≫ 

Zašto toliko "hejtujemo" na društvenim mrežama i kada to najviše radimo?

Među "hejterima" najveći broj su mlađi muškarci nižeg ekonomskog statusa, dok su najveći broj "hejterki" sredovečne žene srednjih i viših primanja...

  • 0
Društvene mreže, hejt, nasilje, vređanje Foto: Shutterstock

Kada na društvenim mrežama objavite post, komentar ili postavite novi selfi, algoritam je u stanju da procenui vaše raspoloženje (pozitivno ili negativno), vaše emocije (strah, radost, zadovljstvo, ljutitost, iznenađenost).

Ta informacija se može povezati sa datumom, vremenom, lokacijom, pa čak i sa godištem i polom, kako bi se, gotovo u realnom vremenu, odredilo raspoloženje pojedinaca i grupa ljudi, pa čak i "društveno raspoloženje" unutar neke zajednice i čak države.

Studija, nedavno objavljena u časopisu Environment and Behavior, analizirala je 74,2 miliona tvitova, objavljenih na Twitteru u različitim periodima između 2015. i 2017. godine, u Australiji.

Oko 2,87 miliona tvitova (3,87 odsto) sadržalo je reči ili fraze kao što su "podlo", "zlobno", "omraženo", "iritantno", "zgroženo", kao i veoma popularni psovku "je*eno".

Najveći broj besnih i "hejterskih" tvitova, u proseku, je objavljivan u danima kada je spoljna temperatura bila ispod 15 stepeni Celzijusa, a najmanji kada je napolju toplo vreme, između 15 i 30 stepeni. Međutim, njihov broj se ponovo blago povećavao kada je temperatura porasla iznad 30 stepeni, piše The Next Web.

Zanimljivo i to da je objavljavanje "hejterskih" tvitova obrnuto proporcionalno fizičkim napadima, kojih je više kada je vreme toplije. Takođe, ovakvih tvitova je manje vikendnom i tokom praznika.

I hladno i toplo vreme kod ljudi izazivaju psihološke odgovore i utiču na telesene procese kao što su način na koji rade srce, na količinu kiseonika u mozak, regulaciju hromona i spavanje.

Društvene mreže, hejt, nasilje, vređanje Foto: Shutterstock

Promena vremena, takođe, utiče i naše rutine obavljanja određenih poslova, pa samo zimi više u kući, a leti više napolju. Logičnije je da ćemu u prvom slučaju više biti okrenuti onlajn aktivnostima, do ćemo u drugom više vremena posvetiti aktivnostima van kuće.

Kada je pol tviteraša u pitanju, među muškim "hejterima" najveći broj njih su mlađi ljudi nižeg ekonomskog statusa, dok je kod žena situacija potpuno obrnuta. Najveći broj "hejterki" su sredovečne žene srednjih i viših primanja.

Kada je vreme objavljivanja "hejterskih" tvitova u pitanju, najveći broj njih obajvljuje se ponedeljkom, dok je njihov broj najmanji u danima vikenda.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA