≫ 

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Kraj jedne ere?

Koliko god to nekima zvučalo čudno, „jutjuber“ je već godinama potpuno legitimno zanimanje. Ako mi ne verujete, pitajte mlade. Većina njih mašta o tome da postanu zvezde Jutjuba, društvene mreže i najpoznatijeg onlajn servisa za objavljivanje video sadržaja. Ja ne bih koristio naziv „jutjuber“, budući da on ograničava fenomen na samo jedan servis

  • 0
YouTube Logo

Foto: Pixabay.com

Radi se, u stvari o nezavisnim kreatorima video i audio sadržaja namenjenih za gledanje i slušanje putem interneta.

Tehnologija je omogućila da svako ko je dovoljno vešt, kreativan, vredan i uporan, može da uspostavi svoj medijski kanal i dopre do milionske publike širom sveta. Oni najuspešniji postaju zanimljivi oglašivačima i sponzorima, čime obezbeđuju dovoljno prihoda da mogu profesionalno i isključivo da se bave ovim poslom.

Istorijski gledano, YouTube, odnosno kompanija Google koja je vlasnik portala, najzaslužnija je za promovisanje nezavisne produkcije video materijala. Od kada su 2006. godine kupili YouTube, strateški promovišu i podstiču originalne sadržaje i sprečavaju pirateriju.

Foto: Promo

Na tom talasu nastale su medijske zvezde digitalne ere, od kojih su mnoge veoma mlade. Stručnjaci, međutim, smatraju da bismo uskoro mogli da vidimo promenu u strategiji IT giganta, za šta postoje brojni nagoveštaji. Naime, video sadržaji u kojima je moguće uživati putem interneta već neko vreme nisu ekskluzivno vezani za YouTube. Servisi poput Netflixa i Amazon Primea nude sopstvenu profesionalnu produkciju igranih filmova, serija i dokumentarnih emisija, koja sve više privlači globalnu publiku.

Možda na prvi pogled ne izgleda kao da su ovi sistemi direktna konkurencija YouTube, ali se svi oni bore za istu grupu korisnika i vreme koje će oni provesti u gledanju video sadržaja. Zbog toga se čini da bi uskoro YouTube mogao da doživi određene promene. Već nekoliko godina unazad njihovi algoritmi preferiraju sadržaje koji duže traju, a 2015. godine su pokrenuli poseban servis koji funkcioniše po principu mesečne pretplate (za sada nije dostupan u Srbiji).

Ne znam koliko će promena pristupa ugroziti pojedince i male kreativne grupe koje pokušavaju da se profesionalno bave stvaranjem sadržaja za internet. Moguće je da će ih samo primorati da podignu nivo kvaliteta produkcije i pronađu nove poslovne modele za monetizaciju svog truda. Nadam se, ipak, da najavljene promene neće biti i potpuni kraj jedne ere.

(Telegraf.rs/Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA