Kako biti produktivniji – na daljinu

„Nova normalnost“ je rad od kuće. Čitavi timovi koji su svakodnevno bili direktno upućeni jedni na druge sada su rasuti. Međutim, posao ne staje. Kako ne smanjiti produktivnost?

  • 0
posao, kompjuter Foto: Pixabay.com

Obim posla je isti, rokovi su isti – ali kancelarije nisu. Da li imate osećaj da je mnogo teže održati tempo rada kada sedite u svom domu i kada (prečesto) mislite da imate mnogo više vremena? Niste jedini koji tako razmišlja. Prirodno je da se kod kuće osećate opuštenije, rasterećenije pristupate obavezama, a vreme neumitno prolazi.

Kada vi predvodite tim, situacija se dodatno komplikuje, jer vaš posao je pre svega da nadgledate šta rade drugi. U kućnim uslovima to nije jednostavno. Šta možete da uradite?

Digitalni alati

Zoom, Microsoft Teams, Slack... samo su neke od virtuelnih kancelarija koje su vam na raspolaganju.

Odličan su izbor, jer omogućavaju i grupne diskusije i razgovore jedan na jedan. Ove platforme i aplikacije se već dugo koriste u timovima koji rade u različitim vremenskim zonama, pa su sistemski vrlo razrađeni.

Osim toga, članovi tima mogu jedni druge neprestano da obaveštavaju o sopstvenom radu, pa će biti mnogo jednostavnije napraviti dnevni bilans.

Izveštaji

Članovi tima u svakom trenutku moraju da znaju šta su čiji zadaci i kako se njihov deo posla u to uklapa.

Ne, posao nije takmičenje, ali motivacija ne opada kada znate da svi obavljaju svoje dužnosti na vreme. Pravljenje planova za budući rad i postavljanje novih ciljeva mnogo je lakše kada znate koliko je vremena potrebno za svaku od etapa.

Isto tako, ukoliko neki od članova tima ima poteškoća, na vreme ćete znati da li zaduženja treba da raspodelite drugačije ili neke od rokova morate da pomerite. Ključno je da imate konstantan uvid, bez obzira na to gde se trenutna kancelarija nalazi. Ovi podaci moraju da budu dostupni svim članovima tima, jer je konačni ishod rezultat njihovog zajedničkog rada.

Povezanost

Iako ste fizički udaljeni, vi ste i dalje tim. Imate izgrađene odnose, jer su vaše kolege vaša druga porodica.

I kao što u kancelariji uvek postoji pauza – koju i dalje provodite s kolegama – tu praksu treba održati i na daljinu.

Odnosi se u virtuelnom svetu vrlo lako poremete.

U stvarnom svetu svaki razgovor ima kontekst; kada se sve svodi na dopisivanje, svaki znak interpunkcije može da se protumači pogrešno. Uz to, prilično umara kada stalno morate dvaput da promislite da li će vas svi dobro razumeti. A poneki put morate i sve dodatno podrobno da objašnjavate.

Zato je rukovodilac skoro dužan da pronađe ventil za svoj tim. Dovoljno je da dvadesetak minuta radnog vremena posvetite opuštanju tako što ćete razmenjivati: preporuke za serije, filmove ili knjige, onlajn rasprodaje, viceve, gifove... Sve ono što će ostalima pružiti trenutak mentalnog odmora.

Kakve god da su okolnosti, veoma je važno održati dobre međuljudske i kolegijalne odnose. Timovi su uspešni pre svega onda kada umeju da stvaraju i rešenja pronalaze zajedno. Promene nisu jednostavne, posebno ako se sprovode odjednom i bez dovoljno objašnjenja.

Pri tome, do sada je bilo vrlo malo vremena za privikavanje. Upravo se u ovoj adaptaciji vide stvarne razlike između dobrih i loših rukovodilaca.

Dozvolite svom timu da pronađe način rada koji ne umanjuje produktivnost, ali znatno snižava nivo stresa za sve. Tako ćete se prilagoditi svim promenama, bile one u obližnjoj kancelariji ili u radu na daljinu.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA