Tajni pregovori koji su mogli da spreče rat između dva giganta: Apple i Facebook dogovarali partnerstvo

Dva tehnološka giganta razgovarala su o podeli prihoda, uključujući potencijalnu verziju Facebook-a koja nije imala reklame, ali je imala pretplatu

  • 0
Apple Facebook Foto: Shutterstock

Facebook i Apple su u sukobu već nekoliko godina; Apple je još na WWDC 2020 najavio da će iOS zahtevati od aplikacija da traže dozvolu od korisnika za bilo kakvo praćenje. Sada več "ozloglašena" funkcija pod nazivom App Transparency Tracking je po mnogima bila vesnik propasti giganta kakav je bio Facebook.

Facebook je proveo veći deo narednih meseci govoreći protiv Apple-ovih planova i predviđajući nestabilnost prihoda zbog nadolazećih promena, ali je ova funkcija ipak objavljena u iOS-u 14.5 još u aprilu 2021. godine.

Međutim, donekle iznenađujuće, novi izveštaj The Wall Street Journal-a tvrdi da su pre nego što rat počeo, Facebook i Apple radili na sporazumu o partnerstvu i podeli prihoda.

Prema Žurnalu, Apple i Facebook razmatrali su uslugu pretplate koja bi nudila verziju Facebook-a bez oglasa. A pošto Apple uzima proviziju za sve kupovine u njihovoj aplikaciji, uključujući pretplate, to je zaista mogao biti veoma unosan dogovor.

Ideja je bila da obe strane sarađuju, da nova verzija Facebook-a bude dostupna u App Store-u, od čega bi Apple "brao" proviziju, a za uzvrat, Facebook bi dobijao svoj deo od pretplate i nikada ne bi došlo do lansiranja App Transparency Tracking funkcije.

Još jedan dogovor o kojem se raspravljalo i koji je na kraju postao sporan bio je taj da je Apple želeo da uzimao procenat od "pojačanih postova" (Boosted post), jer je po njima i to spadalo pod "kupovinu u aplikaciji".

Facebook već dugo smatra da su pojačane objave deo njihovog reklamnog portfelja; kao što Žurnal primećuje, mala preduzeća često koriste pojačane postove kako bi dosegla više ljudi. Problem se svodio na to što je Apple i za to tražio 30% provizije. Facebook je, s druge strane, tvrdio da su to reklamni proizvodi koji ne podležu Apple-ovoj proviziji.

Otkako je Apple uveo pomenutu funckiju prošle godine, istraživačka firma Insider Intelligence tvrdi da je 37 odsto korisnika iPhone-a odlučilo da dozvoli kompanijama da prate njihovu aktivnost preko aplikacija. Otkako je promena stupila na snagu, Facebook (sada Meta) je zabeležio značajno smanjenje rasta prihoda - a u poslednjem kvartalu, Meta je prijavila prvi pad prihoda u istoriji kompanije.

Ipak, od ovih razgovora prošlo je dosta vremena, jer su se pregovorili vodili između 2016. i 2018. godine. Apple sada daje sve od sebe da se pozicionira kao zaštitnik privatnosti, a Meta... pa, Meta je zauzeta pokušajima da od metaverzuma napravi nešto.

Ali barem za sada, oglašavanje je jedini značajan način na koji Meta ostvaruje prihod, tako da će kompanija morati da nastavi da se prilagođava svetu u kojem App Transparency Tracking koristi većina ljudi.

Ovo su svakako bili tajni pregovori koji su mogli da spreče rat između Apple-a i Facebook-a, a kako bi ta alternativna realnost izgledala, verovatno nikada nećemo saznati.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA