≫ 

Premijera Opere za decu Bendžamina Britna u Malom pozorištu Duško Radović, nagrada za Marijanu Petrović

Prva repriza je zakazana za subotu, 24. septembra u 17 čas. Ulaz za prvu reprizu je beslpatan za publiku uz prethodnu najavu dolaska.

  • 1
Mali Dimničar Foto: MOTO arhiva

Malo pozorište "Duško Radović" će imati premijeru Opere za decu i mlade Bendžamina Britna, "Hajde da pravimo operu/Mali dimničar", u režiji Natalije Stanković pod mentorstvom Aleksandra Nikolića, u petak, 23. septembra 2022. u 20 časova.

Prva repriza je zakazana za subotu, 24. septembra u 17h. Ulaz za prvu reprizu je beslpatan za publiku uz prethodnu najavu dolaska.

Opera za decu i mlade Bendžamina Britna pod nazivom „Hajde da napravimo operu/Mali dimničar“ predstavlja jedno od najznačajnijih obeležja Britnovog stvaralaštva - približavanje klasične muzike i opere mladima.

U prvom delu „Hajde da napravimo operu“ publika će zaviriti iza kulisa dok se operski ansambl priprema za predstavu. Uobičajena gužva i nervoza, kašnjenja, vežbanje i upevavanje u zadnji čas, različiti odnosi među umetnicima, poslednje tehničke pripreme i sve ono što prati pozorišni svet, a što publika ne vidi kada se podigne zavesa i započne čarolija operske predstave.

Drugi deo je opera „Mali dimničar“, očaravajuće zabavna i duhovita, uvodi nas u dečiji svet iskrenih odnosa, odanosti i požrtvovanosti. Junaci ove priče će nas naučiti kolika je snaga prijateljstva, kako se igrati, voleti i ujedinjeni činiti velika dela.

Mali Dimničar Foto: MOTO arhiva

Premda je ovo delo namenjeno najmlađima, u njemu će podjednako uživati publika svih generacija.

Ideja za izvođenje ovog dela je proizašla iz projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“ koji Muzičko opersko teatarska organizacija MOTO i Malo pozorište „Duško Radović“ realizuju pod pokroviteljstvom Kreativne Evrope. Projekat ima za cilj povezivanje i usavršavanje mladih operskih umetnika, promovisanje operske umetnosti i stvaranje nove publike.

Nagrada Mali princ - Marijana Petrović: Za Malo pozorište „Duško Radović“ karakteristična je raznovrsnost

Glumica Marijana Petrović, laureatkinja ovogodišnje Nagrade za životno delo „Mali princ”, za izuzetan doprinos razvoju kulture i scenske umetnosti za decu, predstavila je knjigu “Malo pozorište Duško Radović - 70 godina raznolikosti (monografija 1949-2019)” koju je priredila, kao i svoju autorsku knjigu “O glumcu sa lutkom”, u okviru pratećeg programa 29. Međunarodnog festivala pozorišta za decu Subotica.

Monografija „Duško Radović – 70 godina raznolikosti“ nastala je povodom ovog velikog jubileja Malog pozorišta „Duško Radović“ u Beogradu. „Koncepcija monografije je prilično neuobičajena, jer ne govori samo o predstavama uz prateće fotografije i istorijske podatke koji su ranije bili štampani, već sam je podelila na nekoliko blokova za koje smatram da su veoma bitni. Za Malo pozorište Duško Radović je karakteristična ta raznovrsnost u ponudi različitim ciljnim grupama. Oduvek je postojala lutkarska scena, pa se razvila dečija dramska scena. Onda smo došli do večernje scene, pa te iste scene za mlade, a na kraju je otvorena scena za bebe. Svaka od tih scena unutar monografije ima autore tekstova koji su za nju bitni“, istakla je Marijana Petrović.

Autorka knjige navela je da ova obimna monografija sadrži, između ostalog, i odlomke iz kritika, nabrojane predstave, manifestacije i nagrade, fotografije i imena onih koji trenutno rade u pozorištu. „Mislim da iz ovog materijala možete da zaključite mnogo o stvaraocima i o načinu rada u pozorištu, ali i o mom mišljenju kako bi trebalo da rade pozorišta za decu – već i samim tim kako sam koncipirala monografiju“ zaključila je Marijana Petrović.

Ovogodišnja laureatkinja nagrade „Mali princ“ predstavila je i svoju knjigu „O glumcu s lutkom“, čija su dva dela posvećena čuvenom lutkarskom umetniku Sergeju Obrascovu, dok se treći bavi radom glumca s lutkom u savremenom pozorištu. „Ovo je pogled iznutra, iz srži problema, sa scene, jedne glumice koja piše na osnovu svog glumačko-animatorskog iskustva i rada na predstavama sa lutkama različitih tehnika, a ne samo iz svog teatrološkog ili gledalačkog iskustva. Ona proverava, raspravlja ili opovrgava utvrđene stavove i predlaže nov način razmišljanja o svojoj temi”, navodi recenzent knjige dr Sava Anđelković, u odlomku koji je pročitala sama autorka.

Marijana Petrović je dva dela knjige posvetila čuvenom Sergeju Obrascovu, jednom od najvećih lutkarskih umetnika 20. veka. O radu na knjizi je istakla: “Pročitala sam sve njegove knjige na ruskom jeziku, a onda sam iz svih tih knjiga sklopila njegovu životnu priču, razmišljanja o pozorištu uopšte i lutkarskom pozorištu. Ako sam se već odlučila da pišem o odnosu glumca i lutke, mislim da je on bio najidealniji kao primer, zato što je prvi uveo sistem Stanislavskog u radu za lutkarsku scenu. To nekako promiče ljudima jer o njemu pričaju kao animatoru, glumcu, direktoru i piscu, ali najvažnije je upravo to. Stanislavski je temelj svega".

Autorka je navela da drugi deo knjige govori o tome šta su naši relevantni kulturni i javni radnici i vrhunski umetnici, koji su gledali Obrascova u svojim mladim danima ili kasnije, rekli o njemu.

Treći deo knjige govori o radu glumca sa lutkom u savremenom lutkarskom pozorištu. “Naravno da razlikujemo pozorište Istoka i Zapada, a ja govorim o zapadnom koje najbolje poznajemo. Tu sam obradila mnoge segmente koji se tiču konrektnog praktičnog rada, počevši od sistema Stanislavskog kao azbuke glumačke umetnosti”, navela je Marijana Petrović.

Marijana Petrović (Beograd, 1957.) je diplomirala na Filološkom fakultetu u Beogradu, (jugoslovenske književnosti i srpskohrvatski jezik), a magistrirala na Fakultetu dramskih umetnosti, na odseku za teatrologiju. Od 1978. je u stalnom angažmanu kao glumica u Malom pozorištu “Duško Radović“ u Beogradu, a bavi se i režijom. Dobitnica je mnogih glumačkih nagrada: Bijenala jugoslovenskog lutkarstva u Bugojnu, Jugoslovenskog festivala za djecu Kotor, Susreta pozorišta lutaka Srbije, Milena Načić, Božidar Valtrović...

Kao profesor, predavala je u srednjoj baletskoj školi „Lujo Davičo“ – organizaciju scensko-muzičkih delatnosti. Osmislila je seminar namenjen učiteljima, pedagozima i psiholozima, u organizaciji Ministarstva prosvete i sporta Republike Srbije 2001. pri Učiteljskom fakultetu u Beogradu, na temu Lutkarstvo u osnovnoj školi, i u okviru njega održala predavanja i vežbe. U okviru projekta Centra za pozorišna istraživanja ApsArt namenjenog edukaciji studenata FASPER- a, realizovala je 2011. radionice na temu: Upotreba lutke u terapeutske svrhe. Realizovala autorske projekte za decu kao saradnik u Školigrici (Centar za kulturu Stari Grad), u Dečjem kulturnom centru Beograd (lutkarske igrice u okviru radionice za bebe do 3 godine), sarađivala sa Centrom za muzejsku didaktiku kao glumac i autor). Članica je Assitej-a i Cedeum-a.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Перагеније

    20. septembar 2022 | 13:33

    Енглези и оперска уметност - као ја и астрологија...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA