≫ 

Puštena u rad prva stanica za zamenu baterija u Evropi

Ceo proces je veoma jednostavan, kada vozač primeti da je potrebno napuniti bateriju jednostavno stane na stanicu i za pet minuta zameni praznu bateriju punom i nastavi put.

  • 17
batarije, električni automobili Printscreen: Twitter/@@StoreDotLtd

Norveška je na odličnom putu ka tome da postane prva država na svetu u kojoj će saobraćati isključivo vozila na električni pogon. Zato i nije čudno što je kineski proizvođač električnih automobila NIO baš u ovoj zemlji pustio u rad prvu stanicu za zamenu baterija u Evropi. Vozači električnih automobila u ovoj zemlji do kraja 2022. godine na raspolaganju će imati još 20 ovakvih stanica.

Ceo proces je veoma jednostavan, kada vozač primeti da je potrebno napuniti bateriju jednostavno stane na stanicu i za pet minuta zameni praznu bateriju punom i nastavi put.

NIO je Norvešku odabrao kao početnu stanicu za osvajanje tržišta u Evropi, te zato i nije čudno što planiraju proširenje mreže stanica za zamenu baterija.

Ova novina dolazi u trenutku kada kompanija predstavlja model NIO ES8 koji je prvi električni automobil napravljen za ovo tržište. Automobil je opremljen baterijom kapaciteta 100 kWh i sa jednim punjenjem može da pređe oko 500 kilometara i ima opciju zamene baterije, javlja Energetskiportal.rs.

Prema planovima kompanije NIO već tokom ove godine moguće je otvaranje stanica za zamenu baterija i u drugim evropskim gradovima. Nemačka je jedna od zemalja koja će u budućnosti dobiti jednu ovakvu stanicu.

U Kini, NIO već ima više od 700 stanica za zamenu baterija, a plan je da instalira 4.000 (uključujući 1.000 van Kine) do kraja 2025. godine.

Iz godine u godinu rasze potražnja za automobilima na električni pogon, jer ova vozila ne koriste fosila goriva i ne emituju emisije štetnih gasova koji utiču na klimatske promene i kvalitet vazduha koji udišemo.

Video: Gume, prikolice, sanduci, stiropor: Evo šta sve vozačima ispada tokom vožnje

(Telegraf.rs/Energetskiportal.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    27. januar 2022 | 10:15

    Ovo je pametno jer nema čekanja priče od dotičnog kako se ne čeka su obična glupost upravo je čekanje i naprosto gubljenje vremena vodeći problem ev uz cjenu naravno , kaže puni auto dok radi valjda si sam u firmi ili radiš na punionici za bar stotinu vozila jer ako bi svi tako radili svaćaš da je to nemoguće ! Nije mi jasno kako punis auto na poslu ako nema punionice tko plaća to punjenje i koliko to punjenje uopće traje ako nema brzih punjača ,nadalje kako punit auto ako auto ostavljaš na parkiralištu a radiš u krugu firme ? Iz ovog je jasno da vrlo mali broj ljudi mogu punit za vrjeme posla a problem je jos i veći ako ne možeš punit niti kući naprimee živiš u neboderu,dakle vozi na punionicu i čekaj... Ako si trgovački putnik kako dnevno napravit 400-500km i poslije posla nastavit koristit vozilo a ne čekat punjenje naravno da ev nisu uvek spremna i podrazumevaju čekanje !!!

  • Roki

    28. januar 2022 | 16:57

    Pa sto se mene tice nije uopce neophodan alo kako sam naveo veliki broj ljudi nema mogucnost punit kuci , nekako mi nije jasno kako pune ljudi u neboderu ,zgradi gde je parkiraliste udaljeno od samog objekta jedino s produznim valjda ... Za sve koji su osudeni na punionicu ovo prestavlja veoma prakticno resenje , jos kad baterije nebi kupovao s autom nego samo koristio i placao uz samo punjenje i neki procenat koristenja ,ev moglo bi bit puno jeftinije i nebi bilo brige oko otkazivanja i skupe zamene iste .

  • Roki

    28. januar 2022 | 19:09

    Zamena baterije da mora bit i je veoma skupa ta tvoja prica da je istina ljudi nebi dizali ev u vazduh s dinamitom!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA