Kako napraviti odličan onlajn dizajnerski portfolio

Dizajner bez portfolija je kao bloger bez bloga

  • 0
Svetu će biti potrebni menadžeri svih vrsta Foto: Pixabay

Kao dizajner neophodno je da u nekoj formi imate prikupljene sve svoje radove i da znate tačno koje radove, kada i kome treba da pokažete.

Ali portfolio je mnogo više nego prezentacija vašeg rada – on je rad za sebe. Dizajnerski portfolio zapravo je jedna od najboljih strategija da predstavite svoj stil i način dizajna. Kroz način na koji ste koncipirali porftolio, potencijalni kijent će videti kako razmišljate i u kom pravcu se razvijate.

Iako većina dizajnera drži svoj portfolio u formatu PDF, koji je spreman za štampu, ono što se pokazalo kao neophodno jeste i postojanje dostupne digitalne verzije.

Ukoliko je potrebno da se izabere, mnogi stručnjaci će reći da je zapravo web sajt najbolje mesto na kome dizajner može držati sve svoje radove. Web sajt vam pruža mogućnost da plasirate link na svim svojim kanalima komunikacije, što će vam doneti još veću vidljivost i još više mogućnosti.

Ako planirate da sledite ovu preporuku a ne znate odakle da počnete, evo nekoliko saveta kako da napravite sjajan digitalni portfolio.

Pratite svoj stil

Jedna od ključnih vrednosti portfolija zapravo nije u samim radovima koji će se u njemu naći (mada i oni jesu izuzetno važni), već u tome kako je on koncipiran i dizajniran.

Posvetite pažnju procesu osmišljavanja kompletnog sajta, sekcija i stila kojim će odisati ova kruna vašeg rada. Zapitajte se šta je to što želite da ljudi osete kada kliknu na link. Kakav utisak želite da ostavite? Da li želite da se osete kao da su na domaćem terenu, zadivljeno, zastrašeno, bez teksta, začuđeno?

Postoji veliki broj opcija i ne postoji pogrešan odgovor. Pre svega odgovorite na pitanje – šta želite da postignete i kakav dizajner želite da postanete? A onda pratite lični stil u dizajnu portfolija.

Budite na raspolaganju

Za koji god utisak da se opredelite, ono što je izuzetno važno jeste i to kako će ljudi stupiti s vama u kontakt nakon što saznaju za vaš rad. Ne zaboravite da je razlog zbog koga se pravi portfolio zapravo da dođete do većeg broja klijenata, projekata i samim tim profita.

Zato je izuzetno važno da se vaše ime nađe na nekoliko mesta na svakoj stranici, da je na njega moguće kliknuti i da posetioci znaju tačno u svakom trenutku kako da dođu do vas, kako da vam upute zahtev ili postave neko dodatno pitanje koje vi sami možda niste uzeli u obzir kada ste popunjavali sajt sadržajima.

Hvalite se ako ima razloga

Ovde je reč o tome da prikažete sebe u najboljem svetlu. Jesu li vaši radovi osvajali nagrade? Da li ste radili sa poznatim, cenjenim, velikim klijentima? Da li ste imali neki humanitarni projekat na koji ste ponosni? Podelite to sa posetiocima.

Sasvim je u redu hvaliti se svojim radom, sve dok to nije arogantno i snishodljivo. U tome ne treba da budete napadni. Istaknite u jednoj ili dve sekcije šta je to na šta ste posebno ponosni, a što može biti dodatni dokaz potencijalnom klijentu da ste baš vi osoba koju bi trebalo da angažuje i koja će im doneti profit i priznanje.

Pišite o sebi

Ukoliko radite svoj lični portfolio, onda ne smete da se krijete.

Čak i ukoliko ste agencija ili imate svoj dizajnerski studio, ljudima je važno da vide da iza svega toga stoji prava osoba, a ne prevara. Zato budite otvoreniji u izlaganju o sebi nego što ste navikli.

Napišite nekoliko reči o sebi. Ako vam je to previše komplikovano, dizajnirajte strip, napravite od sebe heroja, crtanog lika, uradite animaciju – šta god da vas čini srećnim i uverenim u to što radite. Ovako ćete ponovo dokazati svoju kreativnost.

Pokažite se u svetlu u kojem želite da vas ljudi vide i ne gubite iz vida da na kraju dana želite da privučete što veći broj novih klijenata.

Naučite kako

Da biste imali portfolio, neophodni su vam radovi. Da biste imali radove, neophodno vam je dizajnersko znanje. Imajte u vidu da to nije moguće steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već posvetite bar godinu dana profesionalnom usavršavanju tokom kojih ćete već početi da radite na svojim radovima koje ćete moći da plasirate u svoj portfolio.

Upišite obuku za grafički dizajn i postanite profesionalac sa kojim biste i sami voleli da sarađujete.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA