Kako smo postali lenji trutovi koji besne kad god se zatvori neka ulica, samo da ne bismo šetali

Čovek je postao zavistan od četvorotočkaša, to je ceh industrijske revolucije i blagodeti kapitalizma

  • 48
Zatvorena ulica

Foto: M. B.

Šteta je što se Dan bez automobila obeležava tako, samo simbolično. Bilo bi lepo kada bi se, bar na jedan dan, automobili potpuno zabranili.

Zamišljam grad bez buke i smoga, grad u kojem ljudi ne žure sedeći za volanom i nervozno trubeći, već trče - ako im se trči.

Maštam da ja kao pešak ne moram da obilazim gomilu parkiranih vozila na trotoaru i da čekam kada će neko da se smiluje da mi stane na pešačkom prelazu.

Bahato parkiranje

Foto: Telegraf.rs

To bi bila utopija. Čovek je postao zavistan od četvorotočkaša, to je ceh industrijske revolucije i blagodeti kapitalizma.

Ali, i dalje se pitam, zašto ja kao pešak moram da poput lavitinta obilazim gomilu automobila, zašto je sve podređeno njima i zašto smo uopšte zaboravili da hodamo.

Umiremo od srčanih bolesti, jer nam fali bar 30 minuta šetnje dnevno.

Bahato parkiranje

Foto: Telegraf

Nervozni smo i frustrirani, jer samo želimo da pobegnemo što pre svojim kućama posle posla. Zaglavljeni u gužvi trubimo jedni drugima, umesto da se pozdravljamo sa osmesima u prolazu.

- Ja ne znam kako možeš da živiš bez automobila. Nekada ti je baš potreban, kad ideš u kupovinu, kad radiš do kasno, kad se razboliš, kad imaš dete... Autobusi su prljavi i prepuni, nemamo metro, vozovi se raspadaju - pričaju vozači.

To mogu da prihvatim, luksuz je, ali znači imati auto. Zapravo, ponekad znači mnogo, ali češće smo samo zapravo - robovi četvorotočkaša.

gužva u saobraćaju, zastoj na putu, kolaps, kolone automobila, kiša,

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Znam ljude koji su se toliko vezali za auto, da ni 500 metara od kuće ne mogu da odu peške.

A neki naprosto misle da sve mora da bude prilagođeno automobilima. Ako im je lakše da trotoarom izbegnu gužbu, oni će voziti trotoarom. Ako mogu da se uglave i parkiraju u parku, uradiće to.

Posebno me iritiraju oni koji misle da je trotoar mesto gde mogu da ostave svoj auto. Rekli bi mnogi: "To je strašno i bahato"... ali, pogledajte oko sebe, to radi možda i vaš prvi komšija, a vi žmurite na to i tolerišete, jer je postalo prihvatljivo.

Bahato parkiranje, Ko je bahati stranac koga je parking servis odšlepao sa zemunskog keja

Foto: Čitalac Telegrafa

Nema kraja, svakoga dana sve je više i više automobila, gužve su nesnosne, a prostora za ljude sve je manje.

I ko je tu kriv? Ne bih krivio vozače za to. Oni razmišljaju da će kolima brže stići i da će im biti komotnije. To je racionalno i sebično razmišljanje, tako funkcioniše i tržište.

Treba nam još žutih traka, autobusa koji se ne kvare, tramvaja koji imaju prednost i ne mile. Treba nam metro, biciklističke staze, ali takve da mogu da se koriste. Pa zašto da ne, trebaju nam i trotineti, električni bicikli i na kraju - više pešačenja, mnogo više pešačenja.

Novi Beograd, gužva gužve na putu u saobraćaju

Foto: Mateja Beljan

Treba nam grad u kojem će lakše i racionalnije biti da svog ljubimca ostavite u garaži.

Tek kada to postignemo možemo da menjamo i navike vozača, kulturu i mentalitet.

A do tada, nisam optimista. Biće sve više vozila i bićemo sve veći trutovi. Kada nam neko kaže da je ulica zatvorena i da dalje moramo pešice, kudićemo ga i psovati.

(M. B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile 8

    22. septembar 2019 | 18:49

    Ljudi zatvorili ceo grad, nemoguce je proci peske..... I mi smo lenji trutovi? Sramotna vlast, najgora koju je Beograd imao!

  • XIU

    22. septembar 2019 | 21:01

    Kakvi trutovi ?! Šta ima vlast da zatvara ulice i da obustavlja saobraćaj da bi naterala ljude da idu peške? Pa njima ako se pešači nek idu na neku njivu pa neka šetaju ceo dan. Šta oni znaju da li neko od nas ima važnog posla ili je hitan slučaj ili je najobičnija svakodnevna stvar za koju koristimo prevoz, bilo auto ili autobus, i koliko nam otežavaju život zatvaranjem ulica?! Takva događanja gde sentimentališemo nad vremenima kada su konji i magarci vukli zapregu po terazijama su već odavno prevaziđena. Šta zar neko misli da 21.vek podrazumeva ukidanje saobraćaja i vraćanje pešačenju? Dajte više, sa tim pešačkim zonama ljudi ne mogu da dovezu stvari do zgrade, ne mogu majstori da priđu kamionima nego nose šut u rukama, frižider ako vam dovezu iz radnje posle na ruke mora da se nosi do zgrade i stana! Šta je to? Maltretiranje! Bez mozga!

  • 22. septembar 2019 | 18:56

    Juče nisam mogao da stignem do urgentnog centra jer su raskopali ulicu koja vodi do urgentnog centra. Da li sam trebao da na krkače nosim pacijenta ili sam lenji trut ? Sramota je što ne rade ulicu po ulicu nego su raskopali 20 ulica a nemaju dovoljno radnika.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA