Kina protiv Elona Maska: Kineski naučnici navodno traže plan za uništavanje Starlink satelita

Elon Musk, Ilon Mask Foto: Tanjug/AP

Tim kineskih istraživača je navodno objavio studiju koja poziva na anti-satelitske sposobnosti koje bi mogle da unište Starlink satelite Elona Maska, ako to postane neophodno.

Studiju je vodio Ren Juanžen, istraživač Instituta za praćenje i telekomunikacije u Pekingu, a učestvovali su i naučnici iz kineske odbrambene industrije, prema South China Morning Post-u koji je imao uvid u naučni rad.

Studija navodno poziva na kombinaciju "mekih i tvrdih metoda" koje bi se koristile za uništavanje Starlinka.

Starlink je satelitska internet mreža koju razvija Maskova kompanija SpaceX. U pitanju je sistem koji je sačinjen od hiljada malih satelita u niskoj orbiti.

Jedna od briga ovih naučnika je da se Starlink mreža može koristiti da značajno poveća brzinu prenosa podataka američke vojske.

Nije jasno tačno koje metode bi se koristile, mada studija napominje da bi pristup trebalo da bude "niska cena, visoka efikasnost" i da je cela mreža problem, a ne pojedinačni sateliti, piše SCMP.

Prema ovome, rakete tu ne dolaze u obzir. Starlink sistem je sačinjen od hiljada malih satelita, a korišćenje raketa da se svaki satelit pojedinačno obori sigurno ne spada u kategoriju "niska cena, visoka efikasnost".

Dakle, laseri, mikrotalasna tehnologija ili čak manji sateliti mogli bi se koristiti za odbranu kineskih interesa, piše Newsweek.

• Arsić

29. maj 2022 | 00:02

Bravo zs kineze!

• Jedan zapitani

29. maj 2022 | 12:02

Kosmos pripada čovečanstvu bila je početna misao, ali je u ovom primeru jasno da se kosmos bahato privatizuje i da ne postoje svetska merila šta i kako sa kosmosom. Šta ako i druge kosmičke nacije krenu istim stilom a mi svi dole sa strahom počnemo gledati gore, a evo to več i činimo!

• Ivana

29. maj 2022 | 11:45

Amerikanac je loš gospodar, ali tek ćemo se hvatati za glavu zbog ovih kineza.