≫ 

Uzbunjivač u Poršeu: “60% svih isporučenih Tajkana ima problem koji izaziva oštećenje baterije i požare“

Porše je navodno svestan problema i radi na njemu, ali ga proizvođač automobila do sada nije rešio niti obavestio kupce ili vlasti.

  • 0
porsche taycan Foto: Porsche

Čak 60 odsto svih isporučenih Porše Tajkana, sportskog električnog automobila nemačkog giganta, ima problem sa baterijama koji oštećuje i zahteva zamenu baterija, a u nekim slučajevima izaziva i požare u vozilu, prema uzbunjivaču koji radi u Poršeovom sedištu u Nemačkoj. Porše navodno krije probleme od kupaca i vlasti i tiho zamenjuje oštećene module baterijskih ćelija, piše Teslarati.

Poršeov uzbunjivač je objasnio da Tajkanov 800V visokonaponski punjač koji se danas koristi ne kontroliše dovoljno dobro proces punjenja i može prepuniti neke ćelije baterije, uzrokujući njihovo pregrevanje. Iz bezbednosnih razloga, pregrejane ćelije baterije su onemogućene i izolovane, smanjujući kapacitet čitave baterije, a time i domet vozila.

Konstrukcija ovog punjača Tajkana, vozila na koje se nemački proizvođač automobila ponosi, ima mnogo prednosti, ali zahteva veoma dobro kontrolisan proces punjenja kako bi se izbeglo brže punjenje nekih ćelija od drugih. Ćelije baterije u električnim vozilima na baterije (BEV) se uvek pune paralelno kako bi se skratilo vreme punjenja, ali to nosi rizik da će se neke ćelije puniti brže od drugih. Ako se jedna od mnogih ćelija u BEV-u puni brže od ostalih, može doći do prekomernog punjenja i pregrevanja, što može dovesti do požara.

Oko 360 Tajkana od 36.000 isporučenih, imalo je probleme sa požarom, rekao je uzbunjivač. On navodi da su ovo brojke iz Poršeove interne statistike, koju kompanija ažurira redovno kako bi pratila bezbednosna pitanja. Razlog zašto uzbunjivač, uopšte govori o problemu, rizikujući svoj posao i više od toga, je taj što je kompanija odlučila da ne menja Tajkanov ugrađeni punjač, već da nastavi da isporučuje vozila i sve buduće nove Tajkan modele sa problematičnim sistemom, što predstavlja značajan bezbednosni rizik.

Porše je navodno svestan problema i radi na njemu, ali ga proizvođač automobila do sada nije rešio niti obavestio kupce ili vlasti, navodi uzbunjivač.

Umesto toga, kompanija navodno krije problem zbog troškova i reputacije, naveo je izvor. To je zato što, ako bi problemi bili priznati, svi Tajkan modeli morali bi da budu opozvani i zahtevali bi zamenu punjača, a sve baterije bi morale da se pregledaju i testiraju i, ukoliko su problematične, da se zamene. Trošak svega toga, rekao je izvor, bio bi u stotinama miliona evra, a šteta po imidž kompanije mogla bi biti još veća.

Ono što je važno naglasiti je da ni jedna od ovih tvrdnji nije zvanično dokazana, a izvor informacija je portal blisko povezan sa još jednim proizvođačem električnih vozila, tehnološkim gigantom Teslom. Da li su tvrdnje istinite ili je u biti nešto sasvim drugačije, ostaje da vidimo.

(Telegraf.rs/Teslarati)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA