NASA objavila prve slike DART misije: Evo kako je sve izgledalo neposredno nakon udarca

Slike su stigle na Zemlju 24 sata kasnije i prikazuju krhotine koje kao da svetle kako lete iz neverovatnog sudara udaljenog preko 11 miliona kilometara

NASA DART misija udarac Foto: NASA/ASI

NASA je objavila prve slike sa sićušnog satelita koji je posmatrao kako se svemirska letelica zabija u asteroid ove nedelje, u onome što je istorijsko naučno dostignuće koje treba da nam pomogne da bolje razumemo planetarnu odbranu od asteroida.

Svemirska sonda LICIACube veličine mikrotalasne pećnice snimila je uspešan sudar DART-a, koji je imao za cilj da promeni orbitu svemirske stene.

Slike su stigle na Zemlju 24 sata kasnije i prikazuju svetle krhotine koje lete iz neverovatnog sudara udaljenog preko 11 miliona kilometara.

NASA kaže da je misija vredna 330 miliona dolara bila prvi test novog planetarnog odbrambenog sistema za potencijalnu odbranu od daleko opasnijih svemirskih tela.

Naučnici smatraju da je mala promena brzine asteroida dovoljna da promeni njegovu putanju, odnosno da prođe pored Zemlje, ako se ikada uputi neki asteroid ka Zemlji. Uslov je da se to uradi na vreme.

Misija DART testira tu teoriju tako što je letelica udarila u Dimorfos širok 160 metara pri više od 20.000 km/h. Udar bi trebalo da promeni njegovu putanju oko mnogo većeg asteroida zvanog Didimos.

Zemaljske opservatorije širom sveta posmatraće sistem asteroida kao način da potvrde da li je DART uspešno promenio kretanje asteroida. Svemirski teleskop Džejms Veb, svemirski teleskop Habl i NASA-ina misija Lusi takođe će posmatrati posledice.