≫ 

Pedro Almodovar otkriva sve - o svojoj majci, starenju i homoseksualnosti

Da li ste znali da je Almodovar godinama radio na SOS telefonskoj liniji? Vodio je razgovore koji su se sastojali od očajničkih poziva u pomoć, tračeva, vapaja ljubavnika i uplakanih domaćica

  • 3

Film “Bol i slava” Pedra Almodovara je španski kandidat za Oskara i najličniji film ovog reditelja do sada. Prikazan je u službenoj konkurenciji Kanskog Filmskog Festivala, a nakon festivalskog života i četiri nominacije za Evropsku filmsku nagradu započelo je njegovo prikazivanje u bioskopima.

Pedro Almodovar, nesuđeni sveštenik, zavidan radni staž stekao je u madridskoj telekomunikacijskoj kompaniji, javljajući se na SOS telefon i vodeći razgovore koji su se sastojali od očajničkih poziva u pomoć, tračeva, vapaja ljubavnika sa samoubilačkim nagonima i uplakanih domaćica. Duboko zabrazdivši u intimu Madrida, Almodovar je anonimne jecaje pretvorio u replike u svojim scenarijima. Na tom poslu je zaradio Super 8 kameru, koju kupuje u trenutku kada fašistički lider Franko brani rad filmskim akademijama.

Španska riječ “el dolor” u naslovu filma Pedra Almodovara prevedena je kao tuga, ali bi mnogo adekvatnije bilo još jedno značenje te reči, a to je bol, i to ona uzrokovana fizičkim propadanjem tela usled starenja. Španski sineast, jedan od retkih kojeg su još za života počeli da oslovljavaju isključivo po prezimenu, što je u njegovoj domovini pošlo za rukom samo Luisu Bueliju i Karlosu Sauriju, snimio je gotovo testamentarni film u kojem bez imalo zadrške govori o bolesti, depresiji i konzumiranju heroina, kao i očaju koji ga tera na introspekciju svoje prošlosti.

U svom poslednjem filmu ne odustaje od iste one hrabrosti kojom od početka osamdesetih godina režira izvrsne filmove o ženama na ivici nervnog sloma, nekrofilima i ostalim likovima iz perverzne galerije na periferiji Madrida. “Bol i slava” je priča u kojoj režira svoj život, balansirajući između žanrova melodrame i tragedije.

Seks, smrt i religija

Antonio Banderas, šezdesetogodišnji glumac, Španac s najzavidinijom karijerom u Holivudu, našao se u Almodovarovoj filmskoj koži, a iduće godine videćemo ga kao Ferzcija Lamborginija u biografskoj drami o osnivaču italijanske fabrike sportskih automobila. Almodovar je Banderasa upozoravao da će Holivud uništiti njegov talent, ali “maskirani osvetnik Zoro” još uvek se drži u sedlu najsurovije industrije zabave.

Banderas i Almodovar su počeli da sarađuju pet godina nakon smrti španskog diktatora Franka. Od tada su zajedno napravili devet filmova, počevši “Labirintom strasti” 1982. godine. Četiri godine kasnije sarađuju na crnoj komediji-trileru “Matador” o studentu/matadoru koji priznaje krivicu za ubistva koja nije počinio. Film je najavio Almodovarove preokupacije koje se sastoje od priča o seksu, smrti i religiji.

Sve o mojoj majci

Bol i slava ljubavi obeležili su Almodovarove filmove u drugoj polovini devedesetih kada snima “Živo meso” (1997), film u kojem Havier Bardem igra paraplegičara u invalidskim kolicima, a slede ga naslovi koje krase žive boje i različite seksualne orijentacije, prenosi Klix.

“Sve o mojoj majci” (1999), film o ženi koja gubi sina, u Kanu mu je doneo Zlatnu palmu, potom i Oskara, a film je postao omiljeni naslov novopečenih ljubitelja evropskog filma. Kontroverze su u to doba odjeknule zbog činjenice da je u filmu tretirana tema promene pola.

Majka je večita Almodovarova preokupacija, a svojoj je čak dozvolio nekoliko cameo uloga, kao i svom bratu Augustinu s kojim je osnovao produkcijsku kuću El Deseo, u okviru koje su nastali svi njegovi naslovi.

Penelope Kruz, Almodovarova muza i alternativna filmska majka, prošle godine je igrala u biografskom filmu “Voleći Pabla” (Loving Pablo), koji je nastao na osnovu bestselera novinarke Virdžinije Valjeho.

Pedro Almodovar, film Bol i slava Penelope Kruz u "Bol i slava" Foto: Printskrin Sony Pictures Espana

Nakon što je izbegla smrt i ostala bez posla, u knjizi je progovorila o svom odnosu s narkobosom Pablom Eskobarom iz Kolumbije. Eskobara je igrao njen suprug Havijer Bardem, u neverovatnoj glumačkoj transformaciji.

Koji vam je omiljeni Almodovarov film? Javite nam u komentarima.

Video: Bela Torn- novo ime u svetu filmova za odrasle

(Telegraf.rs/Klix.ba)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Suza Kg

    5. decembar 2019 | 08:57

    Dodala bih "Visoke potpetice"...

  • Sirogoj

    5. decembar 2019 | 08:41

    Volim sve pomenute, dodao bih i " Kiku"

  • Koko

    5. decembar 2019 | 18:44

    Sve filmove sam više puta gledala,ta energija i senzibilitet koje imaju čini ih neodoljivim.Nemam favorite,možda Kika i Žene na ivici nervnog sloma.Bol i slava, takođe jako dobar film.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA