Ove 4 stvari ne ispuštajte iz vida kada prelazite Pupinov most: Već tri osobe izgubile su život

Ovih četiri stvari bi trebalo promeniti da bi pristup novom mostu na Dunavu bio bezbedniji

  • 23

Da je postojala zaštitna ograda na razdelnom ostrvu, jedan život ne bi bio izgubljen na pristupnom putu Pupinovom mostu, kaže za "Telegraf" direktor Komiteta za bezbdnost saobraćaja Damir Okanović.

U stravičnoj nesreći koja se preksinoć dogodila na ovom putu nedaleko od petlje kod Borče (ukrštanje sa Zrenjaninskim putem) poginuo je vozač automobila "dačia" koji je prešao u suprotnu traku i direktno se sudario sa džipom.

Ovaj dramatičan udar zabeležila je i kamera džipa čiji je vozač ostao nepovređen, ali žena suvozač prošla je sa teškim povredma. Vozač "dačije" je preminuo.

I to je samo jedna u nizu nesreća koje su se od otvaranja događale na ovom širokom i ravnom putu. Mnoge bandere su oštećene i svedoče o udesima, a ljudi su stradali i na potpuno praznom putu, u ranim jutarnjim satima.

Foto: Tanjug/Filip Krajinčanić

Tako je 13. januara prošle godine poginuo muškarac koji se svom silinom zabio u stub javne rasvete, a nalazio se sam u automobilu.

Novembra 2016. jedan automobil takođe je sleteo sa puta i udario u stub i tada je poginuo jedan muškarac, a dve žene teško su povređene.

ČETIRI FAKORA RIZIKA

1. Nisko ograničenje brzine

Maksimalna dozvoljena brzina na ovom putu koji ima čak tri saobraćajne trake i nalazi se van naselja je 50 kilometara na sat. Da je maksimalna brzina na ovom pravcu veća, bila bi i manja razlika u brzinama pojedinačnih vozila. Jer, u realnosti dešava jeste da vozači voze i po 120 na sat, zbog prohodnosti pravca.

- Tri trake vuku vozače da povećavaju brzinu, to je dokazano u psihologiji. Posebno je opasna situacija kada neko na istom putu vozi brzo, a neko sporo - objašnjava Okanović.

2. Nepostojanje odbojne ograde

Imeđu dva smera nalazi se samo malo ostrvo, a bez odbojne ograde opasnost od čeonog sudara se povećava.

Foto: Telegraf, Petar Lazović

3. Nepostojanje zaštitne ograde

Posebna opasnost o kojoj vozači često ne razmišljaju je divljač na putu. Ovaj pravac seče priobalje Dunava, prolazi kroz njive i nedaleko od šume, pa je i opasnost od pretrčavanja divljih životinja veća.

Zabeležen je i jedan slučaj kada je na ovom putu karambol napravila divlja svinja.

4. Osvetljenje u kvaru

Osvetljenje pristupnog puta Pupinovom mostu na celoj dužini, od Pančevačkog, preko Zrenjaninskog puta, pa do samog mosta je kritično. Pokradene su trafo stanice, pa su mnoge deonice u mraku, a nedostaju i čitavi stubovi javne rasvete.

REŠENJE TRI OGRANIČENJA

Kod puteva koji imaju tri trake bilo bi dobro i razdvojiti tri glavne kategorije vozila: Za kamione bi bila rezervisana krajnja desna traka sa ograničenjem od, recimo 90 na sat, za autobuse srednja sa ograničenjem 100, a za automobile krajnja leva sa ograničenjem od 130 na sat, čime bi se izbegavalo preticanje.

Video: Sudar "dačije" i džipa

(Mateja Beljan)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nauticari

    5. april 2019 | 22:51

    Taj put nema dozvolu za rad pa to moze samo u banana srbiji kvazi drzavi...ogranicenje 50 uzas mrak

  • Laki

    5. april 2019 | 23:19

    Apsolutno je covek u pravu. Obavezno zastitna ograda i povecati brzinu. Za kamione krajnja desna i kazne ako voze brzom trakom. Kako nemacka funk.nema ogranicenja a koliko manje udesa

  • Ana

    6. april 2019 | 07:42

    Popravite puteve parama iz budžeta umesto što vraćate ljudima kredite.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA