Naučnici predstavili najnovije dokaze o tečnoj vodi na Marsu: Šta se krije ispod ledenih naslaga?

mars, planeta Foto: Pixabay.com

Voda možda vreba ispod južne polarne ledene kape na Marsu, stiče se utisak nakon novih dokaza objavljenih u časopisu Nature Astronomy.

Tamne pruge i drugi površinski obrasci na padinama Crvene planete ukazuju da su pre milijardu godina postojala jezera i okeani.

Veruje se da je gubitak atmosfere prouzrokovao uklanjanje te površinske tečnosti, ostavljajući Mars suvim i neplodnim.

Uz to, naučnici veruju da još uvek ima vode na Marsu, iako je "zaključana" u ledenim naslagama prenosi sajt The Register.

Međunarodni tim astronoma na čelu sa Univerzitetom u Kembridžu proučavao je detaljne mape južne polarne ledene kape Marsa, napravljene pomoću laserskog visinomera na sada nefunkcionalnom NASA-inom satelitu Mars Global Surveyor, navodi se u članku objavljenom u četvrtak.

Uspeli su da pronađu anomaliju na površini ledene kape, gde je led formirao "uzdignutu klupu" i obližnju "topografsku depresiju", 10-15 kilometara duge karakteristike koje ukazuju na to da ispod teče tečna voda.

Zatim su pokrenuli kompjuterski model koji je simulirao karakteristike površine ledenih pokrivača, ispod kojih se nalazi voda, i otkrili su da su proizvodi slične strukture pronađene u anomaliji.

Tim veruje da Mars i dalje mora da bude geotermički aktivan da bi proizveo toplotu potrebnu za otapanje ledene kape.

Frensis Bačer, koautor rada i planetarni naučnik sa Univerziteta Šefild u Engleskoj, rekla je da studija sužava uslove koje Mars mora da ima da bi postojala voda koju naučnici mogu da traže.

"Tečna voda je esencijalni sastojak za život. Iako to ne znači nužno da život postoji na Marsu", rekla je ona.

"Da bi bila tečna na tako niskim temperaturama, voda ispod južnog pola možda mora da bude zaista slana, što bi otežalo bilo kom mikrobnom životu da ga naseli. Međutim, to daje nadu da je u prošlosti bilo više okruženja pogodnih za život kada je klima bila manje neumoljiva", dodaje.

Video: Ilon Mask, biznismen i genije koji planira da pravi grad na Marsu

• ZoxiNS

3. oktobar 2022 | 07:17

Fascinantno mi je koliko su ovi bogatasi opcinjeni nekim Marsom i nekim drugim planetama. Hteli bi da presele covecanstvo tamo. Pa jel postoji lepsa planeta od zemlje? Zar vam je lepsa pustos Marsa od ove prirode i vegetacije? Sto ne ulazete te milijarde dolara u ocuvanje ove planete, a ne u istrazivanje drugih? Kao neki filantropi.

• A. P

2. oktobar 2022 | 12:02

To ovi huskaci ratova, traze mesto gde moze dase zivi, van zemaljske kugle.