≫ 

Kako je Dua Lipa postavila nova pravila i postala kraljica svetske muzičke scene

Lipa je odrasla u Britaniji, ali se u svojoj 13. godini sa roditeljima vratila na rodno Kosovo. Dve godine kasnije sama se vratila u London u želji da započne muzičku karijeru

  • 14

Enormno veliki hit "New Rules" (sa više od milijardu i 678 miliona pregleda) čija je vlasnica Dua Lupa, a kojim daje ljubavne savete milionima mladih žena širom sveta, učinio je ovu mladu pevačicu poznatijom od Bijonse, Rijane, Lejdi Gage i mnogih drugih zvezda koje su daleko duže od nje na svetskoj muzičkoj sceni.

Dua Lipa bez sumnje je postala neko ko je pažljivim usponom u svetu šou-biznisa već promenio muzičku industriju, zvanično je popularnija od Arijane Grande i Rijane, a Bijonse i Tejlor Svift da i ne spominjemo.

Dua je na 61. po redu ceremoniji dodele američkih muzičkih nagrada "Gremi" održanoj 10. februara u Los Anđelesu dobila Gremija za otkriće godine. Proglašena za najslušaniju pevačicu 2017. godine u Velikoj Britaniji, prema statistici muzičkog servisa Spotify, pa je njena pesma "New Rules" (nova pravila) vrlo prigodno naslovljena. Mladim solo pevačicama ove godine nije bilo lako da izbiju na vrh, ali ovu 23-ogodišnju devojku mnogi vide kao autentičnu predstavnicu mladih žena: nezavisnu, kul i sigurnu u svoju seksualnost.

Lipa je odrasla u Britaniji, ali se u svojoj 13. godini sa roditeljima vratila na rodno Kosovo.

Dve godine kasnije sama se vratila u London u želji da započne muzičku karijeru. Sve je počelo time što je na društvene mreže stavljala obrade raznih pesama, da bi nakon toga potpisala ugovor sa kućom Warner Bros i njene originalne pesme ubrzo su postale hitovi.

Prvi singl "Be the One" pre dve godine je zauzeo deveto mesto na top listi, nakon čega su usledili singlovi koji su se rasprodali u zlatnim i platinastim tiražima, što je kulminiralo u februaru ove godine, kada su tri njene pesme bile među top 15 u zemlji.

- To ju je učinilo najaktuelnijom pevačicom u tom trenutku - kaže Džejms Masterton, ekspert za muzičke top-liste.

Nije slučajno što je prva pesma koju je nakon toga izbacila postala i njen najveći hit. Lipa je "New Rules" objavila u julu kao peti singl sa svog debi albuma i, kao i ona sama, singl je polako ali sigurno došao na prvo mesto.

Lipa je uvek odlučno govorila o feminizmu i osnaživanju mladih žena, njenih fanova, što se odrazilo i na njenu muziku. "New Rules" je himna o raskidima i poruka ženama kako treba da se ponašaju kada je reč o lošim bivšim momcima. Spot za tu pesmu u prvi plan ističe žensku solidarnost, izgleda elegantno i iskreno, a postao je i viralni hit. Do sada spot na Youtubeu ima 746 miliona pregleda, što ga svrstava u najgledanije spotove u Velikoj Britaniji 2017.

Dua Lipa, Foto: Profimedia

Nekada su singlovi imali nagle uspone i padove na top-listama, dok se danas polako penju na listama, započinjući najpre među najniže rangiranim singlovima, a uspon doživljavaju kasnije. To otežava konstruisanje autentičnog letnjeg hita - nazovimo to globalnim zagrevanjem u pop muzici.

Međutim, pesma "New Rules" je uspela da postane pravi hit leta. Snimak sa čuvenog festivala Glastonbury, gde publika peva svaku reč pesme "Be the One", takođe je postao viralan.

Dua Lipa, Foto: Profimedia

Izlazak debi albuma Due Lipa triput je odlagan, što je delovalo kao loš znak. Međutim, njegova prodaja širom sveta bila je konstantna, dosad se prodao u čak 1,2 miliona primeraka, što je danas prilično visoko, a prodaje se i dalje.

Martin Talbot, čelnik kompanije "Official Charts", ističe da je gotovo polovina prodatih albuma kupljena zapravo kao fizička kopija albuma, što potvrđuje da Lipa nije pevačica koju slušaju samo na Internetu, preko takozvanih streaming platformi kao što je Spotify.

Duin uspeh je i lekcija o važnosti negovanja talenta, umesto drskog otkaza nakon jednog neuspeha.

- Izdavačke kuće su brzo naučile kako da ponovo igraju igru na duge staze, na način koji verovatno nije viđen još od '80-ih - kaže Masterton i dodaje:

- Menadžeri više nisu u panici da brzo otpišu investiciju, što svima donosi korist.

Dua Lipa, Foto: Guliver/Shaun Botterill/Getty Images

Elspet Meri, publicista norveške pop zvezde Sigrid, kaže da je važno pustiti da se kampanja odvija prirodno.

- Ovo je uzbudljivo vreme jer streaming servisi dozvoljavaju dugovečnost sve dok je muzičar produktivan i izdaje nove pesme češće nego tokom tradicionalne kampanje - rekao je.

Duina pesma"IDGAF", izdata 2018. godine, koja je možda još jača od "New Rules", na Jutjubu ima više od 466 miliona pregleda. Poslednja objavljena pesma "Swan Song (From Alita: Battle Angel)" izdata 24. januara 2019. za samo dve nedelje "skupila" je više od 18 miliona pregleda.

- Dui motivacija nikad nije bila problem. Vrlo je zadovoljna svojim uspehom i odlučna da bude još bolja - rekao je jednom prilikom njen menadžer Ben Moson.

Dui Lipa za ovakav uspeh bile su potrebne dve godine.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA