Vizija vaše privatnosti Marka Zakerberga nema nikakve veze sa privatnošću - a jedan detalj to ozbiljno potvrđuje
Mark Zakerberg ima novu mantru: Budućnost je privatna
U pitanju je prilično neobična tvrdnja ako u obzir uzmemo sve skandale u kojima je Facebook bio baš zbog toga što nije poštovao privatnost svojih korisnika.
Ipak, Zakerberg izgleda očajnički želi da mu poverujemo.
Ova mantra vrti se oko šest ključnih principa: Privatne interakcije, enkripcija, interoperabilnost, smanjeno postojanje i bezbedno skladištenje podataka.
Međutim, način na koji Facebook definiše privatnost nije način na koji je obični ljudi shvataju.
Kada pričamo o privatnosti u odnosu na Facebook, mnogi vrlo često misle na skrivanje stvari od Facebooka i njegovih algoritmova.
Kompanija je nebrojeno puta zloupotrebila podatke svojih korisnika i to na neverovatnom nivou, dok je za svo to vreme gradio kompleksne internet profile ljudi u cilju uzimanja novca preko reklama.
Facebook sada planira da po difoltu enkriptuje poruke korisnika, i da, to će značiti da više ne može da čita vaše razgovore sa prijatlejima.
Ipak, iako bi ovaj potez trebalo da uznemiri investitore, oni su neobično mirni.
A za to postoji itekako dobar razlog.
Facebook će i dalje nastavljati da gradi kompleksnu sliku o tome ko ste vi, šta radite, s kim pričate, koje brendove volite, koje lokacije posećujete, koje škole pohađate, ko su vam prijatelji, koje sajtove posećujete i koliko dugo vremena na njima provodite, koje stranice volite, kojih sve zajednica ste deo, ko je sve deo vaše porodice i šta su njihova interesovanja, s kim potajno želite da imate seks, u kojim prodavnicama kupujete, koji su vam hobiji, koje video snimke gledate...i sve će to biti ubacivano u kompleksne algoritme koji će vas potom profilisati kako bi vas gađali reklamama.
Ispod sve te buke o privatnosti i iza novih Facebook boja, osnova reklamne mašinerije je i dalje netaknuta i nepromemenja.
Zamislite da razgovarate sa prijateljem, dok u sobi takođe sedi poslovni čovek koji nosi čepiće za uši.
On vas ubeđuje da ne čuje šta pričate - ali pamti sve u vezi sa vama, ko ste, s kim pričate, šta nosite i potom te podatke koristi kako bi vam nešto prodao nedeljama kasnije.
To nije privatnost, barem ne onakva kakvu većina ljudi želi da ima.
A možda najveći pokazatelj da će naša privatnost i dalje biti korišćena od strane Facebooka jeste manjak panike investitora koji od tih podataka zarađuju.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.