PREVAZIĆI NEUSPEH: Evo kako da nastavite nakon neuspešnog projekta

Mnogo truda, još više radnih sati, odlične ideje – i ništa.

  • 0
Prema aktuelnim podacima, Turci najređe koriste bolovanje Foto: Shutterstock

Pronašli ste savršenog klijenta za svoj proizvod ili uslugu. Napravili ste prezentaciju koja pokriva svaki delić poslovanja. Sigurni ste da vaš projekat unapređuje poslovanje klijenta već od prvog trenutka. Ceo tim se spremio i imali ste fantastičnu prezentaciju. Ipak, klijent je rekao: „Ne”. 

Ovo se, nažalost, dešava. I jeste vrlo teško ponašati se kao da se ništa nije desilo i da samo treba da nastavite dalje. Umorni ste i razočarani. Ali ne smete da odustanete. Jer ista ova stvar se mnogima već desila i svima će se barem jednom desiti.

Pre nego što odustanete od tog klijenta, potrudite se da iz toga (neuspelog) poduhvata izvučete maksimum. Time što nastavljate da održavate kontakt ostavljate mogućnost za buduću saradnju – i znatno bolji utisak. Kako da to učinite?

1. Povratna informacija

Iskoristite priliku da saznate u čemu ste pogrešili. Vrlo je važno da li je klijent odustao od celokupnog projekta ili se odlučio za predlog neke druge firme.

Naravno da postoji mogućnost da čujete da je ono što ste vi smatrali odličnim nekom drugom nezadovoljavajuće. Ipak, iz toga ćete izvući zaključke koji će vam ubuduće biti višestruko korisni.

2. Ostanite u kontaktu

Iako vaš trenutni projekat nije prihvaćen, u budućnosti će ih biti još mnogo. Zato nema razloga da spalite sve mostove.

Istraživanja pokazuju da se samo dva procenta poslova sklopi nakon prvog sastanka; za sve ostale neophodno je biti u toku sa daljim poslovanjem.

Zato se povremeno javite osobi koja je bila vaša veza sa klijentom. Naznačite da ste i dalje otvoreni za saradnju. Naglasite da ste u toku sa onim što potencijalni klijent radi. Iskoristite povratne informacije koje ste dobili tako da sledeći (i svaki naredni) put vaš predlog za realizaciju određenog projekta bude u formatu koji željenom klijentu odgovara.

3. Preuzmite inicijativu

Pitajte potencijalnog klijenta da li želi da bude na vašoj mejling listi – tako će imati direktan uvid u ono što radite. Povežite se na LinkedInu. Ako naiđete na dobar članak u vezi sa industrijom u kojoj je i vaš željeni klijent, pošaljite im ga.

Pokažite da takvog klijenta cenite kao profesionalnu kompaniju i lidera – to će ceniti i imaće vas u vidu za buduću saradnju.

Kada postoji prethodna povezanost, čak 60% klijenata se odlučuje za saradnju sa onima koje već poznaje, lično ili profesionalno. Samo treba da se strpite i sačekate svoju šansu.

4. Budite otvoreni

Ovo nije jednostavno, ali možda bi trebalo da potencijalne buduće projekte prepustite nekom od svojih kolega.

Ako prepoznate da bi neko iz vašeg tima bolje sarađivao sa klijentom, neka ona ili on nastave dalju komunikaciju.

Vaši nadređeni će ceniti vašu procenu, a klijentu će se dopasti to što ga razumete. Ukoliko ovde pravilno iskoristite sve veštine koje ste stekli tokom školovanja i iskustva koja vam je takvo obrazovanje omogućilo, postaćete neprocenjiva valuta i za svoju kompaniju i za buduće saradnike.

Voditi tim često nije jednostavno, a još je teže kada ne zaključite željeni posao. Ali ne odustajte! Vrhunski rukovodilac i u neuspehu prepoznaje mogućnost za novo uzdizanje do vrha.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA