≫ 

Dota 2 i gejming terminologija

Da li ste se ikada zapitali šta znači ''silence'' ili ''cleave''?

  • 0
dota2-rubick2 Foto: Valve/Dota2

Dota 2 je izuzetno kompleksna igra sa bezbroj interakcija i specifičnih mehanika. Sve ove mehanike utiču na vaše heroje na najrazličitije načine, što dodatno otvara novi spektar mogućnosti.

Ako ste novajlija, sigurno ćete dobiti glavobolju pokušavajući da pohvatate i naučite sva ta pravila, posebno ako vam engleski jezik nije jača strana, i ako retko igrate igrice. Treba napomenuti da se Dota 2 konstantno menja, i da ćete posle većih dodataka sve praktično morati da učite ispočetka. Na svu sreću, srž ogromnog broja mehanika uvek ostaje ista.

Zato smo tu da vam predočimo neke termine koje ćete konstantno viđati, kako bismo vam olakšali celo Dota 2 iskustvo. Dobra stvar kod ovih termina je što nisu ekskluzivni samo za Dotu, već ih možete pronaći i u velikom broju drugih naslova, kao što su League of Legends, Path of Exile, World of Warcraft, i mnogi drugi. Njihove vrednosti i način na koji funkcionišu su često različiti, ali je sama suština mahom identična.

Pored toga što ćete postati veštiji u igrama, ovaj vodič će vam, nadamo se, i poboljšati znanje engleskog jezika!

Dota2-wall1 Foto: Valve/Dota 2

Ovo su termini na koje ćemo se danas fokusirati:

Ability i Cooldown

Klasični gejming izrazi. Termin ''Ability'' se odnosi na vaše sposobnosti ili magije (eng. spells). Većina Dota 2 heroja poseduje 4 sposobnosti.

Cooldown je termin koji je usko povezan sa vašim sposobnostima, i govori vam koliko često možete da ih koristite, ili koliko vremena treba da prođe da biste ponovo mogli da ih iskoristite. Tako, na primer, ako neki ability ima cooldown od 15 sekundi, po njegovom korišćenju mora da prođe 15 sekundi da biste dobili priliku da ga iskoristite ponovo.

Attribute

Možete da pretpostavite da ovaj izraz znači ''atribut'', i označava kojem tipu vaš heroj pripada (strength, agility ili intelligence). Takođe poznat termin u gejmingu.

Expirience

Veoma čest i važan termin, usko povezan sa sistemom nivoa (eng. level) u progresiji veština vašeg lika. Expirience (eng. iskustvo), ili skraćeno exp i xp, je vrednost koja prikazuje koliko ste blizu ili daleko od dostizanja sledećeg nivoa.

Health i Mana

Health i mana su resursi čije vrednosti vam pokazuju u kakvoj situaciji se vaš heroj nalazi u datom trenutku. Health (eng. zdravlje) ili skraćeno po našem ''helti'', je resurs koji vam pokazuje ''koliko ste zdravi''. Ako padne na nulu, vaš heroj umire. Često se skraćuje kao ''hp'' (hit points). Pomenuli bismo i mehaniku ''Heal'' (eng. lečenje), koja vam vraća izgubljene helte.

Mana je resurs koji trošite za korišćenje magija (abilities). U zavisnosti od toga koliko vaša magija košta, toliko mane ćete izgubiti po njenom korišćenju. Ako ne posedujete dovoljno mane nećete moći da iskoristite željenu sposobnost.

Damage

Bukvalno prevedena kao ''šteta'', ovo je mehanika čija vrednost umanjuje health vaših protivnika za određenu vrednost. Često se skraćuje kao ''dmg''.

Armor i Magic Resistance

Ukratko rečeno, vaša odbrana od damage-a. Armor (eng. oklop) vas štiti od fizičke štete, a Magic Resistance (eng. otpornost na magiju) od magične.

Evasion

Evasion (eng. izbegavanje) vam daje šansu da u potpunosti izbegnete fizički napad protivnika. Obično se izražava u procentima. Ako je vaš evasion 50%, to znači da će vas protivnici pogađati otprilike jednom po dva napada.

dota2-pa2 Foto: Valve/Dota2

Critical Strike

Mehanika koja pojačava vaš fizički napad za procentualnu vrednost. Ako vaš napad radi 60 damage-a, i posedujete +25% critical strike, to znači da će ovaj udarac u stvari naneti 75 damage-a.

Cleave

Cleave (eng. cepati) je dodatak vašem fizičkom napadu koji deo nanetog damage-a prenosi na sve jedinice oko primarne mete, i izražava se u procentima. Ako posedujete 25% cleave, a vaš napad primarnoj meti radi 60 štete, okolne jedinice će primiti po 15 damage-a.

Lifesteal

Još jedna pasivna sposobnost koja se izražava u procentima. Lifesteal je mehanika koja vas leči u zavisnosti od njene vrednosti i štete koju nanosite. Ako posedujete 25% lifesteal, a vaš napad nanosi 60 štete, vaš heroj će se zalečiti za 15 helta.

Stun

Jedan od mnogih negativnih statusa. Heroj koji je stun-ovan (eng. ošamućen) ne može da se pomera ili radi bilo koju drugu akciju - u potpunosti je onesposobljen.

Root

Malo blaži efekat od stun-a, root na neki način zarobljava vašeg heroja. Ako ste pod root-om ne možete da se pomerate, ali možete da radite većinu akcija koje su vam inače dostupne.

Silence

Heroj koji je pod silence-om (eng. tišina) nije u stanju da koristi magije.

Mute

Mehanika ekskluzivna za Dotu 2. Heroj koji je pod mute-om nije u stanju da koristi aktivne iteme.

dota2-viper2 Foto: Valve/Dota2

Break

Još jedna Dota 2 ekskluziva. Ako ste pod efektom break-a, sve pasivne sposobnosti vašeg heroja, kao što su Time Lock od Faceless Void-a ili Fury Swipes od Urse, su u potpunosti onesposobljene.

Disarm

Heroj koji je disarm-ovan (eng. razoružati) nije u stanju da napada.

Slow

Slow (eng. usporiti) je jako česta mehanika koja usporava vašeg heroja, tj. smanjuje njegovu brzinu kretanja. Izražava se u procentima. Ako vaša sposobnost radi 10% slow, a protivnik poseduje brzinu od 310, njena vrednost će se spustiti na 279.

Ethereal

Ethereal (eng. eteričan) je malo kompleksniji status efekat. Heroj koji je ethereal postaje disarm-ovan i imun na napade i fizički damage, ali prima više štete od magija.

Nadamo se da ste naučili nešto novo. Sledeći put ćemo se potruditi da dodatno proširimo vaš Dota 2 i gejming vokabular, kao i znanje engleskog jezika!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA