• 0
 ≫ 

Azijske tekstilne fabrike ovih dana nemaju mnogo posla, ali se traži samo jedan odevni komad

 ≫ 

Euromonitor izveštava da pad prodaje odeće iznosi 17%, ipak, ne bi se isto moglo reći za pidžame

  • 0
žena, čaj, pidžama

Foto: Freepik.com

Prošle godine bilo je mnogo izazova za modnu industriju, a to se delimično nastavlja i 2021. Naime, brendovi su otkazivali porudžbine azijskim fabrikama, jer su imali zalihe neprodate odeće.

Ljudi su dobar deo godine proveli u karantinu, radeći od kuće, i generalno su se slabo kretali. Nije bilo ni proslava, tj. prilika za nošenje neke lepše ili elegantnije odeće.

Ipak, stvorila se pojačana potražnja za jednim odevnim predmetom, a to su pidžame.

Euromonitor izveštava da pad prodaje odeće iznosi 17%, ipak, ne bi se isto moglo reći za pidžame. Kada je reč o aktuelnoj godini, procene se takođe kreću na visokom nivou: između 11 i 15 odsto.

To svakako ne znači da će modne marke propasti, posebno imajući u vidu njihovo brzo snalaženje u krizi - fokus je preusmeren na ležerne komade garderobe, kao što su trenerke i pidžame.

Izvršni direktor Marks&Spencer-a navodi da se njihovo poslovanje sada kreće u tom smeru, a nemački Hugo Boss je istakao isti fenomen. Oni su smanjili ponudu klasične odeće, kako bi prednost dali pidžamama.

Sve u svemu, Bangladeško udruženje proizvođača i izvoznika odeće sprovelo je anketu u pedeset fabrika i ispostavilo se da su ove sezone primile 30% manje narudžbina nego inače.

Problemi su, opet, krenuli u januaru kada su najavljene nove blokade, tačnije, produženje mera.

Odeća, kupovina, izlog, šoping

Foto: Unsplash/George Bakos

A kada govorimo o, u prošlosti, zapostavljenim pidžamama, možda niste znali da vode poreklo iz Indije. Zapravo, reč "pidžama" vuče korene iz indijske reči "piejamah" koja označava labave, široke pantalone.

Britanski kolonisti su ih obožavali, i rado nosili popodne, kada dremaju. Doneli su trend u Veliku Britaniju, i ubrzo su postale neizostavan deo tokom spavanja. Međutim, pidžama ima i svoj "modni udeo".

Naime, modni dizajner Pol Poire je s početka 1900-ih godina kreirao svilene pidžame, koje se mogu nositi preko dana, ali i uveče. U Aziji taj način odevanja i dalje je prisutan, ili recimo, slavni kigurumi u Japanu.

Video: Redovi i redovi: Puni tržni centri u Beogradu za Crni petak

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>