Četiri principa oglašavanja za startape

Svi startapi imaju jednu zajedničku karakteristiku, a to je da u bar jednom segmentu nemaju dovoljno dobrog stručnjaka koji bi mogao da im pomogne da napreduju. Nekada je to prodaja, nekada biznis, nekada finansije, a često marketing, odnosno kreativni segment kreiranja sadržaja koji bi trebalo da poveća svest ljudi o postojanju brenda

  • 0
posao, kompjuter

Pixabay.com

Ovo ne iznenađuje, imajući u vidu da su ovakvi poslovni modeli uglavnom orijentisani na tehnologiju. Promocija često nije jedan od segmenata u kojima tehnički umovi briljiraju. Zato im je potrebna pomoć kreativaca koji će napraviti strategiju promotivnog sadržaja.

Postoje smernice koje možete pratiti i koje će vam sigurno biti od pomoći za početak. Evo nekoliko saveta koji vam mogu biti od koristi.

Više nije bolje

Prva greška koju prave gotovo svi startap modeli jeste da pomisle da je poenta kod sadržaja samo u tome da ih bude što više. Naprotiv, nekada je manje objava daleko bolje, ukoliko su te objave promišljene i kvalitetno proizvedene.

Zato uložite vreme u svaku objavu koju pravite, bila ona za društvene mreže ili za web sajt. Neophodno je da imate definisan cilj i koncept, i da znate tačno šta želite da postignete kada kliknete na dugme „Objavi”.

Ne razmišljajte o sadržaju dok ne razmislite o publici

Iako zvuči nelogično, neophodno je da se spomene da ovo može biti gubljenje vremena. Mnoge firme, posebno u IT sektoru, koji nema jasno definisanu marketinšku strategiju, ni ideju o tome šta bi marketing trebalo da postigne, zapošljavaju ljude da smišljaju sadržaje, i da razmišljaju šta bi trebalo objaviti.

Naprotiv, važno je da razmišljate o tome šta ljudi žele od vas – šta je to što hoće da saznaju, kako to da im pružite i na koji način da generišete objavu koja će odgovoriti na njihova pitanja, potrebe i ideje.

Istražite ciljnu grupu

Bez odgovora na to ko vam je publika i za koga kreirate sadržaje, nećete moći ni da dođete do odgovora na pitanje – zašto mi strategija ne funkcioniše.

Istražite ko su korisnici vaših proizvoda, čime se bave, šta ih muči, sa kakvim se izazovima suočavaju, zašto imaju problem da se izbore sa tim i na kraju: kako vaš proizvod može u tome da im pomogne.

Idealni kupac je često prvi korak svake uspešne marketinške strategije, jer bez jasne ideje o tome kome prodajete proizvod, ne možete da napredujete ka ostvarenju cilja. Ovi zaključci moraju biti potkovani istraživanjima i dokazima.

Istražite konkurenciju

Od velike je važnosti da utvrdite šta i kako radi vaša konkurencija. Oni već imaju razrađene taktike za dolaženje do korisnika koje vi želite da preuzmete. Pratite na koji način objavljuju i potom pronađite nešto u čemu sigurno možete biti bolji od njih.

Pregledajte njihove sajtove, društvene mreže i sve kanale na kojima se na bilo koji način oglašavaju. Na taj način ćete utvrditi i učestalost objava i ton komunikacije, način obraćanja i kako komuniciraju sa svojim klijentima. Naučite iz njihovih prednosti i grešaka i budite kvalitetniji u svom obraćanju javnosti.

Naučite kako

Strategija oglašavanja, odnosno kreiranje strategije sadržaja, samo je jedan od segmenata oglašavanja koje startapi moraju sprovoditi. Jedan tekst ili kurs od nekoliko meseci vam ne može pomoći da naučite sve što vam je potrebno da vaša firma napreduje. Ali ako ste spremni da učite i usavršavate svoja znanja, kako biste zaista videli rezultate, onda posvetite bar godinu dana učenju uz pomoć mentora koji će vam reći tačno šta i kako treba da radite.

Upišite internet marketing i napravite prvi korak ka uspešnoj marketinškoj strategiji za vaš startap.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA