• 1
 ≫ 

"Lasta" rashodovala 299 autobusa i izgubila 100.000 evra? Zaposleni tvrde da su odneti vredni delovi

 ≫ 

Procedura je takva da se u staro gvožđe prodaje ono što je neispravno i neupotrebljivo dok se sve ostalo što može da koristi zadržava, kažu radnici

  • 1

S obzirom na to da prošle godine prilikom rashodovanja 299 autobusa, koji su prodati u staro gvožđe, nije ispoštovana procedura koja precizno određuje na koji način se obavlja taj posao, transportno preduzeće "Lasta" je oštećeno za najmanje 100 hiljada evra.

Redakciji Danasa se ovih dana javila grupa zaposlenih u "Lasti", zabrinutih što je preduzeće u kome rade pretrpelo, kako kažu, veliku materijalnu štetu. 

- Problem je u tome što nije ispoštovana propisana procedura koja vozila mogu biti rashodovana i šta od opreme mora biti zadržano u preduzeću kako bi se dalje koristilo. Procedura je takva da se u staro gvožđe prodaje ono što je neispravno i neupotrebljivo dok se sve ostalo što može da koristi zadržava. Drugim rečima, iz rashodovanih autobusa je nužno ukloniti motor ako je ispravan, menjač, retrovizor i sve druge delove koji se mogu iskoristiti. Naravno, potrebno je istočiti i gorivo u autobusima. Međutim, u jednom broju vozila, tačna brojka nije poznata, od njih 299 koliko je rashodovano i prodato preduzeću odnosno auto-otpadu "Rajčetov" iz Osipaonice kod Smedereva, nije urađeno ono što procedura nalaže, te su i delovi i oprema koja je trebalo da ostane u preduzeću takođe predati kupcu, jer nisu demontirani iz vozila. Na taj način je prema gruboj proceni "Lasta" oštećena za najmanje 100 hiljada evra. To je izazvalo veliko nezadovoljstvo među zaposlenima - navode sagovornici Danasa, koji su želeli da ostanu anonimni.

Autobus gužva autokomanda Foto: M. Beljan

Oni dodaju da je do nepravilnosti došlo i u slučaju isključenja iz saobraćaja 29 vozila, a za koja su suprotno od predviđene procedure za njih trebovani razni delovi posle isključenja, a u njihovim rezervoarima je ostalo ukupno 31.565 litara goriva što, prema tvrdnjama sagovornika, takođe predstavlja veliku materijalnu štetu.

- Do ovih krupnih nepravilnosti kojima je "Lasta" oštećena je došlo na leto prošle godine kada je rađen rashod a u vreme kada je generalni direktor bio u međuvremenu smenjeni Toni Gajić. Početkom ove godine, nakon što je mahinacija razotkrivena, pokrenuta je interna istraga u okviru preduzeća o ovom slučaju. U tu istragu je uključena i Komisija za kontrolu rashodovanih i likvidiranih vozilaobjašnjavaju sagovornici Danasa.

Oni dodaju da je konstatovano da motor i menjač, iako su bili ispravni, nisu uklonjeni sa jednog autobusa koji je izgoreo, a da su to što iz nekih vozila kako procedura nalaže nisu uklonjeni predviđeni delovi kratak rok koji je određen za obavljanje tih poslova. Nekadašnji direktor "Laste" Toni Gajić je smenjen sa svoje funkcije 4. marta nakon štrajka glađu zaposlenih u pogonu tog preduzeća u Mladenovcu, zbog čega su tog dana mnogi Mladenovčani kasnili u školu ili na posao.

(Telegraf.rs/Danas)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Miki

    21. jul 2019 | 15:35

    Sklonili direktora koji je tu imao mozda najmanje koristi a pravi lopovi ostali po firmama. Sve se zna koji su ali je problem sto su ovo oni i izbacili. Ma samo se pise a sve se isto radi vec godinama i sve isti ljudi rade.Sreca sto je drzavna firma pa narod sve finansira .

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>