≫ 

Copywriting: Saveti za bolje sadržaje na društvenim mrežama

Jeste li uhvatili nekada sebe kako, dok gledate objave na Instagramu ili Fejsbuku, pomislite kako osoba koja ih je napisala mora biti  kreativna; ili sa druge strane, kako biste vi takvo nešto možda ipak bolje smislili?

  • 0
Može li rad na daljinu da postane opšte prihvaćen? Foto: Shutterstock

Istina je da pisanje tekstova za društvene mreže nije lak posao. Pisci koji sarađuju sa dizajnerima nekada moraju da generišu i više od 20 različitih objava za različite društvene mreže svakodnevno. Od njih se očekuje da neprestano zadržavaju dobru energiju i raspoloženje, što kao rezultat ima kreativnost.

Naravno, i češće nego što mislite oni nailaze na kreativne blokade. One onemogućavaju pisca da dođe do ideje koja mu je potrebna da bi došao do finalnog rešenja. Srećom, postoje trikovi koji mogu pomoći u prevazilaženju ovog izazova.

Ako i sami želite da se oprobate u ovom poslu, samo pratite sledeće savete kada prvi put iskusite kreativnu blokadu.

Čitajte

Bodi-bilderi pre takmičenja dižu tegove, košarkaši imaju probnu utakmicu pre prvenstva, a pisci zagrevaju svoje moždane vijuge tako što čitaju. Ono što se često čuje kao izgovor jeste da pisci nemaju vremena da čitaju, ali ovo nipošto ne bi smelo da se dešava.

Čitanje je osnova za kvalitetno pisanje. Kroz to ćete steći nova znanja, nove ideje, potkovati se pravopisnim pravilima i probuditi kreativnost.

Čitanje nečega što nema nikakve veze sa temom o kojoj pišete može vas dodatno podstaći na razmišljanje i otvoriti vam nove horizonte i ideje za to što vam je potrebno.

Odustanite. Nakratko

Kada ne ide – ne ide. Najgore što možete učiniti, a većina pisaca to radi, jeste da uletite u začarani krug razmišljanja o jednoj ideji koja vodi u ćorsokak. Ova navika samo dodatno uništava kreativnost i inspiraciju i ne vodi ničemu.

Zato odustanite. Iako je to teško kada ste opterećeni rokom, pokušajte. Izađite iz kancelarije, iz sobe, zgrade, prošetajte se, idite na ručak, u prodavnicu, jednostavno ne razmišljajte o tome i pređite na sledeći problem. U najvećem broju slučajeva izlaz iz tog ćorsokaka sam će vam se ukazati kada ne budete razmišljali o njemu, ili prvom prilikom kada ponovo sagledate problem nakon pauze.

Isprobajte nešto novo

Sajentifik Amerikan je sproveo studiju koja je dokazala da prilikom učenja novih veština ili isprobavanja novih poduhvata mozak razvija nove ćelije i podstiče sticanje novih znanja. Baš zbog toga prilikom upoznavanja sa određenom temom proces traje duže, ali samim tim su veće šanse da ćemo zapamtiti njegove komponente.

Zato se oprobajte u novim sferama, kako biste sami sebe podržali u procesu učenja i kako biste došli do novih ideja. Dok se obučavate u oblastima koje vam nisu bliske, postajete bolji pisci.

Pričajte sa stručnjacima

Nekako se podrazumeva da su tekstopisci stručnjaci u oblastima o kojima pišu, ali to nije uvek istina. Oni su zapravo stručnjaci za pisanje. Drugim rečima, da biste dobili kvalitetan tekst koji zapravo prenosi vrednost koja vam je potrebna, neophodno je da budete opremljeni svim informacijama koje su neophodne za njegovo kreiranje.

Zato razgovarajte sa ljudima koji su znalci u toj konkretnoj oblasti. Ukoliko pišete tekst o dizajnerskim tašnama, razgovarajte sa dizajnerkom koja ih je radila; ako su to domaći kolači, razgovarajte sa poslastičarem. Pronađite relevantnu osobu i inspirišite se kroz razgovor sa njom.

Naučite kako

Pisanjem se počinje posao u digitalnom marketingu, ali se on ni blizu ne završava napisanim tekstom. Pored pisanja objava, morate znati kako da formulišete i napišete poruku usmerenu korisniku, kreirate komentar ili sugestiju i osmislite celokupnu marketinšku strategiju. Sve ovo su zahtevi koje jedan oglašivač mora da poznaje. Nekoliko nedelja kursa možda će da vam otkrije neku od svih ovih veština, ali ni blizu dovoljno da se zapravo bavite ovim poslom. Zato posvetite više vremena kako biste stekli celu sliku o tome šta sve morate znati, i zapravo naučili sve to.

Upišite obuku za kopirajtera i postanite kvalitetan pisac, oglašivač i menadžer društvenih medija.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA