Ferštapen pokazuje srednji prst i niko da ga kazni! Borković otvoreno o brisanju bodova, Formuli i važnosti kartinga za decu

Kao i uvek, Borković bez dlake na jeziku

  • 0

Dušan Borković, najbolji srpski automobilista, kreće u novu sezonu TCR šampionata sa svojim Target Kompetišn timom. Sedam trka u 7 meseci voziće se od 27. maja u Budimpešti, sve do 13. oktobra i legendarne Monce.

Povodom početka nove sezone, Borković je organizovao tradicionalno druženje sa medijima.

Ono što se razlikuje od prošle godine je to što je postao otac, ali i dalje je gladan pobeda i osvete za oduzetom prošlogodišnjom titulom

- Ono što se najviše kod mene promenilo od prošle godine do danas je da sam dobio ćerkicu. Tu ima jedan bojazan, ima jedno nepisano pravilo da vozači, pošto je automobilizam opasan sport, vozači koji dobiju decu, negde se uspore. Pre toga su vozili nekako sami, sami za sebe i bili su neustrašivi. Međutim, kako dođe dete, tada postaju svesni da imaju još nekoga tu iza sebe za koga postaju odgovorni. Ja se nadam da to kod mene neće biti slučaj.

Foto: Promo

- Do sada sam bio lud i brz, zbog toga sam pravio greške. Nadam se da ću ove godine sa te strane biti bolji, da će me smiriti.

Šampionat počinje u Mađarskoj na VN Hungaroring 27-28. maja, gde je prošle godine ostvario pobedu na jednoj trci.

Sistem bodovanja se promenio. Do sada su se bodovi raspoređivali isto kao i u Formuli 1 (26, 18, 15, 12, 10…). Pobednici trka će od sada u TCR-u dobijati po 45 bodova, drugoplasirani 40, itd. Sa više raspoloživih bodova, veći broj vozača će ih dobijati. Umesto 10, sada će 15 njih ući u bodove, ali će se na stazi naći još veći broj vozača. Biće čak 30 automobila.

- Ne znam kako će to da izgleda. Biće gužva na stazi. Biće teško praviti i kvalifikacione krugove. Mislim da je tu organizacja malo I zakazala s obzirom da je ovo prveliki broj učesnika i da će to da pravi skandale mnogim vozačima koji neće moći da prave kvalifakcione rezultate na svojim nivoima.

Foto: Promo

ODUZETA TITULA

Prošle godine Borković je trebao da osvoji šampionsku titulu, međutim u poslednjoj tci u Monci bio je diskvalifikovan zbog sukoba sa jednim vozačem. Nekoliko sati po okončanju trke naš vozač je bio isprovociran i burnije je reagovao. Zbog toga su mu oduzeti bodovi, ali i šampionska titula koju je pravedno i sportski zaradio na stazi.

- Prošle godine sam sigurno imao najveće šanse za titulu sve do Monce. Tu sam ja možda malo... sigurno jesam pogrešio. Sa druge strane, ja i dalje tvrdim, a i pričao sam tamo sa mnogim ljudima iz organizacije. Dobio sam diskvalifikaciju i brisanje bodova, to jednostavno viđeno nije. Je ne znam da li je to ikad viđeno.

- Dve nedelje kasnije u Formuli 1, Maks Ferštapen je u boksu gurnuo Okona nakon trke, fizički nasrtao na njega i nije dobio nikakvu kaznu, što je deset puta gore od onoga što sam ja uradio. Ili na primer imate istog tog Ferštapena koji novinarima pokazuje srednji prst i nikada ništa nije bilo. Za to je mogao maksimum da dobije novčanu kaznu. Ja sam rekao, ok, dajte mi novčanu kaznu za to, što i ne znam šta sam uradio, I to van staze, bukvalno tri sata posle trke, a ne da mi brišu bodove.

Borković smatra da će ove godine biti teže doći do pozicije od prošle godine kada je bio jako blizu tituli.

Za razliku od prošlih sezona kada je kidisao na sve ili ništa, zbog čega je znao da završi van staze, sada je svestan da mu čak i 15. mesto znači, donosi mu jedan bod. Taj jedan bod ga je delio od drugog mesta u konačnom plasmanu prošle sezone.

- Prošla sezona koja mi je bila jedna od mirnijih, od 14 trka pet čak nisam završio. Što zbog mojih grešaka što zbog otkazivanja motora. Sa druge strane momak koji je osvojio na kraju titulu imao je samo jedno odustajanje. Znači samo da sam imao jedno manje bio bi šampion. Imao sam 6 podijuma, 3 puta sam bio prvi.

Foto: Promo

PRAVEDNOST TCR-A: SVI IMAJU JEDNAKE AUTOMOBILE

Za razliku od F1 u TCR-u svi timovi imaju gotovo jednake automobile.

- Holomogacija u TCR-u mora da se poštuje. Razvija se godinama kroz brojne testove. Kada neko napravi bolji auto, onda se napravi da svi imaju jednake automobile po tim novim, boljim standardima. To se zove ’’balance preformance’’, što je jako dobro i zanimljivo. Svi imaju istu motornu kočnicu, isti broj konja, sa svi imaju slične prolaske kroz krivine, itd.

- Nema kao u F1 kao što je Botas bio 20, pa u Mercedesu sad pobeđuje, ili istu priču sa Leklerom u Ferariju. To nema više svrhe, nema smisla.

Ove godine automobili su sporiji nego prošle godine, zbog novih pravila o težini i balansu. Ove godine automobile moraju da imau veću kilažu, pa smo na predsezonskim testovima videli neke moćne ekipe od prošle godine koji ne mogu da se pronađu ritam i da uđu ni među 10.

Ferštapen je primer Borkoviću kako se veliki vozači Formule provlače Foto: AP/Tanjug

OD 34 GODINE, 25 U TRKAMA

Borković ističe da godine na njega utiču pozitivno.

- Ako poredite Rosija i Markeza u GP-u i npr. Ferštapena i Raikonena u F1, videćete da i Markez i Ferštapen umeju da naprave velike greške. Mislim da to iskustvo može samo da donese dobro. U TCR-u najstarijem vozaču mozak radi 100 na sat i savršeno vozi. Mislim da svi mladi imaju vruću glavu, koja u automobilizmu i ne donese uvek baš dobro.

- I kad sam stariji bio ja sam pravio greške. Mislim da je to zbog tog našeg srpskog temperamenta. Kada bih uzeo sad da sabiram sve ove godine koliko njih me je njih obišlo... ne znam da li je bilo tri automobila. Obično sam ja ostajao sa strane ali u nekom pravom duelu... Uvek sam se gurao do kraja i nije mogao niko da me prođe. Ja sam uglavnom obilazio sve i tu sam pravio neke greške. Međutim to nije za neku pohvali s obzirom na kada se pogleda tabela na kraju godine, samo to se piše.

- Ono što možda može malo da me uspori je to da što si stariji to više razmišljaš. Što više razmišljaš to je... treba da voziš iz srca. Bićete peti. Sa jedne strane mogli ste da budete prvi, da ste kidisali, ali opet mogli ste i da se slupate. Na vama je šta više volite.

- Najteže je u kvalifikacijama. Želim mnogo, pa onda malo hajde kao da popustim, a onda kad popustite metar, dva na kočenju, vi ste tu izgubili po desetinku, dve i ispali ste iz ritma.

Foto: PR Tim

TIMSKE INSTRUKCJE

Za razliku od F1 u TCR-u nema timskih instrukcija, ko je bolji taj pobeđuje

- Timske naredbe nemamo. Prošle sezone pred kraj, pošto sam ja bio ubedljivo ispred svih u mom timu, imali su mirnu naredbu da ako sam ja tu negde u okolini da vode računa. Ali ne vidim da mi je iko išta nešto pomogao, i ako mislim da ja to moglo značajno bolje da bude.

Borković ističe da je automobilizam najskuplji sport na svetu i da bi imali više profesionalaca mora strateški da se radi. Međutim, pre svega mladi vozači moraju da budu uporni i posvećeni tome, ne može da jedan dan voziš a drugi te mrzi.

BOLJE BRZA VOŽNJA NA KARTINGU NEGO NA ULICAMA

Ističe da su sada bolji uslovi nego kad je on krenuo 1994. Sada imamo dve staze u Beogradu i tamo svako može da se raspita i da učestvuje u šampionatima.

- Bolje deca da odu na karting i da voze brzo na stazi, nego da kasnije da žele da budu brzi vozači i da naprave gluposti u saobraćaju. Vi ako od malih nogu učite da vozite karting, vi kasnije postajete svesni da ste dobri vozači i ne morate nikome da se dokazujete na ulici. Roditelji moraju da puštaju decu na karting, jer u suprotnom deca koja žele da voze brzo, a ne dozvoljava im se to na kartingu, pre ili kasnije će to ispoljiti na ulici, što nikako nije dobro. Iz toga dolaze potencijalni udesi i tragedije.

Srpski automobilizam se neće završiti na Borkoviću. Srbija ima talentovanih vozača ali im treba potora, kako sponzora tako i države.

- Nikola Miljković je vozio jednu trku čak sa nama. Bio je šampion Evrope na brdskim stazama. Njega sam video, međutim, tu ima mnogo borbe sa sponzorima koji očekuju da odmah bude prvi, što je neverovatno teško.

Prednost vozača iz drugih zemalja je što njihovi vozači voze već od pete godine, dok kod nas mnogo kasnije sedaju u karting. Takođe veći timovi stoje iza njih, imaju mnogo više inženjera.

Foto: AP/Tanjug

FORMULA 1 JE POSTALA DOSADNA, TCR JE DINAMIČNIJI I ŽUSTRIJI

- Formula 1 je najbrži ali i najdosadniji cirkus na svetu. Po meni, GP je najbolji a TCR je sličan njemu samo što su automobili. Svi su tu negde, imate guranja, nisu bitni udesi ali su svi vozači tu negde i mnogo se kvalitetnije vozi, sve je na milimetar. Nikad se ne zna ko će da pobedi, za razliku od Formule gde već na početku trkačkog vikenda možete da naslutite pobednika.

U F1 se trkaju bolidi, a ne vozači. Retko neko nekog pretegne i zbog toga ne volim Formulu i ne gledam je iskreno, iako sam automobilista. Sa druge strane, Moto GP volim i gledam ga stalno.  Mislim da su trke u TCR-u mnogo kvalitetnije i uzbudljivije od trka Formule 1.

Kod nas ima kontakta, nisu toliko osetljivi automobili, pa možete da vidite kako lete delovi, a da ne utiče da nastavak vožnje. – zaključio je Borković.

VIDEO - Drumska strela, najbrža srpska formula

(Filip Ištvanović)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA