija HAK.

Da bi mogla da se defniše najveća dozvoljena brzina na pojedinim delovima puteva, ISA sistemi mogu biti bazirani na kartografskim podacima navigacionog sistema vozila i/ili na kamerama vozila koje omogućavaju prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Kombinacija ova dva izvora informacija nudi najbolju efikasnost, tvrdi EK. Proizvođači moraju da obezbede pouzdanost određivanja brzine (na primer, putem ažuriranja karte navigacije) tokom 14 godina od proizvodnje vozila. Takođe, EK podstiče članice EU da u svrhu boljeg funkcionisanja sistema vode brigu o saobraćajnim znakovima ograničenja brzine i njihovoj vidljivosti na putevima.

U svim slučajevima ISA mora da obavesti vozača vozila o brzini koju treba da poštuje. Ove informacije moraju da budu dopunjene, prema izboru proizvođača, zvučnim ili haptičkim signalom ako je definisana najveća brzina prekoračena, odnosno funkcijom automatske regulacije brzine koja ima za cilj sprečavanje bilo kakvog prekoračenja.

Međutim, uvek će biti moguće "bajpasovati" limiter, na primer snažnijim pritiskom papučice gasa. Predviđeno je i da vozač može potpuno ili delimično da deaktivira sistem. Osnovno načelo uvek treba da bude da je vozač odgovoran za poštovanje važećih saobraćajnih pravila - ističe se u uredbi. Međutim, ISA se automatski ponovo aktivira svaki put kada se uključi kontakt ili se vozilo otključa.

ISA prikuplja informacije koje se šalju nadležnim telima na analizu. One bi zvanično trebalo da budu anonimne i nisu povezane sa motornim vozilom ili samim vozačem.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Biciklista

    1. decembar 2021 | 23:52

    U austriji putari posle opravke deonice zaboravili da skinu znak za ogranicavanje brzine pa policija masovno kažnjavala posebno strance da se ne mogu žaliti kod austrijskih sudova.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA