Šta donosi YouTubeov klon TikToka, koji uskoro postaje dostupan u više od 100 zemalja?

Kao i TikTok, YouTube Shorts korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje ne duže od jednog minuta, a snimci se takođe otvaraju vertikalno...

  • 0
YouTube, Jutjub, Logo Foto: Unsplash

Nova funkcija najpopularnije video platforme na svetu - YouTube Shorts još u maju je izašla iz beta faze testiranja, kada je najavljeno da bi u kratkom roku trebalo da stigne do većeg broja korisnika u SAD.

Nova opcija je dobila premijum mesto u okviru YouTube aplikacije, što znači da se u imitiranje TikTok platforme polažu velike nade. Nakon Sjedinjenih Država, Shorts stiže i u druge delove sveta.

Izgleda da pametni poslovni potezi ponekad podrazumevaju kopiranje uspešnih modela. Ni giganti kao što je YouTube ne prezaju od takvih koraka, a nova opcija je još u septembru 2020. testirana u Indiji, piše Mashable.

Baš kao i TikTok, korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje koji ne traju više od jednog minuta. Snimci se otvaraju vertikalno, isto kao na konkurentskoj platformi, a isti je i način za pregledanje sadržaja.

Tu su i opcije za lajkovanje, komentarisanje i deljenje videa, a jedina razlika je u tome što YouTube Shorts mogu da se gledaju i kao "tradicionalni" video klipovi na običnim YouTube kanalima, prenosi PC Press.

Najveća prednost TikToka jeste video editor koji korisnicima omogućava da na svoje sadržaje primenjuju brojne efekte, na osnovu čega je nastalo ono što se naziva "prepoznatljivim TikTok stilom". YouTube Shorts editor sa druge strane nema ni približno toliko efekata, što je još jedna razlika koja odvaja dve platforme.

Shorts tab u okviru YouTube aplikacije će biti očigledan čak i onima koje novi sadržaji ne zanimaju, što ukazuje na značaj nove funkcije. YouTube je najveća video platforma, a najsigurniji način za uspešnu borbu protiv konkurentskih platformi je da se sve nove funkcije kloniraju na vreme.

YouTube aplikacija Foto: Pixabay

TikTok ima oko 40 miliona korisnika samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a očekuje se da na globalnom nivou tokom 2021. godine dostigne milijardu. Najveći deo od ukupnog broja korisnika iz celog sveta dolazi iz Kine, gde trenutno ima oko 400 miliona onih koji su aktivni svakog dana.

Ovo nije prvi put da se YouTube bavi "kloniranjem", budući da se nešto slično dogodilo i 2015, kada je lansiran YouTube Gaming koji je i danas konkurencija za Twitch.tv kompanije Amazon.

Shorts se uspešno širi, pa je nedavno stigao do korisnika iz celog sveta, što znači da je danas dostupan u svim oblastima u kojima radi i standardna YouTube platforma.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA