Strelica za skretanje desno a ulica jednosmerna: "Vozač često nije u stanju da razume signalizaciju"

Ukoliko znate za neku sličnu raskrsnicu, pišite nam u komentarima

  • 6
Bulevar oslobođenja, saobraćajni znak Sporna raskrsnica Foto: Telegraf.rs

Strelica na putu koja pokazuje da je dozvoljeno skretanje desno i saobraćajni znak za jednosmernu ulicu, koji se skoro ne vidi kad se započne manevar, zbunjuje mnoge vozače u Ulici Bulevar oslobođenja kod broja 221 u smeru ka Autokomandi.

- Iz Bulevara je trebalo da skrenem desno i gledao sam na strelicu na putu koja mi je pokazala da to mogu da uradim. Skrenuo sam u ulicu i kad sam došao na polovinu video sam da nemam gde da idem jer je nastavak ulice jednosmeran, kao i ulica sa desne strane - započeo je razgovor za Telegraf.rs P.N. (40) iz Niša.

Kako nam je objasnio sagovornik tad je shvatio da nešto nije u redu i uplašio se jer je zaključio da sigurno nije dobro skrenuo.

- Bilo me je strah jer je ulica veoma uska, da mi je naišlo neko vozilo u susret ne bih imao gde da se sklonim. Ušao sam u ulicu koja mi je bila sa desne strane, iako je jednosmerna, kako bih okrenuo auto i vratio se odakle sam došao - nastavio je muškarac.

Tad je, kako kaže, odlučio da ponovo prođe Bulevarom oslobođenja i da vidi kako je napravio takvu grešku.

- Opet sam gledao na kolovoz da vidim da nisam slučajno pomislio da postoji strelica za desno a da je nema. Naravno da sam i drugi put video da je ima. Sad sam znao da verovatno postoji znak da je jednosmerna ulica. I onda sam baš zagledao i video sam ga - objasnio je naš sagovornik.

Istakao je da je tek tada razumeo da je trebalo da nastavi pravo još nekoliko metara i da skrene desno iza "ostrva".

- Naglašavam da se znak vidi tek kad se zaista zagleda, a to ne treba da bude tako. Ako vam na putu stoji da smete da skrenete desno, zašto biste gledali da li postoji zabrana skretanja? Znak se jedva vidi. Verovatno je ljudima koji žive u Beogradu to poznato, ali ja sam to veče prvi put prošao tom ulicom.

Uostalom, saobraćajni znaci moraju da budu postavljeni tako da se ne zbune vozači koji tuda prvi put voze - zaključio je razgovor za Telegraf.rs P.N. (40) iz Niša.

Kako nam je objasnio Beograđanin M.R. (43) i njega ovo skretanje svaki put zbuni.

- Iako sam hiljadu puta na toj raskrsnici skretao desno ulazeću u Ulicu Jove Ilića, svaki put se zapitam da li mogu da skrenem desno u ulicu koja izlazi na Bulevar oslobođenja. Ponekad pomislim da možda više nije jednosmerna jer se ne vidi znak - istakao je naš sagovornik.

Napominje da je nebrojano puta video kako vozači kreću da skreću u ulicu koja je jednosmerna i onda se vraćaju u rikverc kako bi ispravili vozilo i skrenuli nekoliko metara niže u Jove Ilića.

- Znak se zaista jedva vidi. Odlično je vidljiv iz smera od Autokomande ka Trošarini. Vozači koji dolaze iz tog smera, kad hoće da skrenu levo, jasno vide da je ulica koja izlazi na Bulevar jednosmerna i da mogu da skrenu ispod nje, ali on mora da bude vidljiv i onima koji idu ka Autokomandi - zaključio je razgovor Beograđanin M.R. (43).

Iz Sekretarijata za saobraćaj su za Telegraf.rs objasnili da zbog specifične geometrije raskrsnice, postojećeg režima saobraćaja u ovim ulicama i ograničenjima u postojećoj standardnoj saobraćajnoj signalizaciji koja je definisana Pravilnikom o postavljanju saobraćajne signalizacije, vozač često nije u stanju da na pravi način razume postojeću saobraćajnu signalizaciju.

- Strelica za desno skretanje odnosi se na ulicu Jove Ilića, čiji početak je uz samo Ul. Bose Milićević, tj. saobraćajnice su razdvojene razdelnim ostrvom. Ulica Bose Milićević je jednosmerna ka Bulevaru oslobođenja, dok je ul. Jove Ilića jednosmerna od raskrsnice sa Bulevarom oslobođenja i Bose Milićević.

U postojećem pravilniku saobraćajne signalizacije, tačnije oznaka strelica, kojom bi se prestavilo da je krajnja desna traka namenjena za kretanja pravo i desno, ali je prvi desni krak kojem se prilazi zabranjen za saobraćaj u jednom smeru.

Stoga, potrebno je da na razdelnom ostrvu, iznad postojeće table za označavanje vrha ostrva postoji i saobraćajni znak "obavezno obilaženje sa leve strane", kojim se vozači obavezuju da vozilom prođu sa leve strane razdelnog saobraćajnog ostrva - naveli su iz Sekretarijata.

S obzirom da je jednosmerni režim saobraćaja u Ulici Bose Milićević uspostavljen u ranijem periodu, a da održavanje saobraćajne signlizacije vodi JP "Putevi Beograda", upravljač opštinskih puteva i ulica na području grada Beograda, potrebno je da JP "Putevi Beograda" obnove saobraćajni znak "obavezno obilaženje sa leve strane", kako su istakli iz Sekretarijata za saobraćaj.

- Takođe obaveštavamo da će Sekretarijat za saobraćaj još jedom sagledati saobraćajnu situaciju na terenu i predložiti postavljanje nestandardne saobraćajne signalizacije koja bi jasnije definisala kretanje na ovoj raskrsnici - objašnjeno je za Telegraf.rs iz navedenog Sekretarijata.

Ukoliko znate za neku sličnu raskrsnicu, pišite nam u komentarima.

Video: Ko je kriv za saobraćajku? Vozač crnog automobila ili vozač sivog zbog veće brzine

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mislim

    15. april 2021 | 23:58

    Da Beogradjanima ovo nije ni bitno, svakako voze kao manijaci, ne postuju ni propise ni druge ucesnike u saobracaju.

  • Vozac

    15. april 2021 | 23:42

    "Ako vam na putu stoji da smete da skrenete desno, zašto biste gledali da li postoji zabrana skretanja?" - Zato što saobraćajni znak ima veću važnost od oznaka na kolovozu. To je osnovno gradivo poznavanja saobraćajnih propisa.

  • Ivan

    16. april 2021 | 07:38

    Da je samo u Beogradu to problem, bilo bi super. U Beogradu vlada nekultura, bahatost i bezobrazluk u saobraćaju. Da uvedu obaveznu proveru PSP-a i polaganja vozačkog, pola njih bi popadalo. Evo, primer Slavija. Od kada je rekonstruisana i jasno obeležena tamo se i dalje vozi kako kome padne na pamet. Ljudi ne razumeju da je kružni tok običan put sa više traka, i da na takvom putu ne možeš da sečeš traku pored kad i kako tebi padne na pamet, i još da trubiš i psuješ. Iz unutrašnje trake seku desno da izađu bez pokazivača pravca, iako onaj u spoljašnjoj traci ima prednost. I tako tamo nastane najviše sudara. Da se poštuje horizontalna signalizacija, ne bi se to događalo, nego to naviklo na pravila džungle i onda trube i psuju one koji voze po propisima. A kad voze u inostranstvu, manji su od makovog zrna.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA