EFEKTNA KOMUNIKACIJA: Ove 4 komunikacione veštine morate imati u svakom poslu

U marketingu postoji izreka „sadržaj je kralj”, koja je podjednako primenljiva i u svim ostalim oblastima rada. Sadržaj vašeg izlaganja je ono što će vam na kraju dana pomoći da postignete rezultat koji ste planirali i očekivali

  • 1
Svetu će biti potrebni menadžeri svih vrsta

Foto: Shutterstock

Zato, kojim god poslom da se bavite, morate imati izražene komunikativne sposobnosti. Ove veštine će vam takođe pomoći da sami za sebe definišete i kreirate setove odgovora na često postavljana pitanja i da naučite kako da predstavite vrednost proizvoda ili usluge koju nudite osobi sa kojom razgovarate.

Ako mislite da vam nedostaju komunikativne veštine, pročitajte sledećih nekoliko saveta i primenite ih u prvom sledećem razgovoru.

Aktivno slušajte

Pre nego što stvarno naučite kako da komunicirate i da izražavate svoje mišljenje, potrebno je naučiti da slušate. Kako biste znali šta vašeg sagovornika muči i šta je potrebno da uradite da biste mu pomogli, morate izdvojiti vreme i aktivno primiti sve informacije koje vam nudi.

Dakle, pre svega, ne progovarajte dok on govori. Zatim, kada završi, prvo potvrdite još jednom u kratkim crtama sve što je rekao, a potom postavite dodatna pitanja da biste stekli celu sliku i pokrili možda još nešto što on nije izgovorio.

Obratite pažnju na govor tela

Izuzetno je važno na koji način ćete se obraćati svom sagovorniku. Često će vaš govor tela, mimika i pokreti reći mnogo više nego vi sami. Zato pre svega sedite uspravno i gledajte svog sagovornika u oči.

Takođe, ako savladate i sami pravila držanja tela tokom razgovora, moći ćete da procenite i osobu koja je preko puta vas. Ako skreće pogled, verovatno nešto krije, a ukoliko je pogrbljena, verovatno nema samopouzdanja ili ne veruje u to što priča.

Postoji još mnogo različitih znakova koje možete istražiti, pa počnite da posmatrate ljude sa kojima razgovarate.

Pokažite razumevanje

Kada vaš sagovornik želi da umanji cenu proizvoda koji nudite, često će pokušavati da predstavi vas ili vaš brend na negativan način kako bi uspeo u svojoj zamisli. Takođe, nekada će nenamerno pokazati znakove besa, jer nije zadovoljan situacijom.

U tim trenucima od velike je važnosti da pokažete visok stepen razumevanja i empatije, jer ljudi neće uvek na isti način reagovati. Iako niste saglasni u svemu, pokažite sagovorniku da razumete šta hoće da kaže i potrudite se da mu pomognete da dati problem reši.

Budite konkretni

Isto kao i govor tela, i određeni atributi, odnosno dodatni detalji koje koristite u komunikaciji mogu vas odati kada ne razumete baš najbolje to o čemu pričate ili ni sami ne verujete u ono što govorite.

Zato je neophodno da budete izuzetno konkretni i da uvek govorite u segmentima koji su specifični i koji su jasno definisani. Primera radi, proizvod će uvek imati iste karakteristike. Šta god vi mislili o njemu, potrudite se da, bez nepotrebnih detalja i opisa, objektivno predstavite šta svaka od datih funkcionalnosti radi i na koji način.

Komunikacija je nešto što se uči tokom celog života i uvežbava iskustvom i kontaktom sa što većim brojem ljudi. Postoje ljudi kojima je posao da se bave upravo komunikacijama. Oni su uglavnom u marketingu, gde za klijente pišu strategije kako bi ovi znali na koji način treba komunicirati sa svojom ciljnom grupom.

Ovo je kreativan posao, sa velikim brojem izazova i izraženom dinamikom, ali isto tako izuzetno zanimljiv. Ukoliko imate talenat za pisanje i ubeđivanje, upišite marketinški menadžment i postanite ta osoba koja pravi strategije, umesto da ih prati.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA