≫ 

Facebook promenio ime - sada se zove "Meta"

"Zajedno možemo da stvorimo celu novu platformu i jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočara na glavu moći da uđete u novi svet. Aplikacije se neće promeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti..."

  • 14
Facebook, elektronska trgovina Foto: Shutterstock

Kompanija Facebook se više ne zove tako, nego - Meta, što na grčkom znači "iza", "u daljini" ili "izvan granica" (slično značenju engleske reči "beyond"). Osnivač  te kompanije Mark Zakerberg je ovu promenu najavio prošle nedelje rekavši da će firma doživeti ribrending, pa će se tako matična kompanija koja u vlasništvu ima i Instagram i WhatsApp zvati "Meta", a imaće i novi logo - stilizovano plavo slovo "M".

Za sada nema više informacija o tome koliko dugo se radilo na promeni naziva, a mediji su preneli da novo ime nije bilo poznato čak ni zaposlenima u kompaniji. Naziv "Meta" zasnovan je na Zakerbergovim ponovljenim referencama o "metaverzumu" i "horizontu" kao nazivu za Facebook.

Promenu imena je objavio sam osnivač i izvršni direktor kompanije na virtuelnoj prezentaciji Facebook Connect, na kojoj je prikazan dalji smer razvoja firme, čije proizvode koristi skoro tri milijarde ljudi, za narednu deceniju. Novi naziv firme potiče iz novog smera u kom se kompanija kreće, a to je stvaranje "metaverzuma".

Najveći deo Zakerbergove prezentacije bio je posvećen upravo toj ideji metaverzuma, koji bi trebalo da bude sasvim nova vrsta interakcije putem interneta zasnovana na virtuelnoj i proširenoj stvarnosti. U metaverzumu bi trebalo da bude moguće potpuno uroniti u virtuelni svet pomoću sopstvenog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati… ukratko, raditi sve što radite u stvarnom svetu.

- Verujem da je metaverzum sledeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajanju ljudi jednih sa drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sledeća granica, teleportovati se bilo gde, moći da iskusite šta god želite, s kim god želite, u bilo kom trenutku. Zajedno možemo da stvorimo celu novu platformu i stvorimo jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočara na glavu moći da uđete u novi svet. Aplikacije se neće promeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti - objasnio je Zakerberg, prenosi Jutarnji.

Primer drugarica iz Eleja i Kjota

Jedan od primera koje je Zakerberg dao za to je devojka iz Los Anđelesa koje uživo prati koncert, a zatim telefonom nazove svoju prijateljicu iz japanskog Kjota, koja se onda virtuelno uključi u praćenje tog koncerta.

Nakon toga obe zajedno - i virtuelno - odu na virtuelni afterparti, na kom se druže sa ljudima širom sveta i - a ovo je sada možda i ključno - kupuju stvari. Iz ovoga je jasno da bi metaverzum trebalo da stvori celu jednu novu ekonomiju. Čitav taj svet neko bi trebalo da izgradi, a svi bi potom trebalo da kupujemo stvari iz tog sveta.

GTA: San Andreas

Kao prvi korak ka metaverzumu Zakerberg je pokazao nekoliko VR igara. Tako će, na primer, igra Grand Theft Auto: San Andreas biti izrađena u verziji za Facebook VR naočare Oculus Quest. Zakerberg je prikazao i mogućnost vežbanja uz pomoć Questa, gde se stavljanjem naočara na glavu može igrati virtuelna košarka ili boksovati sa prijateljima. Metaverzum bi trebalo da omogući i nov način rada, gde svako može da napravi sopstvenu virtuelnu kancelariju po želji. Prikazane su i mogućnosti učenja u metaverzumu i najavljeno je da će uložiti 150 miliona dolara za razvoj aplikacija za učenje u metaverzumu.

Na prezentaciji nije detaljnije objašnjeno kako bi sve to trebalo da funkcioniše u praksi, ali su sve osobe koje su demonstrirale mogućnosti metaverzuma imale su na glavi naočare koje su izgledale kao svakodnevne, obične naočare za vid.

Facebook već ima dosta razvijen ekosistem naočara za virtuelnu stvarnost iz linije Oculus Quest (koje navodno prodaju uz gubitak samo da bi ih doveli do što više korisnika, a sada je jasnije i zašto). Međutim, najavljen je razvoj mnogo naprednijeg uređaja pod kodnim imenom "Project Cambria". Reč je o novim naočarima za VR koje bi trebalo puno realnije da reprodukuju grimase lica i pokrete ruku, kao i da donesu značajno oštriji prikaz slike. Zakerberg je najavio i naočare za AR, koje bi trebalo da budu puno moćnije od dosadašnjih.

Na kraju, Mark Zakerberg je poručio da je ovde reč o dugotrajnom procesu, priznajući da o mnogo čemu još ni sami ne znaju dovoljno. Plan je da se u narednih desetak godina razvije ekosistem metaverzuma, u koji će biti uložene milijarde dolara i koji će stvoriti nove milijarde dolara u novim biznisima. Takođe, da će u tih narednih desetak godina metaverzum koristiti barem milijardu korisnika.

Bezbednost? Nema razloga za brigu!

Još jedan izuzetno bitan detalj je, naravno, privatnost i sigurnost korisnika, nešto sa čime se Facebook prilično muči i u svojoj mnogo jednostavnijoj verziji. Zato nije nelogično upitati se koliko se Zakerbergovoj kompaniji može verovati u vezi sa metaverzumom. On odgovara - nema nikakvog razloga za brigu!

- U poslednjih desetak godina sam zaista internalizovao ovaj princip - uvek treba biti transparentan i ne iznenađivati ljude. Mnogo razgovaramo sa ekspertima i ovde je reč o dizajniranju za bezbednost i inkluzivnost - rekao je osnivač Facebooka.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    28. oktobar 2021 | 22:29

    Ja mislim da bi malo trebalo sve ovo da se zaustavi sa tehnologijom virtualnom stvarnoscu i ostalim bakracima ,zasto bi neko ziveo u virtualnom svetu kada moze da uziva u stvarnom u prirodi ,cvrkutu ptica ,zuboru vode i decijem smehu ,ako nastave ovako u robote ce da nas pretvore.

  • Vasa

    28. oktobar 2021 | 20:45

    Kompanija je promenila ime,a ne aplikacija

  • Ljudi

    28. oktobar 2021 | 23:37

    Ma metam im baš😊.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA