≫ 

Evo šta stručnjaci za marketing mogu da nauče od vrhunskih komičara

Ako ikada posetite veče stendap komedije ili gledate nastup ovih zabavljača u nekoj emisiji, obratite pažnju na publiku. Posmatrajte kako ti komičari pridobijaju i zadržavaju pažnju publike.

  • 0

Kada pogledate neke od najboljih svetskih komičara, primetićete jedno – da je svaka pauza namerna.

Iz tog iskustva možete da naučite mnogo važnih lekcija koje će vam pomoći da budete uspešniji u komunikaciji sa vašim klijentima, što je preduslov za uspešno bavljenje marketingom.

Dara Brustajn, novinarka magazina Forbs, razgovarala je sa nekima od trenutno najpopularnijih i veoma uspešnih komičara. Jedna od njih je Niki Glejzer, stendap komičarka i TV voditeljka, koju svakodnevno možete da čujete u jutarnjim emisijama „You Up With Nikki Glaser“ na radiju Sirijus XM Komedi Sentral (Sirius XM Comedy Central). Pored nje, tu je i Ben Glib, koga je TBS nazvao „najsmešnijim komičarem današnjice". On je voditelj, glavni pisac i izvršni producent emisije „Idiotest“, koja je nominovana za nagradu Emi (Emmy).

Ovo dvoje profesionalnih zabavljača su pravi stručnjaci za komediju. Evo šta od njih možete da naučite o komunikaciji.

Stvorite „šok vrednost“

Foto: Pixabay.com

„Tokom godina rada i iskustva shvatila sam da najbolji način da ostvarim svoj cilj jeste da pokušam da učinim moju poentu nezaboravnom. A da bih to mogla da uradim, obično je potrebno da dodam malo šok vrednosti.

To ne podrazumeva lascivne komentare ili opaske koje mogu da uvrede, već nešto drugo što privlači pažnju. Primera radi, ako želim da budem sigurna da će konobar upamtiti da želim dodatnu porciju krastavaca u mojoj salati, reći ću: ‘Želim više krastavaca nego što misliš da bi iko ikada poželeo da pojede u jednom obroku. Ako pretpostavimo da sam alergična na krastavce, stavite ih toliko kao da pokušavate da me ubijete’“, ističe Glejzerova.

Postavite velika pitanja i slušajte

Foto: Pixabay.com

Glib ističe da je najlakše da se približite ljudima i da im pokažete da vam je stalo do njih tako što ćete im postavljati zanimljiva pitanja, odnosno ona pitanja koja navode na razmišljanje.

„Iznenađen sam zato što ovo nije potpuno prirodno ljudima: nemojte da pokušavate da uspostavite konverzaciju pričajući o banalnim stvarima. Banalnost nikad nikome nije bila ni zanimljiva ni korisna i svi znaju da služi isključivo tome da bi se prekinula neprijatna tišina.

Samo na trenutak razmislite o čemu zapravo želite da govorite i šta želte da saznate... A onda jednostavno i tražite ljudima da vam pričaju o tome! Jedinstveni razgovor je prijatniji i bolje će ga pamtiti svi oni koji učestvuju u njemu.

Važno je da zaista pažljivo slušate odgovore. Ništa neće više povrediti vaše sagovornike i sprečiti uspostavljanje dobre veze nego to što im pokazujete da ne obraćate pažnju na ono što vam govore.

Ako je vaš cilj da vas ljudi što pre izbrišu sa svog spiska željenih saradnika i prijatelja, ignorišite ovaj savet."

Dajte im razlog da vas požele

Foto: Pixabay.com

Glejzerova nastavlja: ​​„Koristim metode koje sam naučila od Dejla Karnegija i njegovog vodiča ‘Kako pridobiti prijatelje i uticati na ljude’.

Jedno od uputstava koja su ostala zauvek urezana u mom umu jeste da morate osobi sa kojom pokušavate da uspostavite kontakt da date dobar razlog da vas zapamti i da sluša to što joj govorite. Važno je da vaše informacije daju neki podsticaj, to jest da pokreću sagovornike na neku akciju: smeh, promišljanje, želju da odgovore.

Dobar način da pristupite ovome jeste da se zapitate: ‘Šta je to što mene navede da upamtim stvari ili ljude?’

Ja na primer volim da osećam da sam posebna. To znači da često saopštavam šta god imam da kažem kao neku vrstu tajne: ‘Obično ovo ne pričam ljudima, ali vama ću reći…’ ili ‘Ti si neko za koga znam da će to razumeti…’

I želim samo da budem jasna, ovo ne bi trebalo da bude laž; postoji razlog zašto pokušavate da pridobijete baš tu osobu, a ne neku drugu, kao i razlog zašto baš tu osobu (ili osobe) želite da navedete da vas sasluša i da vas zapamti, šo znači da i njima treba jasno da stavite do znanja koji je to razlog."

Malo samokritike može da znači mnogo.

Foto: Pixabay.com

„Ljudi vole kada ste samokritični, a pogotovo ako ste i zabavni u tome. To vas čini ljudskim bićem, a pri tome ih navodi na smeh.

Ali budite oprezni, treba da pronađete granicu, nemojte da delujete kao slabići, jer onda mogu da vas potcene. Važno je da pokažete sposobnost da priznajete svoje greške i mane, ali i da zatim samouvereno nastavite da kreirate najzdraviji ego koji biste mogli da imate. Ljudima je to privlačno.

Takođe nije na odmet da obratite pažnju na to kako ste obučeni. Ili da ne prosipate hranu svuda oko sebe dok pričate. Ljudi vole svoju odeću i ne žele vašu hranu na sebi", ističe Glib.

Nemojte da dosađujete ljudima

Foto: Profimedia/Michaela Dusíková - ČIF

Glib nastavlja: „Važno je da osećate to što govorite. Nemojte da ‘telefonirate’, odnosno da prenosite informacije suvoparno. Možda ste vi neku priču ispričali hiljadu puta, alli ne zaboravite da je to prvi put da vaši sagovornici slušaju tu priču. Dakle, ili nemojte uopšte da je pričate, ili ako je već pričate, potrudite se da je ispričate na što zabavniji način i sa što više energije.

Ne žurite. Uživajte. Nemojte da budete dosadni. Dosada je vaš najgori neprijatelj.“

Ako želite da budete uspešni u marketingu, neophodno je da umete da komunicirate sa vašim klijentima i kupcima i poput komičara održite njihovu pažnju i izazovete radoznalost. Ali istovremeno morate i da pokažete rezultate.

Ako želite da steknete veštine koje su vam neophodne da biste postali stručnjak u savremenom marketingu i dobar govornik, više o profesionalnoj edukaciji možete da saznate na ovoj obuci za menadžere marketinga.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA