Evo kako da napravite dobru prodajnu prezentaciju

Prodaja deluje kao kreativan posao koji zahteva veliki broj improvizacija. To je samo iliuzija. Da biste se bavili ovim poslom, zapravo morate biti izuzetno dobro organizovani i baratati svim informacijama koje vam na bilo koji način mogu pomoći da zatvorite prodaju

  • 0
Svetu će biti potrebni menadžeri svih vrsta Foto: Shutterstock

To znači da je ono što se čini improvizacijom upravo dobro pripremljen scenario sa odgovorima na sve predviđene i nepredviđene situacije.

Jedan od prvih koraka koje svaki prodavac mora savladati jeste prodajna prezentacija. Ona mu daje sigurnost i omogućava da savlada koncept izlaganja. Prateći njenu logiku, svaki, pa i najneiskusniji prodavac moći će da reaguje na situacije koje pred njega stavljaju novi kupci.

Prezentacija je vaš najveći prijatelj, a najgori neprijatelj improvizacije. Evo kako da savladate umetnost njenog kreiranja.

Napravite dobru strukturu

Prvi i osnovni korak pre kreiranja sadržaja prezentacije jeste da osmislite i napravite stabilnu strukturu koju ćete pratiti prilikom pisanja tekstova koji će se tu naći.

Postoje dva načina na koje možete da postavite strukuru prezentacije. Prvi prati sledeće segmente:

1. trenutno stanje, u kome ćete opisati situaciju u kojoj se nalazi klijent,

2. komplikacija, koja će predstaviti problem sa kojim se suočava i

3. rešenje, koje će vaš proizvod odnosno usluga ponuditi.

Drugi, možda i jednostavniji pristup jeste praćenje jednostavne strukture u 3 koraka, kao odgovora na pitanja:

1. šta?

2. pa šta?

3. šta onda?

Odgovorite na ova pitanja i imaćete jasnu strukturu koju ćete dalje razlagati sadržajem.

Koristite vizuelna rešenja

Studije su pokazale da ljudi zapamte između 10 i 20% pisane komunikacije, a više od 65% vizuelno predstavljene. Dakle, jasno je: ukoliko želite da ljudi zapamte šta imate da kažete, dajte im realnu sliku.

Neophodno je da u svojoj prezentaciji imate vizuelna rešenja. Bilo da će ona predstavljati vaš proizvod, proizvodni proces, zadovoljnog kupca ili nešto sasvim drugo, ona moraju odslikavati situaciju koju želite da vaši slušaoci zamisle i postignu i sami u svom poslovanju. Tako će uvek moći da se okrenu tim slikama i podsete se šta žele.

Ne čitajte sa slajdova

Zapamtite: prezentacija je tu kao vizuelni podsetnik za vas i prateći element za ciljnu grupu koja je pred vama. Zato se potrudite da uvek odete korak dalje i da ne čitate sa svojih slajdova, već da ponudite originalni uvid u priču koju pokušavate da predstavite.

Ljudi će ovo ceniti, posebno imajući u vidu da ćete im kroz priču ponuditi neki primer koji možda ne bi mogli sami da pretpostave i očekuju dok čitaju tekst na slajdu.

Vi ste prezenter, tako da nikada ne zaboravite da ste vi ta osoba koja mora da predstavi vrednost slušaocu i da prenese poruku prezentacije. U suprotnom, bilo bi dovoljno da ste samo poslali dokument mejlom.

Budite kreativni

Imajte u vidu da tekst koji pišete na slajdovima predstavlja kostur onoga što ćete govoriti, pa samim tim svedite to na minimum. Umesto da pišete dugačke opise, potrudite se da budete kreativni sa vizuelnim predstavljanjima.

Ukoliko vaša prezentacija sadrži veliki broj podataka, onda sarađujte sa dizajnerom kako biste napravili zanimljiv info-grafik koji bi na dobar način vizuelno predočio podatke i predstavio vrednost koju nudite. Ovo je još jedan od načina da privučete i zadržite pažnju slušalaca dok predstavljate svaki segment grafika pojedinačno.

Prezentacija je uglavnom prvi ili drugi korak u predstavljanju proizvoda i njegove vrednosti, pa je važno da znate da morate zablistati u ovom koraku. Imate jednu šansu za prvi utisak i morate je iskoristiti na najbolji način, kako biste osigurali da vam se slušalac ponovo javi.

Potrudite se da sami pravite svoju prezentaciju, jer ćete tako najbolje znati šta ste u kom segmentu želeli da kažete. Naravno, da biste mogli da uđete u proces prodaje i da je zaključite, biće vam potrebno barem osnovno znanje i poznavanje tehnika ovog posla.

Zato, upišite menadžment u prodaji i ovladajte svim veštinama koje ćete koristiti prilikom kontakta sa potencijalnim klijentom.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA