≫ 

Ove godine 53 napada na kontrolore u prevozu: Skočila prodaja karata od uvođenja obezbeđenja

Obezbeđenje ne sme da legitimiše putnika u svrhu izdavanja prekršajnog naloga za putnike bez karte, ali u slučaju napada, oni mogu kontroloru da pruže zaštitu i legitimišu takvog izgrednika u slučaju daljeg procesuiranja

  • 13
Ljudi, Putnici, Vožnja autobusom

Foto: Nikola Tomić

Direktor firme “Kentkart“ koja se bavi naplatom karata u vozilima gradskog saobraćaja Veljko Vlahović kaže za RTS da je privatno obezbeđenje u autobuse uvedeno da bi se zaštititli kontrolori. Od početka godine je, ističe, bilo 53 napada u javnom prevozu, od toga 12 sa povredama.

Veljko Vlahović je gostujući u Beogradskoj hronici rekao da je nezahvalno dati podatak o broju onih koji nikada ne plaćaju kartu, jer bi to bila samo gruba procena. Kaže da je procena da oko 300.000 zaposlenih građana u Beogradu koristi javni prevoz, a da se mesečno proda 115.000 mesečnih karata.

Prema njegovim rečima, prema nekim studijama mobilnosti i korišćenja javnog prevoza koji je radio Saobraćajni fakultet 90 posto svih onih koji koriste javni prevoz koristi ga svakodnevno.

- Ako imate 115.000 od procenjenih 300.000 koji koristi prevoz, to vam govori koliko bi mogao da iznosi šverc, to ne mora da su tačni podaci, ali daje kakvu-takvu sliku o tome - kazao je Vlahović.

Navodi da je privatno obezbeđenje uvedeno da bi se zaštitili kontrolori.

- Nažalost bili smo svedoci sve većeg broja napada na kontrolore, uglavnom od onih koji nemaju kartu. Taj broj napada od početka godine je 53, od čega je 12 bilo sa povredama. Da bi se omogućilo da obavljaju svoj posao, mi smo bili prinuđeni da njima pružimo normalne uslove rada - kazao je Vlahović.

Kada je obezbeđenje u autobusu, dodaje, broj napada je drastično manji.

- Broj očitavanja nepersonalizovanih kartica u prvih 12 dana otkako je uvedeno obezbeđenje je skočio za 34 odsto, dakle posredni efekat je i povećanje naplate, a osnovni cilj rada kontrole je obezbeđivanja naplate - dodaje Vlahović

Kaže da obezbeđenje ne sme da legitimiše putnika u svrhu izdavanja prekršajnog naloga za putnike bez karte, ali u slučaju napada, oni mogu kontroloru da pruže zaštitu i legitimišu takvog izgrednika u slučaju daljeg procesuiranja.

Kontrolorka, kontrola karata, Legitimacija, GSP, BUS PLUS, kazna za prevoz, Beogradska komunalna policija

Foto-Ilustracija: Milena Đorđević

Ističe da oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u autobusu.

- Trebalo da se zapitamo kakva su prava onih koji plaćaju kartu i kontrolora. Putnik po propisima je onaj ko ima kartu, a oni koji nemaju kartu ne bi ni trebalo da budu u vozilu. Ako me pitate da li bi trebalo da ga udalje, trebalo bi, jer nema kartu - smatra Vlahović.

Obezbeđenje u javnom prevozu, dodaje, postoji u Americi, a toga dodaje ima i u Švajcarskoj.

- U Londonu 2012. godine u kandidaturi za gradonačelnika je Boris Džonson rekao da svi oni koji se švercuju iskoristio temrin ‘paraziti‘ - izjavio je Vlahović.

Smatra da bi posao kontrole trebalo da se odvija normalno.

- Nadamo se da ćemo doći u tu situaciju da nemamo više ni potrebu da angažujemo bilo kakvo obezbeđenje i da ne govorimo više o tome - dodaje Vlahović.

Video: Kontrolori u busu primenjuju novu tehniku hvatanja švercera- spajdermen napad

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • trebalo bi

    24. jul 2021 | 09:02

    prebiti I kontrolu I obezbedjenje,da li se pitaju odakle? sta ako neko ima 4 deteta kod kuce?! rade sve da isprovociraju a posle kukaju kad dobiju sta zasluzuju...

  • Ridza

    24. jul 2021 | 08:21

    Hapsi marvu kad cuti i trpi

  • Kole

    24. jul 2021 | 09:50

    Paraziti su ovi u skupstini sto imaju bogat rucak za 100 dinara a ne rade nista..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA