Automobili sve bezbedniji, ali i skuplji
Prema novim bezbednosnim regulativama koje su stupile na snagu prošlog meseca, postoji najmanje 20 tehnologija koje su standardne u svim automobilima koji se prodaju u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji
Novi arsenal bezbednosne opreme iz Opštih bezbednosnih regulativa 2 (General Safety Regulations 2) istovremno poskupljuje proizvodnju jeftinijih automobila, što će verovatno dovesti do rasta njihovih cena.
O novim pravilima se diskutovalo u okviru Ujedinjenih nacija i Evropske unije punih deset godina, a Evropska unija je finalizovala svoje predloge 2019. godine. Novine se uvode u dve faze. Prva je stupila na snagu 6. jula, a druga će biti aktivirana 2024. godine.
Svi novi modeli lansirani posle 6. jula 2022. godine moraće da poštuju nove regulative, a od 2024. godine će i modeli koji se prodaju od ranije morati da budu naknadno prilagođeni novim propisima da bi mogli da se i dalje prodaju, piše nacionalnaklasa.com.
Jedan od modela koji neće preživeti nove propise je Toyota GR86. Ugradnja kamere za inteligentnu asistenciju za brzinu vozila i sistem za održavanje vožnje unutar saobraćajne trake ne mogu se lako ugraditi u arhitekturu ovog modela, koja je preuzeta od GT86, modela dizajniranog pre više od 10 godina.
Toyota je saopštila da bi morala da podigne krov i pomeri vetrobran da bi smestila kameru. Japanska kompanija je zato objavila skraćenje prodaje ovog modela u Evropi nakon samo dve godine od premijere.
Evropska unija je usvojila nove regulative s ciljem da prepolovi broj smrtnih sluačjeva na drumovima do 2020. i „približi se nultoj vrednosti“ do 2050. godine.
Automobilska industrija tvrdi da joj je bezbednost prioritet, ali istovremeno brine zbog rigidnosti propisa za pojedine klase automobila i nespremnosti Evropske unije da prilagodi vremenski okvir i bezbednosne zakone proizvodnim ciklusima automobilskih modela.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hulk
Evo uzmimo primer Dacia Logan. Prvi Logan je koštao 7.000 € a sada Logan treće generacije košta 15.000 €. Razlika u bezbednosti je u tome što u poslednjoj generaciji u gepeku postoji mebl na koševima točkova a kod prvog Logana tu je bio go lim. U prvoj generaciji je upaljač bio serijska oprema a u trećem se doplaćuje za pušački paket a to je upaljač i pepeljara u obliku čaše.
Podelite komentar