• 0

Evo zašto bi svaka igra trebalo da ima "super laki mod"

Ne želi svaki igrač da pati izvršavajući svaki izazov koji se pred njega postavi kako bi video celu igru

  • 0

Tim iza igre Death Stranding diskutovao je javno o "veoma lakom modu" po prvi put.

Ovaj mod, sudeći po direktoru Hideo Kodžimi, je dizajniran za ljude koji obično ne igraju igre.

Normalan ili težak mod je dizajniran za fanove akcionih igara.

Sa druge strane, Kodžima naglašava da je novi mod dizajniran za "filmske fanove pošto igra ima prave glumce".

Čak je i pisac Kendži Jano, koji nikada nije završio prvu fazu Pac-Mana, završio igru na veoma lakom modu.

Ova vest naišla je na mešovit prijem gejmerske zajednice.

Neki su se šalili sa ovim modom, a bilo je i onih koji veruju da je takav mod ispod njihovog dostojanstva i primeren samo bebama.

Ali ovaj mod u igri Death Stranding je deo trenda okrenutog prema podešavanju težine, i iskreno se nadamo da će zaživeti.

Kratka istorija lakih modova

Igra, Gejming, Elden Ring

Printskrin: YouTube/Bandai Namco Entertainment America

Igre sa nekoliko nivoa težine postoje koliko i sama industrija, ali ideja o super lakom modu - koji se stara da je gotovo nemoguće izgubiti - ranije je bila poznata po drugom imenu: kodovi za varanje.

Prava kombinacija tastera omogućavala je igračima beskonačno zdravlje u Doomu ili novac u SimCityju 2000.

A kako biste došli do ovih kodova, bilo je potrebno da čitate magazine, sajtove ili vršljate po forumima.

Nazivajućih ove modove "varanjem", developeri igara su ih jasno okarakterisali kao nešto što nije standardni deo igranja.

Zid koji je razdvajao ove modoe polako je počeo da pada 2009. godine sa igrom Super Mario Bros Wii. Ova igra je svima koji određeni nivo nisu uspevali da završe iz nekoliko puta nudila mogućnost da dozvole da kompjuterski kontrolisan Luiđi završi posao umesto njih.

A vremenom je ova opcija postala standard u svim Mario igrama kako bi igrači mogli da vide celu igru, čak iako se negde zaglave.

U narednoj deciniji nekoliko igara je dozvolilo igračima da ih završe, bez ikakve veštine.

Quake, Igra, Gejming

Foto: Promo

Mass Effect 3 je dozvoljavao igračima da prođu kroz priču sa minimalnim izazovima u narativnom modu, dok je auto mod u igri Nier: Automata otišao toliko daleko da su igrači uz pomoć veštačke inteligencije mogli da prošu kroz stotine završetaka igre.

Neki developeri su prilično otvoreni kada je ovaj mod u pitanju.

Assasins Creed Origins doneo je mod bez borbe kako bi stvorio živi muzej od savršeno rekreiranih egipatskih prizora.

Određeni developeri žele da ovaj mod "ne pruža osećaj varanja, već da bude novi način da se neka igra iskusi".

Drugi koriste ovaj mod kako bi igru mogao da igra što veći broj ljudi.

Mod asistencije u igri Celeste je odličan primer za to jer igračima dozvoljava da prilagođavaju brzinu igre, zdravlje i druge stvari, a da pritom ne nerviraju druge igrače.

Čak i developeri koji rade rimejke retro igara koje su bile poznate po bolno teškim modovima polako shvataju da nije potrebon igrače izlagati tolikim mukama.

Različite opcije za različite igrače

Igra, Igre, Gejming, Tehnologija

Foto: PIxabay.com

Svi polako počinju da shvataju da ljudi imaju različite motive za igranje nekih igara. Neki vole pucačine, neki da stvaraju nove svetove i univerzume, a između ovih svetove postoje gradacije, ali u najvećem broju slučajeva developeri se okreću jednoj, ili drugoj grupi.

Ali sada mnogi polako shvataju da ne postoji razlog zašto igre ne bi bile pravljene za sve.

Sa super lakim modom igrači sami mogu da izaberu da li žele teške izazove strategije, veštine i refleksa, ili opušteniju verziju istraživanja prelepih digitalnih svetova.

Ipak, ima i onih koji veruju da bi ovakav mod uništio igru za sve jer je igrači ne bi igrali onako kako je namenjeno.

A ovaj stav je možda najbolje objasnio kreativni direktor iza igre Assasins Creed 3, Aleks Hačinson: "Napravili ste igru koja je zapravo njena najgora verzija. To je kao da neko uzme da čita knjigu i može da bira da li želi laku ili komplikovanu verziju".

Opet, sami igrači bi trebalo da odluče na kom nivou izazova žele da igraju kako bi im igra pružila najviše užitka.

Možda ponekada žele da istražuju umetnost i lokacije u igri više nego da se kriju iza nečeg i traže čist pogodak.

Prosto postojanje takve opcije sigurno ne bi uništilo igru.

Mnogi tvorci kao da su savršeno zadovoljni time da zaustave igrače da uživaju i nivoima od 5 do 25 sve dok ne završe nivo 4.

Super lak mod bi svakako pružio novi način ulaska u svet igre koji ni na koji način ne bi ugrozio sve one koji žele svoje izazove.

(Telegraf.rs)

Komentari

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima