• 0

Veselin Jevrosimović: Vreme je za odmor

Da li je čovek današnjice uopšte sposoban da se opusti i potpuno „diskonektuje“...

  • 0
remote work, zena radi na racunaru frilenser, rad od kuce

Foto: Shutterstock

Vreme je godišnjih odmora, letovanja i opuštanja. Ako uzmemo u obzir sve veći problem zavisnosti ljudi od pametnih telefona i drugih vrsta mobilnih uređaja, postavlja se pitanje da li je čovek današnjice uopšte sposoban da se opusti i potpuno „diskonektuje“.

Ovaj problem popularno je nazvan „nomofobija“, što se kovanica od izraza „fobija nedostatka mobilnog telefona“ (eng. „no mobile phone phobia“).

Procene su da čak dve trećine stanovništva planete pati od nekog oblika zavisnosti od mobilnog telefona, pri čemu je procenat značajno veći među mlađom populacijom. Problem se najčešće manifestuje kroz iracionalni strah od gubitka pristupa mobilnom telefonu, prekida veze sa internetom i „curenja“ baterije.

Veselin Jevrosimović, Srbija Maraton Komtrejd Comtrade Serbia Marathon

Foto: Marko Jovanović

Potreba za stalnom proverom poruka i dešavanja na društvenim mrežama izaziva nedostatak pažnje i nemogućnost koncentracije na dnevne aktivnosti, a u težim slučajevima može uticati na povećani stepen stresa, poremećaj spavanja i izazivanje opasnosti usled nepažnje u saobraćaju i na javnim mestima.

Neka istraživanja pokazuju da ljudi u proseku provedu nešto više od dva sata koristeći telefon. Još je zanimljivija studija u kojoj je 62 odsto ispitanika izjavilo kako bi radije odustalo od slatkiša na nedelju dana, nego da se rastane od telefona na jedan dan.

Postoje indicije da ovaj poremećaj, koliko god na prvi pogled može da deluje komično, ima značajan uticaj i na opasnost od pojave depresije. U poslovanju se problem manifestuje kroz drastično smanjenje produktivnosti zaposlenih.

Pri tome nije problem samo posedovanje telefona ili nekog drugog sličnog uređaja, već naša nesposobnost da kontrolišemo način na koji ga koristimo. Ako bismo jednostavno isključili notifikacije i utišali zvono, ako ne bismo prekidali sve aktivnosti na svakih nekoliko minuta da proverimo da li se pojavilo nešto novo na omiljenoj društvenoj mreži, opasnost bi nestala.

Ne treba da zaboravimo ni da postoji ogroman broj kompanija i ljudi koji svakodnevno rade na tome da privuku našu pažnju, da aplikacije i sadržaje na mreži učine zanimljivijima, odnosno upravo da proizvedu zavisnost o kojoj ovde govorim. Zbog toga mnogi ističu potrebu za nekom vrstom zakonske regulative u ovoj oblasti.

Premda zvuči primamljivo, ideja otvara brojna teška i kompleksna pitanja, a to baš i nije tema za dane odmora.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima