≫ 

Provajderi prikupljaju mnogo više podataka nego što vi mislite

I pored toga što su se neki provajderi obavezali da neće prodavati lične podatke potrošača, utvrđeno je da su ipak dopustili da ih drugi koriste, prenose i unovčavaju

  • 0
Internet, Internet kafe Foto: Unsplash

Pružaoci internet usluga (ISP) prikupljaju i dele daleko više podataka o svojim klijentima nego što mnogi potrošači mogu i da pomisle, što uključuje pristup ukupnom internet saobraćaju i podacima o lokaciji u realnom vremenu, navodi u svom novom izveštaju Savezna trgovinska komisije SAD (FTC).

Izveštaj, koji se bavio ispitivanjem rada šest pružalaca internet usluga koji pokrivaju 98 odsto tržišta mobilnog interneta u SAD, uključujući AT&T Mobility i T-Mobile, otkriva da provajderi potrošačima najčešće nisu nudili nikakav izbor po pitanju toga kako bi njihovi podaci mogli da budu korišćeni.

Te kompanije ne nude samo internet, već pružaju i niz drugih usluga, koji podrazumevaju upotrebu glasa, različitih sadržaja, pametnih uređaja, oglašavanje i analitiku, a sve to je povećalo opseg informacija koje su sposobne da prikupe o svojim korisnicima, navodi FTC.

internet, kablovi Foto: Unsplash

U izveštaju je identifikovano nekoliko načina prikupljanja podataka između nekoliko provajdera, uključujući to da oni "kombinuju podatke koji prikupljaju sve linije proizvoda, kombinuju lične podatke, podatke o upotrebi aplikacija i surfovanju internetom za distribuciju oglasa, stavljaju potrošače u osetljive kategorije kao što su rasa i seksualna orijentacija i dele podatke o lokaciji u realnom vremenu sa trećim stranama."

I pored toga što su se neki provajderi obavezali da neće prodavati lične podatke potrošača, utvrđeno je da su ipak dopustili da ih drugi koriste, prenose i unovčavaju. Tako poslovanje su sakrivali među sitnim slovima u opisu svoje politike privatnosti. Podaci o lokacijama pretplatnika u realnom vremenu deljeni su sa klijentima treće strane (npr. prodavcima automobila, nekretnina, obveznicima osiguranja i sl).

Internet, Signal, Wi-Fi Foto: Pixabay.com

I pored toga što su analizirani internet provajderi tvrdili da potrošačima nude izbor načina na koje će se njihovi podaci koristiti, oni su korisnicima taj izbor zapravo otežali, budući da su podatke čuvali mnogo duže od očekivanog, zaključuje FTC u svom izveštaju.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA