Kad čujete "Grčka", da li prvo pomislite na more ili na giros?

Ako vas Grčka najpre asocira na ukuse fenomenalnih jela, evo odlične vesti! Grčki ministar ruralnog razvoja i ishrane najavljuje promociju brenda "Greek diet"

  • 11
Foto: Pixabay/Claire05 Foto: Pixabay/Claire05

Možda je nekima Grčka asocijacija samo na more i odmor, ali ima i onih kojima je asocijacija na ovu zemlju vezana isključivo za gastronomiju. Giros, suvlaki, grčka salata, pasticio, svi oni silni slatkiši kojima retko ko može da odoli... Spisak je, čini se, podugačak.

Prema najavi grčkog ministra ruralnog razvoja i ishrane, Spiliosa Livanosa, Grčka će u budućnosti početi da širom sveta promoviše svoje prehrambene proizvode kroz promociju brenda „Greek diet“, prenosi Greek reporter.

Tokom intervjua na TV Skai, ministar je nedavno predstavio glavne prioritete nove promotivne kampanje, napominjući da je cilj da se još više poveća popularnost mediteranskog načina ishrane kroz subvencionisanje infrastrukture, povećanje izvoza, obuku poljoprivrednika i promociju novog brenda na globalnom nivou.

Livano je takođe govorio i o novoj zajedničkoj poljoprivrednoj politici Evropske unije, koja će Grčkoj doneti 19,7 milijardi evra i naglasio potrebu za razumnim ulaganjem u infrastrukturu.

Kao najbitniji sastojak mediteranskog načina ishrane izdvojio je maslinovo ulje, što je i jedan od najbitnih izvoznih proizvoda zemlje. Zatim su tu masline, ali i jela od celih zrna žitarica, kao i čuvena grčka horta, odnosno zeleno lisnato povrće poznato kao bitan izvor brojnih hranljivih sastojaka, te naravno grčko vino, koje, pored ostalog, zbog značajne koncentracije flavonoida i antioksidanasa pomaže i u regulaciji holesterola.

Foto: Pixabay/Couleur Foto: Pixabay/Couleur

- Grčki prehrambeni proizvodi moraju steći identitet. Moraju da imaju jedinstveni žig. Imamo bogatstvo da ga konzumiramo i mi i drugi u velikim količinama kao deo zdrave ishrane, ali i kao deo naše kulture, naše tradicije i naše istorije, što sve moramo povezati sa našim turizmom – izjavio je ministar Livanos.

Dodao je i da najbolji ambasadori brenda "Greek diet" mogu da budu upravo turisti, ali da bi primarno Grci trebalo da u svojim domovima daju prednosti grčkim proizvodima i to zato što su kvalitetniji, a ne iz nacionalističkih pobuda.

- Primarni i sekundarni sektor, kojima imam čast da služim, u osnovi su snaga koja će uzdići grčku ekonomiju. Ali to mora biti povezano da turizmom, kulturom i našom zdravstvenom politikom. Ako uspemo i stvorimo ovaj novi okvir najpre interno, a zatim i globalno, verujem da ćemo za nekoliko godina učiniti čuda – rekao je ministar.

Koji je vama omiljeni grčki specijalitet? Podelite sa nama kroz komentare!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA