≫ 

Legenda Formule 1 zna kako će se trkama vratiti stari sjaj: Manje tehnologije, više kreativnosti!

Alen Prost, proslavljeni vozač, kaže da je tehnologija dobra ali da je ubila kreativnost i inovativnost, zbog čega ceo šampionat ispašta već godinama

  • 0

Četvorostruki svetski šampion Formule 1 i specijalni savetnik Renoa, Alan Prost, veruje da se Formula 1 mora fokusirati manje na tehnologiju i da tražiti više kreativnosti.

Sadašnja pravila F1 uključuju V6 turbo-hibridne motore koji se odlikuju impresivnom efikasnošću i električnom energijom, ali su kritikovani zbog buke u odnosu na prethodne generacije V8 i V10.

Uoči 1000. F1 trke ovog vikenda, nekoliko njenih vodećih ličnosti razgovaralo je o istoriji svetskog prvenstva i ocenilo njegovu budućnost za ''Auto'', magazin koji izdaje FIA.

Alen Prost, četvorostruki šampiona F1 Foto: AP/Tanjug

- Mi smo u dobu u kojem imamo mnogo tehnologije, puno podataka. Ta tehnologija je fantastična, a za velike proizvođače motora to je vrlo dobro, jer postoji sve veća veza između društva i konkurencije. Imajući to u vidu ako pričamo o budućnosti sporta, po mom mišljenju, trebalo bi da idemo ka Formuli 1, gde ima više snalažljivosti, gde imamo više iznenađenja, više strateških mogućnosti. Moramo da učinimo sport više ljudskim za vozače i inženjere. Moramo naglasiti ljudsku stranu, a možda i malo manje se fokusirati na tehnologiju. Naravno da moramo imati taj ekstremni inženjering, ali mislim da moramo imati više ravnoteže. Onda mislim da će Formula 1 biti malo razumljivija za ljude izvan ovog sporta - zaključuje Prost.

Legendarni inženjer Mauro Forđieri, koji je tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka dizajnirao više bolida Ferarija koji su osvajali titule, takođe je izrazio želju da se F1 udalji od određenih elemenata moderne tehnologije.

Italijan, koji je sada u svojim 80-tim, kaže da i danas gleda F1.

MauroFođieri (levo) čuveni mehaničar u F1 60-tih i 70-tih godina Foto: Guliver/Mirco Lazzari gp/Getty Images

- Prelazak na hibridnu energiju je tačan, ali bih voleo da ima više preticanja. Jedini način da se to postigne je da se oslobodimo DRS-a, koji prezirem. Trebalo bi smanjimo aerodinamičnu silu i da sve inovacije stavimo u područje koje spada u međuosovinsko rastojanje. Na taj način bi bilo manje turbulencije i manje prepreka u fazi preticanja. Onda bi uklonio mnogo pravila u vezi motora, dozvoljavajući više mašte - zaključuje legendarni inženjer Fođiero.

- Živi život i pusti druge da žive, "moć cveća" , možda više od hibridne moći. (prim aut. pusti da ide priordnim tokom, a ne veštački i na silu) - zaključio je Mauro Forđieri.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA