≫ 

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Sažimanje tehnologije

Ono što znamo je da Gugl želi da pojača svoje prisustvo u svetu pametnih časovnika

  • 0
FitBit

Foto: Pixabay.com

Kao zgodan nastavak prošlonedeljne priče - kada sam pisao o načinima na koje će nosiva tehnologija promeniti pristup sportu i treninzima – pojavila se vest da je Gugl započeo proces preuzimanja kompanije Fitbit. Fitbit je, ako se do sada niste susretali sa njihovim proizvodima, veoma popularni proizvođač sportskih narukvica i pametnih časovnika.

Pre nekog vremena, Fitbit je čak preuzeo jednog drugog proizvođača nosive tehnologije i time upotpunio svoju ionako bogatu bazu iskustva, znanja i patenata.

Sada će sve to postati sastavni deo Guglovih proizvoda i rešenja.

Kako će tačno izgledati integracija još uvek je teško spekulisati. Ono što znamo je da Gugl želi da pojača svoje prisustvo u svetu pametnih časovnika. Nakon nešto sporijeg starta, ova vrsta uređaja postaje sve popularnija, a novi modeli ubrzanim koracima rešavaju prvobitne probleme, poput trajanja baterije. Takođe, očigledno je da veliki igrači pokušavaju da pokriju celokupni spektar modernih tehnologija, pogotovo onih za koje predviđaju da će u doglednoj budućnosti postati sveprisutne.

Neproverene glasine govore o tome da je Fejsbuk takođe pokušao da kupi Fitbit i time želeo dodatno da pojača svoju liniju hardverskih proizvoda. Najveća društvena mreža odavno pokušava da postane konkurentna i u drugim oblastima. Na sličan način je Amazon prerastao iz onlajn prodavnice u proizvođača uređaja i dobavljača klaud servisa.

Ono što brine neke analitičare je način na koji bi informacije o navikama, fizičkim aktivnostima i zdravstvenom stanju korisnika nosive tehnologije mogle biti iskorišćene za ciljanu prodaju reklamnog prostora, što je jedan od glavnih izvora prihoda Gugla, Fejsbuka i nekih drugih kompanija. Za sada imamo uverenja da se to neće desiti, ali je monopol bilo koje vrste uvek razlog za zabrinutost.

Veselin Jevrosimovic Tech, Kolumna

Veselin Jevrosimović Foto: Promo

Prirodno je da velike IT kompanije pokušavaju da zaokruže svoju ponudu i pripreme se za budućnost u kojoj će bezmalo svi predmeti iz naše okoline na ovaj ili onaj način biti „pametni“ i međusobno povezani. Naravno da to sa sobom nosi opasnost od narušavanja privatnosti korisnika i bezbednosti podataka. Zbog toga je na globalnom nivou potrebna sveobuhvatna akcija u dva pravca.

Prvi je definisanje zakonske regulative koja će sprečavati zloupotrebe, a drugi rad na računarskoj pismenosti, odnosno permanentna edukacija šire publike za korišćenje tehnologije.

(Telegraf.rs/Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA