Prosečan taksista 20 godina radi na ulici, pred penzijom je: Kako su zadovoljne mušterije u Beogradu

Jedno vozilo prosečno obavi između 9 i 10 vožnji dnevno

  • 26
Taxi, taksi Foto ilustracija: Shutterstock

Beogradski taksi je poput srednjovečnog iskusnog čoveka, koji se uspešno privikava i na novu tehnologiju internet komunikacije, ali, generalno, ne eksperimentiše mnogo sa vozilima, gorivom, inovacijama. Mušterije se ne žale mnogo na cenu, a ne zakeraju ni kada je kvalitet vozila u pitanju. Bitno im je da samo što pre odu od tačke A do tačke B.

Nedavno je završena studija taksi prevoza u Beogradu koja bi trebalo da poboljša upravljanje sistemom kao celinom od strane grada Beograda. Studija je podrazumevala i detaljnu petnaestomesečnu analizu i anketiranje vozača i putnika i tako prikazala sliku prestoničkog taksija.

Tako, kada naručite vožnju, najveća verovatnoća je da će po vas doći vozilo citroen ili fiat, jer prvo koristi preko 13 posto, a drugo preko 12 posto taksista. Inače, na ulicama su vozila 41 različite marke proizvođača.

To vozilo najčešće će biti staro preko 10 godina. Gotovo 52 posto vozila starosti je između 11 i 15 godina. Ima i onih starijih od dve decenije, dok je od 2016. do 2019. godine nabavljeno samo oko 1,8 posto vozila.

Taj automobil biće verovatno dizel, jer ovo gorivo koristi skoro 3/4 vozača, dok hibridna vozila ima njih 0,51 posto.

Najveća verovatnoća je da za volanom zateknete muškarca u starosnoj dobi od 51 do 60 godina (37 posto vozača je u ovoj grupi), a otprilike svaki četvrti taksista ima između 61 i 70 godina.

Ipak, za volanom će najverovatnije biti iskusni vozač, koji se ovim poslom bavi preko 20 godina - a takvih je 59 posto. Više od dve trežine njih radi i po više od 8 sati dnevno.

Moguće je da ćete biti već ko zna koja mušterija po redu, jer u gotovo polovini slučaja taksisti obave između 6 i 10 vožnji dnevno, a više od 37 posto njih usluži i do 15 putnika.

Inače, najviše posla u jednoj nedelji ima petkom, a kada se posmatra cela godina, najviše vožnji je u decembru, premda i u junu ima dosta poziva.

Srednja dužina vožnje u Beogradu je 5,73 kilometra, a srednje vreme vožnje 14,27 minuta.

Jedno vozilo prosečno obavi između 9 i 10 vožnji dnevno.

Ko su mušterije: Studentarija "izvlači" dan

Istraživači su radili anketu ne samo sa vozačima, već i sa korisnicima taksi usluge.

U većini slučaja putnik je muškog pola (58,38 posto) i ima između 31 i 40 godina.

Procenat putnika u ovoj starosnoj dobi je skoro 40, ali veliki broj mušterija su i oni mlađi - od 19 do 30 godina.

Međutim, za kvaku taksija hvataju se u najvećem procentu oni koji zapravo najređe i koriste ovu uslugu (44 posto je onih koji "vrlo retko" koriste uslugu).

Ljudi koji koriste taksi uglavnom inače koriste gradski prevoz - 55 posto, od toga 2/4 svakodnevno. Njima je najvažniji aspekt vožnje taksijem vreme putovnja, a najčešće ovu uslugu koriste za povrtak kući.

U 62 posto slučaja taksi pozivaju telefonom, a u preko 20 posto slučaja koriste aplikacije i SMS. Stopiranje i obilazak taksi stanice su, dakle, ređi slučaj.

Interesantno je da je većina zadovoljna kvalitetom usluge. Svega 8,37 posto smatra uslugu taksija u Beogradu nezadovoljavajućom. 

Tek 5,3 posto putnika nisu zadovoljni kvalitetom vozila.

Tek nešto preko polovine anketiranih cene smatra visokim, a ostali su iskazali da one ipak odgovaraju kvalitetu usluge ili su čak niske.

Ipak, mušterije su zahtevne kada je u pitanju vreme čekanja vozila, pa je za većinu korisnika prihvatljivo vreme od 3 do 5 minuta.

Ono što je interesantno je da čak 17,13 procenata putnika ima platu do 40.000 dinara, a 31,56 posto uopšte ne zarađuje.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • JO

    25. januar 2021 | 08:37

    U Beogradu je poslednji put izvršena korekcija cene taxi usluge 1.Juna. 2012 godine. Šta je sve i koliko poskupelo od tada bolje ni ne nabrajati. Koliko je samo nelegalnih taxija na ulicama i onih koji to rade bez ikakvih dozvola ... broja im se ne zna.

  • Bg taksista

    25. januar 2021 | 09:05

    Naravno da nema vozila kad su cene od pre 10 godina, ko će da vozi, samo onaj što mora. A kako da dignemo cene kad imamo 2000 divljaka inovativnih, tipa kar go i ostali, koji ne plaćaju nikom ništa, poreze, doprinose itd. Nemaju ni svoja vozila, nego ih rentaju užas, a putaj boga šta će biti taksi služba grada Beograda se polako gasi, a vi narode gledajte ako može jedan grad da funkcioniše bez nas onda u redu, ja ću prekosutra da odem za Nemačku ko profi vozač i imaću platu 4 soma evra i ćao. To su mnogi već i uradili.

  • SrbskiBek

    25. januar 2021 | 11:21

    Taxi je u beogradu skroz ok. Taxi nije socijalna kategorija prevoza i kao takva mora da bude i skupa !! Neko pije pivo u hajatu neko u kafani a neko pred prodavnicom!! Ne moze "svako" u taxi !! Ni kao vozac ni kao stranka !! Pozz za beo taxiste.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA