Pet pravila odnosa s javnošću

Odnosi s javnošću jedan su od najvažnijih aspekata korporativnog upravljanja brendom. Ne postoji firma, koliko god mala bila, koja se bar jednim delom svog poslovanja ne bavi i utiskom koji ostavlja u javnosti

  • 0
posao, poslovna žena, žena

Pixabay.com

Najjednostavnije objašnjenje toga šta su odnosi sa javnošću moglo bi da bude ovo: kada poslovi dobro idu, bavite se stvaranjem i utvrđivanjem pozitivne reputacije svoje kompanije, a ako nešto pođe po zlu, pozivate se na tu reputaciju da vam pomogne u sprečavanju kupaca i korisnika da vas napuste.

Kako bi kompanija održavala dobre odnose s javnošću, postoji pet pravila koje ta kompanija nikada ne sme da prekrši. Ako pokušavate da se bavite odnosima sa javnošću bez pridržavanja ovih osnovnih pravila, budite sigurni da će uspeh vaših PR kampanja biti veoma neizvestan.

Stavite se u poziciju onih kojima se obraćate

 

Jedan od najvećih izazova u odnosima s javnošću jeste stvaranje dobrog imidža zasnovanog na percepciji javnosti. Vaša kompanija poseduje informacije koje želi da javnost vidi. Problem je što javnost možda neće zanimati vaša strana priče, ili im jednostavno neće biti zanimljivo to što imate da im kažete.

Zato, kada razvijate PR kampanju, uvek posmatrajte stvari iz ugla onih kojima se obraćate. To, na najjednostavnijem primeru, znači da ako želite da plasirate neku informaciju, ona mora imati različite verzije i oblike, u zavisnosti od toga kome se saopštava.

Ukoliko nameravate da je podelite sa zaposlenima u firmi, imaćete više prostora da se pohvalite, istaknete uspeh rukovodstva i dobre organizacije, kao i da podsetite kolege na zajedničke ciljeve, misiju i viziju kompanije. Kada to isto želite da plasirate medijima, moraćete da smanjite obim podataka, da prilagodite izraz prosečnom gledaocu ili čitaocu i da se fokusirate na to kako značenje onoga što saopštavate shvataju vaši korisnici, a ne kako ga razume vaša kompanija.

Način prezentovanja informacija ne može biti isti ni kada se obraćate televiziji, štampi ili kada ih delite putem društvenih mreža. Svaki od ovih kanala komunikacije sa javnošću ima svoja pravila, koja morate poznavati i kojih se morate pridržavati ako želite da vaša informacija dođe do svoje publike.

Budite dosledni pri objavljivanju informacija

 

Ovo pravilo se najlakše razume na primeru saopštenja za medije. Kada objavljujete saopštenje za javnost, morate da se uverite da je ono blagovremeno postavljeno na vašu web stranu, kao i na sve profile koje imate na društvenim mrežama.

Uvek ostanite dosledni tome kako, gde i kada objavljujete informacije.

Ako postavite saopštenje na sve kanale komunikacije nad kojima imate kontrolu i istovremeno ga pošaljete medijima, smanjićete mogućnost bilo kakve pogrešne interpretacije i sumnje u istinitost podataka.

Doslednost u deljenju informacija podrazumeva da imate u vidu i radno vreme medija – sat i minut emitovanja vesti ili dan kada nedeljnici ili mesečnici završavaju sklapanje svojih brojeva pred štampu. Ne možete očekivati da će svi biti spremni da odmah pristupe obradi i plasiranju vašeg saopštenja, ma koliko ono bilo važno vašoj firmi.

Ako ste u trci sa vremenom, uvek možete poslati kolektivni mejl medijima u kojem ćete najaviti da uskoro mogu da očekuju važno saopštenje iz vaše kompanije. Tako ćete ih držati u pripravnosti i omogućićete im da blagovremeno reaguju.

Neka vaše informacije budu lako dostupne

 

Kada ljudi danas žele da brzo dođu do informacija, najčešće se oslanjaju na internet.

Kako dolaze do informacija? Putem pretrage.

Zato, ako želite da drugi pronađu vaše informacije, optimizujte svako saopštenje i vest za odgovarajuće pretrage po ključnim rečima. To je novi talas vođenja odnosa s javnošću i od suštinske je važnosti za prenošenje stavova i dostignuća vaše kompanije najširoj javnosti.

Budite direktni i jasni

 

Kada sastavljate govor, pišete vest ili saopštenje, predstavite sve podatke na jednostavan način, tako da ih javnost lako razume.

Ako pokušate da zaslepite javnost velikim rečima, izgubićete kredibilitet. Kompanije često pokušavaju da sakriju manje afirmativne informacije u saopštenjima za štampu tako što ih maskiraju previše komplikovanim frazama i stručnim terminima koje prosečan čovek ne razume bez naprezanja.

Zbog toga, čak i ako je vest ili informacija koju želite da saopštite javnosti povoljna, ako je formulišete nejasno, ne samo da nećete pronaći put do onih za koje želite da vas čuju, već možete izazvati i sumnju i nevericu dela javnosti.

Upoznajte svoju publiku

 

Internet pruža mnogo mogućnosti da upoznate svoju publiku: svoje kupce, novinare kojima pišete ili dajete izjave, kao i konkurentske firme. Istražite ko su ljudi koji su zainteresovani za vaš rad i pokušajte da selektujete informacije prema tome šta bi tačno moglo da zanima određene pojedince.

Saopštenje o tome da je došlo do unapređenja procesa proizvodnje u vašoj firmi ne morate slati nedeljnom magazinu koji se bavi životom poznatih ličnosti. Vest da je firma proslavila godišnjicu postojanja na kojoj su bile zvanice iz sveta muzike i politike pošaljite svima. Ako predstavljate novi proizvod, stručnim portalima će biti potrebne drugačije informacije od onih koje ćete dostaviti novinarima dnevnih listova.

Razmislite o tome ko bi mogao da bude zainteresovan za koji aspekt onoga što želite da saopštite i prilagodite svoje obaveštenje.

Sve dok započinjete svaku PR kampanju sa ovih pet pravila na umu, na dobrom ste putu. Odnosi s javnošću mogu biti izuzetno moćno oružje svake kompanije ako su u rukama osoba koje znaju da ga koriste. Ne dozvolite da propustite šansu da postanete miljenik javnosti.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA